פרופ' משנה קליני דורון רימר (צילום: יח"צ)
פרופ' משנה קליני דורון רימר (צילום: יח"צ)

שת"פ בין בני ציון לרמב"ם: טיפול חדש בסקלרודרמה

מרפאת הסקלרודרמה במרכז הרפואי בני ציון והיחידה להשתלת מוח עצם בקריה הרפואית רמב"ם החלו במתן טיפול חדש לחולי סקלרודרמה שבאמצעותו ניתן להגיע להפוגה במחלה

פורסם בתאריך: 26.6.18 12:16

מרפאת הסקלרודרמה (Scleroderma) במרכז הרפואי בני ציון והיחידה להשתלת מוח עצם בקריה הרפואית רמב"ם החלו במתן טיפול חדש לחולי סקלרודרמה שבאמצעותו ניתן להגיע להפוגה במחלה. סקלרודרמה היא מחלה אוטואימונית כרונית שפוגעת בעור, בכלי הדם, באיברים הפנימיים ובמפרקים, ושמה בתרגום חופשי הוא עור נוקשה שמציין את קשיון העור ואת התעבותו, שהם הסממנים הבולטים של המחלה.

לדבריו של מנהל מרפאת הסקלרודרמה בבני ציון פרופ' משנה קליני דורון רימר, אשר מוביל את הטיפול, "עד עתה התרופות רק שיפרו את התסמינים, וכעת ניתנת אפשרות להגיע להפוגה מלאה, ואיכות החיים של החולים המתאימים לקבל את הטיפול משתנה באופן דרסטי".

 

 

המחלות האוטואימוניות הן מחלות שבהן מותקפים איברים שונים בגוף על ידי המערכת החיסונית. שכיחותן היא גבוהה, ועד כה הן טופלו באמצעות תרופות כימיות וביולוגיות שאמנם שיפרו את התסמינים ואת איכות החיים של המטופלים, אך לא ריפאו את המחלה. לאחרונה נרשמה פריצת דרך בטיפול במחלות אוטואימוניות באמצעות השתלת מוח עצם עצמית.

פרופ' מ"ק רימר: "המרפאה בבני ציון היא מרכז מצוינות לטיפול בסקלרודרמה, ובשנים האחרונות צברנו ניסיון רב בטיפול במחלה. את המיומנות ואת הידע בשיטה החדשה של השתלת מוח עצם עצמית רכשנו בבית החולים סן לואי בצרפת. היתרון של שיטת טיפול זו הוא שלראשונה אנו יכולים להגיע להפוגה בחלק מהחולים. יתרה מכך, בדיקות הדם שלהם יכולות להפוך לתקינות והסממנים האימוניים של המחלה עשויה להיעלם. אנו בוחרים את החולה המתאים בנקודת הזמן המתאימה ומשלימים את מעטפת הבדיקות כדי לוודא שהטיפול יהיה מותאם ומדויק ויפיק תוצאות מירביות. יש לציין כי לא כל חולה מתאים לקבל את הטיפול החדשני שעלול להיות מלווה בתופעות לוואי, בעיקר כאשר נבחר חולה לא מתאים".

הטיפול מיועד עבור חולים קשים בתחילת מחלתם אשר לא נפגעו ממנה בצורה בלתי הפיכה, והוא מבוצע ביחידה להשתלת מוח עצם ברמב"ם בהנחייתה של מנהלת היחידה פרופ' צילה צוקרמן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר