טקס חנוכת היחידה המחודשת לאם ולעובר בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)
טקס חנוכת היחידה המחודשת לאם ולעובר בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: פיוטר פליטר)

תרומה של מיליון שקל לקידום הטיפול בהיריון בסיכון ברמב"ם

היחידה המחודשת לרפואת האם והעובר בקריה הרפואית רמב"ם נחנכה בזכות תרומה בסך של כמיליון שקל מאיש העסקים החיפאי לשעבר ד"ר אבי כ"ץ. התרומה נועדה לשיפור תשתיות האשפוז ביחידה ולהתאמתה לסטנדרטים גבוהים ומתקדמים

פורסם בתאריך: 4.11.18 10:17

היחידה המחודשת לרפואת האם והעובר בקריה הרפואית רמב"ם נחנכה ביום חמישי שעבר בזכות תרומה בסך של כמיליון שקל מאיש העסקים החיפאי לשעבר ד"ר אבי כ"ץ. התרומה נועדה לשיפור תשתיות האשפוז ביחידה ולהתאמתה לסטנדרטים גבוהים ומתקדמים.

את הקשר עם ד"ר כ"ץ יצר מנהל מערך נשים ויולדות בבית החולים פרופ' זאב ויינר, והתרומה ניתנה בשם הוריו אדית ופרופ' דב כ"ץ – ניצולי שואה שהקדישו את חייהם לקידום ההשכלה, החינוך והמחקר בישראל בכלל ובחיפה בפרט.

היחידה לרפואת האם והעובר ברמב"ם בניהולו של ד"ר עידו שולט מונה 20 מיטות אשפוז ומטפלת בנשים בהיריון בסיכון שמגיעות מכל אזור הצפון, אך גם משאר אזורי הארץ ומחו"ל. צוות היחידה מונה שמונה רופאים וצוות רב תחומי של מומחים מהמכון הגנטי, ממחלקת ההדמיה, ממרכז האיידס, מהמרכז לייעוץ טרטולוגי ועוד.

"להיות היחידה הגדולה בצפון לרפואת האם והעובר ובין המובילות בתחומה היא מציאות מחייבת", מסביר פרופ' ויינר, אשר תת מומחיותו היא בתחום רפואת האם והעובר, "יש לנו אחריות גדולה להעניק טיפול מיטבי לנשים שמתמודדות עם היריונות לא רגילים אשר עלולים להעמיד אותן ואת העוברים שלהן בסיכון. הדבר מצריך רגישות יתרה, מומחיות ייחודית וניסיון בטיפול במצבים הללו. כעת, תודות לתרומה שהתקבלה מד"ר כ"ץ, נוכל להמשיך במלאכה בצורה טובה יותר".

 

 

ד"ר כ"ץ הוא איש עסקים שפועל כיום בסן פרנסיסקו. הוא נולד וגדל בחיפה וסיים את לימודיו בטכניון. לפני כשנה הוא ביצע אקזיט של 250 מיליון דולר אחרי שמכר את חברת GigPeak לחברת הענק האמריקאית IDT שמפתחת טכנולוגיות בתחום ה-DNA, וכעת הוא מחזיק בתפקיד מנהל קרן השקעות וחברת המדף GigCapital שמתמחה ברכישת פעילות טכנולוגית. לפני כחודש מונה ד"ר כ"ץ ליו"ר חברת הטעינה האלחוטית Humavox אשר ממוקמת בכפר סבא.

את החלטתו לתרגם חלק מהצלחותיו העסקיות להשקעה בציבור החיפאי זוקף ד"ר כ"ץ לזכותם של הוריו אדית ופרופ' דב כ"ץ. לאחר ששרדו את השואה ועלו לארץ ישראל נפגשו השניים והקימו משפחה. לאחר שנים במערכת הביטחון התמקד פרופ' כ"ץ בחינוך למצוינות והמציא המצאות ושיפורים לתועלת הרפואה. בין השאר היה פרופ' כ"ץ חלוץ המצאת דבק העצמות והשימוש בו כבר בשנות ה-80 של המאה ה-20. רעייתו אדית כ"ץ עסקה במשך כל חייה בקידומו של הטכניון, חוקריו והסטודנטים שלמדו בו.

התרומה של ד"ר כ"ץ מייצגת לדבריו את העקרונות החשובים בחייהם – קידום החינוך ושיפור תנאי הטיפול הרפואי בארץ. "אלו היו הערכים שעמדו לנגד עיניהם לאורך כל חייהם, ואלו הם הערכים שאנו שמחים להמשיך ולקדם בשמם גם היום", אמר ד"ר כ"ץ בטקס חנוכת היחידה המחודשת לאם ולעובר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר