האחות האחראית אורלי בן דהן, ד"ר יצחק רמון ופרופ' יהודה אולמן (צילום: פיוטר פליטר)
האחות האחראית אורלי בן דהן, ד"ר יצחק רמון ופרופ' יהודה אולמן (צילום: פיוטר פליטר)

המחלקה לכירורגיה פלסטית ברמב"ם חנכה יחידת כוויות משופצת

יחידת כוויות משופצת נחנכה במחלקה לכירורגיה פלסטית בקריה הרפואית רמב"ם, וכעת מתבצע הטיפול במחלקה בארבעה חדרים פרטיים. הדבר מאפשר שמירה על החולים מפני זיהומים צולבים שהם סיבת המוות העיקרית כתוצאה מכוויות גדולות

פורסם בתאריך: 20.6.18 15:00

המחלקה לכירורגיה פלסטית בקריה הרפואית רמב"ם חנכה יחידת כוויות משופצת. השיפוץ התאפשר תודות לתרומתה של קרלה טאובר ז"ל באמצעות קרן Eugen Jenoe Foundation ולתרומתה של קרן ליבי צרפת. כעת, לאחר השיפוץ שבמסגרתו שודרגו חדרי האשפוז, מתבצע הטיפול במחלקה בארבעה חדרים פרטיים. ברמב"ם מציינים כי לטיפול בחדרים מבודדים יש משמעות גדולה מבחינה רפואית, שכן הדבר נותן מענה לשמירה על החולים מפני זיהומים צולבים שהם סיבת המוות העיקרית כתוצאה מכוויות גדולות.

מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית פרופ' יהודה אולמן: "בשגרה אנחנו קולטים מטופלים רבים מאירועים של תאונות דרכים, תאונות ביתיות ועוד, ומסייעים להם בטווח רחב של פתרונות וטיפולים. בזמן מלחמה נכנסת יחידת הכוויות לכוננות גבוהה בגלל צפי למספר רב של נפגעים עם כוויות גדולות ורחבות. כלקחי מלחמת לבנון השנייה אנחנו מביאים בחשבון מספרים גבוהים יותר מכיוון שהתרחיש כולל לא רק חיילים שלוחמים בשטח אלא גם אוכלוסייה אזרחית. עלינו להיערך לתרחיש הזה, אך לצערי המצב כיום הוא רחוק מלהיות אידיאלי".

בשנים האחרונות העניקה היחידה טיפול גם לפצועים שמגיעים מאזור הקרבות בסוריה, ובהם פצוע קשה שמטופל בימים אלה ברמב"ם אחרי אשפוז של שבעה חודשים. "הטיפול בכוויות קשות ועמוקות עשוי להימשך זמן רב", מסביר פרופ' אולמן, "אלו הן פציעות מורכבות שמהוות לעתים טראומה גדולה למערכות הגוף ומצריכות זמני החלמה והתאוששות ממושכים. לכן תנאי האשפוז והטיפול עשויים להיות קריטיים להצלחת תהליך ההחלמה. הטיפול בכוויות הוא רב תחומי, ומקומם של פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, דיאטניות ועובדים סוציאליים כחלק מהצוות הטיפולי הוא מהותי. ללא תיקנון מתאים של כל הצוות לא תוכל היחידה לתת מענה לצורכי הטיפול בטראומה הקשה הזו".

 

 

בטקס חנוכת היחידה השתתפו נציגי הנהלת בית החולים ובכירי המחלקה בראשותם של פרופ' אולמן ומ"מ מנהל יחידת הכוויות ד"ר יצחק רמון. ורדה שוגר, לשעבר אחות אחראית במחלקה לכירורגיה פלסטיקה ואחייניתה של טאובר, סיפרה על יחסיה המיוחדים של דודתה עם בית החולים ועל החשיבות שהיא ייחסה לטיפול הניתן במחלקה. בין נושאי הדברים היתה גם עירית דורון, תושבת קיבוץ אילון, שנפצעה קשה בשנת 2008 כאשר פיצוץ בתחנת דלק שבה היא שהתה גרם לכוויות ב-60 אחוז מגופה. עשר שנים לאחר שאושפזה וטופלה ברמב"ם עברה דורון שיקום, וכעת היא חיה חיים מלאים.

יחידת הכוויות ברמב"ם מטפלת בנפגעי כוויות המאושפזים בארבע מחלקות – טיפול נמרץ, כירורגיה, טיפול נמרץ ילדים וכירורגיה ילדים. פעילות המחלקה כוללת טיפול מוקדם בכוויות וביצוע ניתוחים משחזרים, ובהם טיפולים בלייזרים ובקרני אור לאחר הריפוי. כמו כן מפעילה המחלקה מרפאה לטיפול בחולי הכוויה המיועדת למטופלים ששחרורם קרב ולמטופלים בשלב השחזורים.

לדבריו של פרופ' אולמן, "בעתיד אנו צופים הגדלה נוספת של היחידה שתהיה בסמיכות למחלקת הטיפול הנמרץ הכירורגי. התוכנית כוללת הקמת חדר ניתוח ייעודי לחולים שזקוקים לניתוחים בתכיפות גבוהה להטרייה של פצעי הכווייה ולהשתלות עור מהמת ומעצמם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר