צוות המציגים של המרכז הרפואי כרמל בכנס של המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכת הבריאות (צילום: אלי דדון)
צוות המציגים של המרכז הרפואי כרמל בכנס של המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכת הבריאות (צילום: אלי דדון)

מתן התשובה לדגימות של סרטן השד קוצר מעשרה ימים לארבעה ימים

במכון הפתולוגי של המרכז הרפואי כרמל נמצאה השיטה לקיצור זמן מתן התשובה לדגימות של סרטן השד מעשרה ימים לארבעה ימים בלבד. השיטה הוצגה בכנס של המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכת הבריאות

פורסם בתאריך: 24.6.18 11:05

המכון הפתולוגי של המרכז הרפואי כרמל קיצר את זמן מתן התשובה לדגימות של סרטן השד מעשרה ימים לארבעה ימים בלבד. את העבודה על פרויקט קיצור מתן התשובה לחולות בסרטן השד הציגו מנהל המכון הפתולוגי של כרמל פרופ' אדמונד סבו וד"ר סלאם מזאריב בכנס של המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכת הבריאות לשנת 2018. בכנס דנה המועצה בנושאים לוגיסטיים בכל שדרות הרפואה והטיפול בישראל, ובכלל זה נושאים הקשורים בשירות, באיכות, בחדשנות, ביעילות ובשירותים טכנולוגיים.

בעבודה הוצג תרשים זרימה מורכב אשר מתאר את הפעולות שאותן נקט צוות המכון לפתולוגיה בשלבים הקריטיים לאורך שרשרת התחנות הרבות שדרכן עוברת הרקמה (ביופסיה או תכשיר ניתוחי). צוות המכון מיפה את החסמים שעלולים לעכב את זמני האבחון ונקט אמצעים מיידיים שהבטיחו זרימה מהירה ויעילה של תהליכי עיבוד הרקמה והאבחנה. התהליך הוכיח את עצמו והזמן מקבלת הרקמה במכון ועד להוצאת התשובה האבחנתית קוצר מעשרה ימים ויותר בשנת 2016 לארבעה ימים בממוצע בשנת 2017.

בכנס הוצגו עבודות נוספות של צוותי כרמל. עבודה בנושא הנגשת מידע בשעת חירום לכבדי שמיעה הוצגה על ידי ממונת פניות הציבור והאחראית על הנגישות בכרמל חוה גולדברג. "כבדי השמיעה אינם יכולים ליצור קשר עם בית החולים באמצעות מספרי הטלפון המתפרסמים בתקשורת בזמן שריפה או חירום", אמרה גולדברג והציגה שימוש בטלפון נייד לתקשורת באמצעות SMS עם אוכלוסיית כבדי השמיעה. לצורך כך הוקצה מכשיר טלפון סלולרי ייעודי לשעת חירום שהוצב במרכז המידע הטלפוני של בית החולים, ובמקרה של אירוע חירום יפורסמו לציבור מספרי הטלפון והפקס של בית החולים ומספר הטלפון הסלולרי המיוחד לצורך שליחת הודעות SMS.

 

 

עבודה בנושא יעילות ושיפור השירות בזימון החולים לטיפולים המטולוגיים הוצגה על ידי מנהלת מחלקת או"ש ומחשוב בכרמל יהודית שוורץ. העבודה הציגה כלי ממוחשב לניהול ולבקרה של תכנון התורים במכון ההמטולוגי אשר פרוש על פני שלושה אתרים – בית החולים כרמל והמרכזים הרפואיים לין וזבולון. משאבי המקום של המכון הם מוגבלים, ונוצר צורך במערכת אשר משקפת למזכירה את צורכי התורים שיש לקבוע לפי פרמטרים רלוונטיים. לדבריה של שוורץ, כלי ממוחשב זה שיפר מהותית את התקשורת בין הגורמים במכון האחראים על קביעת תור למטופל, וכעת יש מעקב רציף ומסודר על תורים שממתינים לזימון ועל התורים שנקבעו. כמו כן, הכלי משמש לניהול, לשליטה ולבקרה עבור המכון ההמטולוגי בהיערכות ליום העבודה ובתכנון המשאבים הנדרשים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר