הדס חרדון ורבקה אייזנבנד (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)
הדס חרדון ורבקה אייזנבנד (צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)

טיפול בסוכרת באמצעות אמנות

במרפאת מכבי שירותי בריאות בגרנד קניון נערכה תערוכה של אמנים אשר מתמודדים עם מחלת הסוכרת. המטרה: העלאת המודעות למחלה

פורסם בתאריך: 18.6.18 11:46

במרפאת מכבי שירותי בריאות בגרנד קניון נערכה תערוכת אמנים המתמודדים עם מחלת הסוכרת. במסגרת זו הציגו האמנים את יצירותיהם במטרה להעלות את המודעות למחלה.

בשנים האחרונות הבינו הגורמים המטפלים בחולי סוכרת כי לא רק החלק הפיזי של המחלה דורש התייחסות אלא גם התחום הרגשי של החולים. כחלק מההתמודדות עם הקשיים הרגשיים של המחלה מוצאים חולים רבים מפלט באמנות. וכך, בין תחומי האמנות שהוצגו בתערוכה היו צילום, תכשיטנות, פיסול, ציור, תפירה ויצירת בובות מנייר.

 

 

רבקה אייזנבנד (71) תושבת קרית חיים, אמנית בתחום סריגת בובות ובתחום ציור אקריליק על קנבס, סובלת מסוכרת כבר יותר מ-20 שנה. במשך זמן רב היא חיפשה מפלט לטיפול במחלתה ומצאה אותו באמנות. "הסוכרת גורמת לעצבים בלתי נשלטים", היא מסבירה, "בזכות שעות רבות של יצירה מצאתי דרך להירגע וכך לטפל בעצמי. קשה לי להסביר עד כמה זה עוזר לי לנפש".

דליה לוי (68) מחיפה גילתה לפני שנה את האמנות כדרך טיפול. ביצירותיה היא עוסקת בנייר גרוס עם דבקים שונים בתוספת של מיחזור פסולת ביתית כמו בקבוקים, גלילי קרטון וקופסאות ליצירת דמויות. "האמנות בשבילי היא יצירת יש מאין – טיפול תרפי המשרה רוגע ושלווה", היא מספרת, "בתפישת החיים שלי אני לא חולה. אמנם יש לי בעיות סוכר אך אין דבר שינצח אותי. יצירות האמנות הן כמו הילדים שלי" .

רחל פז (68) מחיפה מצאה דרך לטיפול במחלת הסוכרת באמצעות יצירת תכשיטים. "פתאום הבנתי שקיימת בי סבלנות הרבה מעבר למה שדמיינתי", היא אומרת, "באמנות מצאתי שקט פנימי כמו נוגדן למחשבות טורדניות, סוג של מדיטציה".

מקימת המיזם הדס חרדון, דיאטנית במכבי: "באמצעות התערוכה מצאנו דרך להעלות את המודעות למחלת הסוכרת. טיפול באמצעות אמנות הוא דרך התמודדות טובה עם מחלת הסוכרת אשר מעודדת חולים נוספים לנהוג באותה הדרך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר