השתלמות בשיטת סקוויגל לעובדים סוציאליים (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
השתלמות בשיטת סקוויגל לעובדים סוציאליים (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכשרה לעובדים סוציאליים בטיפול בשרבוט

17 עובדים סוציאליים של שירותי בריאות כללית שמטפלים בילדים ובבני נוער עוברים השתלמות בסקוויגל - שיטה לאבחון ולטיפול בעזרת שרבוטים. את השיטה פיתח דונלד וויניקוט - רופא ילדים ופסיכואנליטיקאי בריטי, שנחשב לאחד מחלוצי תחום הטיפול הרגשי בילדים

פורסם בתאריך: 13.1.19 07:29

17 עובדים סוציאליים שמטפלים בילדים ובבני נוער במרפאות של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי עוברים בימים אלה השתלמות בסקוויגל – שיטה לאבחון ולטיפול בעזרת שרבוטים. ההכשרה מבוססת על עשרה מפגשים הכוללים תיאוריה והתנסות, ובסיומה הם יוכלו ליישם את השיטה במסגרת עבודתם.

הפסיכותרפיסטית אורנה אייל שמעבירה את תוכנית ההכשרה מסבירה כי היא מבוססת על התיאוריה של דונלד וויניקוט – רופא ילדים ופסיכואנליטיקאי בריטי, שפעל בלונדון במאה ה-20 ונחשב לאחד מחלוצי תחום הטיפול הרגשי בילדים. התיאוריות שלו, שתקפות גם כיום, מדגישות את חשיבותו של המשחק עבור הילד ובוחנות את הקשר שבין איכות המשחק להתפתחות תקינה או פתולוגית של הילד. אחת משיטות האבחון והטיפול החשובות שפיתח וויניקוט היא הסקוויגל – טכניקה אינטראקטיבית, שמתבססת על משחק של קשקושים וציורים. התבוננות בשרבוטים מאפשרת למטפל למידה על אישיותו של הילד ועל יחסיו עם סביבתו.

 

 

נוסף על כך, אומרים בכללית, לשרבוט כמו לכל משחק אחר יש גם כוחות ריפוי. באמצעות השרבוט יכול הילד לבטא את עולמו באופן שאינו מאיים עליו ומאפשר לו לעבד תכנים רגשיים מגוונים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר