בדיקת ספירומטריה באמצעות מכשיר נייד (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
בדיקת ספירומטריה באמצעות מכשיר נייד (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

חדש בכללית: בדיקת תפקודי נשימה בבית המטופל

מיזם חדש של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי: בדיקת ספירומטריה בבתיהם של חולים בסיכון

פורסם בתאריך: 26.12.18 14:08

תחלואת הריאות באזור חיפה היא גבוהה במיוחד, ככל הנראה בשל השילוב של זיהום אוויר ואוכלוסיות עם מספר גדול של מעשנים, בעיקר במגזר הערבי. בשל החשיבות שבאיתור מוקדם של מחלות ריאה החלה שירותי בריאות כללית ביוזמה שבמסגרתה יוצא צוות רפואי עם מכשיר ספירומטרי נייד לבתיהם של חולים בסיכון למחלת ריאות שמתקשים להגיע לבדיקה בגלל שהם מרותקים לביתם ועורך להם בדיקות ספירומטריה (תפקודי נשימה).

לצורך הפעלת התוכנית רכשה הכללית מכשיר נייד לבדיקת תפקודי נשימה והוכשרו צוותים המיומנים בביצוען, וזאת נוסף על השירות שניתן במרפאה לתפקודי ריאות ברחוב הגפן בניהולו של פרופ’ יוחאי אדיר. בכללית מציינים כי בימיו הראשונים של הפרויקט נערכו יותר מ־40 ביקורי בית אצל מטופלים.

 

 

ד”ר מוחמד חטיב, מומחה ברפואת המשפחה ורכז האיכות המחוזי מההנהלה הרפואית של הכללית במחוז חיפה וגליל מערבי: “חסמת הריאות (COPD) היא מחלת ריאות כרונית, שמאופיינת בהיצרות קבועה של דרכי האוויר, כאשר חשיפה לעישון ואוויר מזוהם הם גורמי הסיכון למחלה. אבחנה מוקדמת היא חיונית למניעת החמרתה של המחלה באמצעות הימנעות מגורמי הסיכון ומתן טיפול, תוך שיפור הסיבולת הגופנית”.

באמצעות בדיקת הספירומטריה מאבחנים את חסמת הריאות ומבצעים הערכה של חומרת ההפרעה החסימתית, אשר מהווה גורם מנבא להתפרצויות תכופות של המחלה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר