חיסון נגד שפעת (צילום: תומר אפלבאום)
חיסון נגד שפעת (צילום: תומר אפלבאום)

הכללית החלה במבצע חיסונים נגד שפעת

השנה כולל החיסון ארבעה זנים במטרה להגיע לכיסוי מיטבי של זני הווירוסים מחוללי השפעת שאותרו ברחבי העולם. החיסונים בזריקה מבוססים על וירוסים מומתים, והשנה יבוצעו גם חיסונים בשאיפה לאף אשר מבוססים על וירוסים מוחלשים

פורסם בתאריך: 11.10.18 16:05

במרפאות של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי החל מבצע החיסונים נגד שפעת, ומבוטחי קופת החולים, בעיקר בקבוצות הסיכון, נקראים למרפאות להתחסן. במקביל יוצאות אחיות אל בתיהם של מטופלים שמרותקים לביתם, שהם בקבוצת סיכון בשל גיל מבוגר ומחלות כרוניות, ומחסנות אותם באופן יזום.

ד"ר לילך דולב, סגנית המנהל הרפואי במחוז, מציינת כי קבוצות היעד למתן החיסון הן בני 65 ויותר, חולים כרוניים (בעיקר אסטמתיים וחולים אונקולוגיים), חולים עם מערכת חיסונית מוחלשת מסיבות אחרות, אנשים שאושפזו בשנה שעברה בשל דלקת ריאות, עובדי מערכת הבריאות, דיירי בתי אבות ומוסדות שונים, נשים הרות וילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12.

השנה כולל החיסון ארבעה זנים במטרה להגיע לכיסוי מיטבי של זני הווירוסים מחוללי השפעת שאותרו ברחבי העולם. החיסונים בזריקה מבוססים על וירוסים מומתים, והשנה יבוצעו גם חיסונים בשאיפה לאף, שהם חיסונים המבוססים על וירוסים מוחלשים.

לדבריה של ד"ר דולב, מודעותם של ההורים לחשיבות של מתן חיסון לילדים אינה מספקת, ובכללית נתקלים בחששות של המבוטחים מפני החיסון. בשל כך משקיעה הכללית מאמץ בהגברת ההיענות של ההורים למתן חיסון לילדיהם החל מגיל חצי שנה. לילדים שמקבלים את החיסון לראשונה ניתנת חצי מנה, ולאחר כחודש נדרשת השלמת חצי המנה השנייה. בכללית מציינים כי יעילותו של החיסון בילדים היא גבוהה במיוחד והוא מסייע בהפחתה משמעותית של הסיכון לחלות בשפעת ולהדביק אחרים במחלה.

 

 

בקופת החולים מציינים עוד כי שפעת מתבטאת בחום, בנזלת, בכאבי שרירים ובתחושה כללית רעה – תופעות שחולפות תוך שבוע עד עשרה ימים – אך היא עלולה להתפתח למחלה מסוכנת בשל סיבוכים כמו דלקות גרון ואוזניים שמחייבות נטילת אנטיביוטיקה בשל זיהום משני, דלקות ריאות, פגיעות במערכת העצבים וסיבוכים נוספים שמחייבים אשפוזים ואף גורמים לתמותה, בעיקר אצל בעלי מערכת חיסונית מוחלשת.

בכללית מדגישים כי מתן חיסון שפעת לילדים, אשר מהווים מקור הדבקה עיקרי, מהווה גם חיסון סביבתי מפני תחלואה של בני המשפחה האחרים, וכי בצד המימד הבריאותי יש למניעת התחלואה גם השלכות כלכליות כמו מניעת אובדן ימי עבודה של ההורים בשל מחלת ילדיהם ובשל הידבקות במחלה מילדיהם.

דרך נוספת לדאוג לבריאותם של הילדים, אומרים בכללית, היא מתן חיסון לנשים הרות ולנשים שמתכננות להיכנס להיריון. בקופה טוענים שמתן חיסון נגד שפעת במהלך היריון מבטיח הגנה משמעותית על בריאות העובר ובהמשך על היילוד שמחוסן בדרך זו עד הגיעו לגיל שישה חודשים – הגיל שבו אפשר לחסן את התינוק עצמו. עוד נטען כי כי מתן חיסון לנשים הרות מפחית מאוד את הסיכון שהן יחלו בשפעת וכי מחקרים מעידים על אפשרות שתחלואה בשפעת של האם ההרה במהלך ההיריון קשורה בסיכון מוגבר למומים מולדים. כך פוחת הסיכון ללידה מוקדמת ולהפלה שעלולות להופיע כסיבוך לשפעת במהלך ההיריון.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא מבין למה בחודש הזה של החיסונים המסיבי האחיות עובדות שעות בודדות והרבה ימים סגורים .זה מחדל במקום שיעבדו במרץ ויותר שעות כל יום כדי לעמוד בדרישות ולא לייאש את המטופלים בהפסקות מרובות מ-12.00 עד 16.00 .ובהעדרויות רבות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר