העובדות הסוציאליות מירי רייזנסון וכרמית שמיר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
העובדות הסוציאליות מירי רייזנסון וכרמית שמיר (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

קבוצות תמיכה לבני זוג של חולי דמנציה

במפגשים מתמקדים בקושי של המטפלים העיקריים של החולים, ומטרתם היא להעניק להם תמיכה וכלים להתמודדות עם העומסים הטיפולי, הרגשי, הפיזי והחברתי

פורסם בתאריך: 2.3.18 16:00

כ-70 אחוז מהמטופלים ביחידה הגריאטרית של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הם חולי דמנציה או מתמודדים עם שינויים קוגניטיביים. על רקע זה יזם צוות היחידה קבוצות תמיכה לבני זוג ולבנות זוג של חולי דמנציה שמשמשים כמטפלים העיקריים שלהם. הקבוצה מבוססת על שישה מפגשים ונערכת בהנחייתן של העובדות הסוציאליות מירי רייזנסון וכרמית שמיר.

מכיוון שרוב תשומת הלב מופנית לחולה, במפגשים אלה מתמקדים דווקא בקושי של המטפלים העיקריים, ומטרתם היא להעניק להם תמיכה וכלים להתמודדות עם העומסים הטיפולי, הרגשי, הפיזי והחברתי שמאפיינים את הקשיים של בני משפחתם של חולי הדמנציה. המפגשים נערכו בקבוצות, והמשתתפים קיבלו מידע בנושאים כמו ריבוי תפקידים, שינויים בזוגיות ובמבנה המשפחה, ושינויים התנהגותיים ואישיותיים שחלים אצל בן הזוג או בת הזוג של החולה.

 

 

במפגשים שולבו הרצאות של העובדת הסוציאלית אולגה עגור האחראית על השירות הסוציאלי בלין, של מנהלת המכון לריפוי בעיסוק במרפאה בבית אמות ובמרכז הרפואי לין יעל רייסמן, ושל מנהלת היחידה הגריאטרית המרחבית ד”ר אפרת גיל.

אחד מהנושאים המרכזיים שעלו בקבוצות הוא תחושת הבדידות שחשים בני המשפחות. לדבריה של העובדת הסוציאלית יפעת אלון, מנהלת העבודה הסוציאלית ביחידה לגריאטריה של הכללית, במחקרים רבים נמצא כי לבדידות יש השפעה על המצב הבריאותי, ולכן יצירת מערכת קשרים חברתיים ושמירה על קשר עם אנשים קרובים הן חשובות מאוד. נושא נוסף שהודגש הוא שמותר וחשוב שהמטפלים העיקריים ידאגו גם לעצמם וייצרו לעצמם פסקי זמן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר