האחות רגינה דרליוק מחסנת מטופל (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
האחות רגינה דרליוק מחסנת מטופל (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

בכללית מחסנים חולים המטואונקולוגיים לפני טיפול כימותרפי

במכון ההמטולוגי הפועל במשולב במרכזים הרפואיים כרמל ולין החלו לחסן מטופלים נגד חיידק הפנאומוקוק. שירותי בריאות כללית מדווחת על ירידה של עשרות אחוזים בתחלואה ובתמותה

פורסם בתאריך: 26.4.18 15:24

צוות המכון ההמטולוגי המרחבי של שירותי בריאות כללית, אשר פועל במשולב במרכז הרפואי כרמל ובמרכז הרפואי לין בניהולו של ד"ר מאיר פרייס, מצא שאחוז ניכר מקרב מהמטופלים במכון לא חוסנו נגד חיידק הפנאומוקוקוס לפני התחלת הטיפול הכימותרפי. כתוצאה מכך הם נחשפו לסכנת הידבקות במחלות קשות, ובהן דלקת ריאות ודלקת קרום המוח, או לזיהום בדם. מערכת החיסון של מטופלים שעוברים טיפול כימותרפי היא מוחלשת, וזיהום על ידי חיידק הפנאומוקוק עלול להוביל לסיבוכים כמו ספסיס (זיהום בדם) ואף למוות.

בעבר ניתן החיסון במרפאות, והמטופלים שטרודים במחלתם לא הגיעו להתחסן ונחשפו לסיכונים. כדי למנוע את החשיפה הזו הפעילה הכללית תוכנית לכיסוי חיסוני עוד לפני תחילת הטיפול. החיסון מתבצע על ידי צוות המכון ההמטולוגי, וצוות הסיעוד בהנהלתה של האחות רגינה דרליוק בודק כל מטופל חדש שמגיע לקבלת טיפול כימותרפי או ביולוגי, ומברר אם הוא חוסן בחיסון פרבנר או פנאומווקס נגד חיידק הפנאומוקוק. אם המטופל לא חוסן והוא צריך לקבל טיפול כימותרפי או ביולוגי מתבצע החיסון במקום, והדבר מתועד בתיקו הרפואי של המטופל.

 

 

בכללית מדווחים כי מאז תחילת הפרויקט נרשמה ירידה בשיעור המטופלים במכון שפיתחו תחלואה בשל זיהום על ידי חיידק הפנאומוקוק, וכמו כן נרשמו ירידה של 30 אחוז במספר האשפוזים עקב דלקת ריאות או אלח דם וירידה של 37 אחוז בתמותה בקרב מטופלי המכון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר