ד"ר אפרים סיגלר בכנס של האיגוד האוסטרי לגינקולוגיה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)
ד"ר אפרים סיגלר בכנס של האיגוד האוסטרי לגינקולוגיה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

ד"ר אפרים סיגלר מכרמל היה אורח הכבוד של האיגוד האוסטרי לגינקולוגיה

ד"ר סיגלר אפרים סיגלר מהמרכז הרפואי כרמל הרצה בפני באי הכנס של האיגוד האוסטרי לגינקולוגיה על טיפול בנגעים טרום סרטניים בצוואר הרחם במהלך ההיריון

פורסם בתאריך: 25.6.18 06:55

ד"ר אפרים סיגלר, מנהל יחידת מחלות צוואר הרחם ודרכי מין תחתונות במחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי כרמל, היה אורח הכבוד של האיגוד האוסטרי לגינקולוגיה.

ד"ר סיגלר, שנחשב למומחה עולמי בתחום סרטן צוואר הרחם, הרצה בפני באי הכנס של האיגוד האוסטרי על טיפול בנגעים טרום סרטניים בצוואר הרחם במהלך ההיריון. הוא הציג תוצאות של מחקר רב שנים שנערך בכרמל ובדק את הסיכונים ואת ההשפעות על בדיקות ועל טיפולים בזמן היריון, ותוצאותיו הצביעו על כך שטיפול ניתוחי בנגעים טרום סרטניים בהיריון הוא בטוח ועשוי לגלות ממצאים סרטניים בצוואר הרחם.

סרטן צוואר הרחם נגרם על ידי וירוס הפפילומה, והוא מתבטא ביבלות ויראליות על איברי המין אצל גברים ונשים או על ידי פגיעה עדינה שנראית רק במיקרוסקופ או במשטחי פאפ. לדבריו של ד"ר סיגלר, הגישה בעולם ובישראל לנגעים טרום סרטניים בצוואר הרחם בדרגה 3 היא מעקב משך ההיריון מתוך אמונה שנגעים אלו לא מתקדמים לסרטן במשך ההיריון, ושהטיפול של ניתוח כריתת לולאה הוא מסוכן וגורם לדימומים קשים, להפלות וללידות מוקדמות.

 

 

ד"ר סיגלר: "בכרמל אנו מרכזים טיפול בנשים אלו ומצאנו שסרטן צוואר הרחם מתגלה בשישה אחוזים מהנשים. עם זאת, סיכמנו כ-50 ניתוחי כריתת לולאה ב-15 השבועות הראשונים להיריון ללא סיבוכים מהאוכלוסייה הכללית. זהו מחקר חלוצי, ואנו ממשיכים אותו במטרה להגדיל את מספר המשתתפות ואת תקפות המחקר עם מספר רב יותר של נשים. מכיוון שתהליך התפתחות הנגעים הטרום סרטניים הוא איטי ונמשך שנים רבות, גילוי מוקדם מאפשר ברוב המקרים ריפוי מלא. במסגרת הטיפול בכרמל אנו משתמשים בלייזר – מכשיר המרכז אלומת אור בעל עוצמה גבוהה – לצריבה ולאידוי של נגעי קונדילומה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר