משתתפי הקורס בנושא הנקה במרכז הרפואי כרמל (צילום אלי דדון)
משתתפי הקורס בנושא הנקה במרכז הרפואי כרמל (צילום אלי דדון)

קורס לרופאים בנושא הנקה נערך בכרמל

בקורס שנערך במרכז הרפואי כרמל לומדים הרופאים על חשיבות ההנקה, על תפקידו של הרופא בהנקה, על אנטומיה ופיזיולוגיה של הנקה, על תחלואה של האם והיילוד בהנקה ועוד

פורסם בתאריך: 11.3.19 08:44

קורס מקצועי לרופאים בנושא הנקה נפתח במרכז הרפואי כרמל. מטרתו של הקורס היא להקנות ידע ומיומנויות בנושא הנקה לרופאים מתחומים שונים. לדבריו של מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל פרופ' עופר לביא, "חינוכם של רופאים לתמיכה בהנקה הוא חשוב מאוד לבריאותם של האם והיילוד, ואנו בכרמל רואים בחינוך ובעידוד להנקה גורם מרכזי בתפישה שלנו לטובת האם והיילוד".

בקורס לומדים הרופאים על חשיבות ההנקה, על תפקידו של הרופא בהנקה במסגרת הטיפול במניקה ו/או ביונק, על שיח בנושא הנקה, על אנטומיה ופיזיולוגיה של הנקה, על הנקה תקינה, על תחלואה של האם והיילוד בהנקה, על תרופות בהנקה, על בעיות נפוצות בהנקה, על אמצעים טכנולוגיים בהנקה ועל מדיניות הנקה ארצית ועולמית.

מנהל יחידת יילודים בכרמל פרופ' דני וייסמן: "מוכח מדעית כי הנקה מפחיתה תחלואה ותמותה של אמהות ויילודים, מסייעת במניעת מחלות כרוניות ומפחיתה את הסיכון לסרטן השד והשחלה, לסוכרת ולמחלות לב אצל אמהות. בקרב תינוקות ההנקה מפחיתה משמעותית את הסיכון לחלות במחלות זיהומיות במעיים ובמחלות ריאות, והיא מגינה מפני השמנה, אלרגיות ומחלות כרוניות בהמשך החיים".

 

 

עם צוות המרצים בקורס נמנים ד"ר דינה צימרמן, ד"ר אילנה צלמון קורן, ד"ר מיכל מנסובסקי, ד"ר נועה גור אריה, ד"ר מורן פרידמן ויועצת הנקה טלי בן ארי. מכרמל השתתפו בקורס 15 רופאים – עשרה רופאי ילדים, ארבעה רופאי נשים ורופאה אחת מהמחלקה לרפואה דחופה. מהקהילה ומבתי חולים אחרים השתתפו בקורס שבעה רופאים מרפואת נשים, ילדים ומשפחה, וכן סטודנטית וסטז'רית לרפואה.

ד"ר פרידמן, מומחית ברפואת משפחה ורופאת הנקה בכללית במחוז חיפה וגליל מערבי ומרכזת הקורס בכרמל מטעם רופאי הקהילה: "אנחנו בחיפה מהווים סוג של פריפריה לתל אביב ולמרכז, אך התמורות בנושא ההנקה אינן נופלות מאלו של המרכז ולעתים אף עולות עליהן. אני מאמינה שלכל הרופאים יש תפקיד וכוח ייחודי בעידוד הנקה ובמניעת הפסקת הנקה בטרם עת. אנו פוגשים את הנשים ואת התינוקות בשלבים שונים בחייהם ומנהלים את הטיפול בהם, ומכאן ההזדמנות והיכולת לצייד את האמהות בידע אמין על מנת לאפשר בחירה מדעת ולתמוך בהנקה באמצעות טיפול מיטיבי באם ובתינוק. ברוב המקרים ניתן למצוא חלופה טיפולית המאפשרת המשך הנקה גם במצבים מורכבים".

בכרמל מציינים כי בית החולים הוא הראשון שבו מתקיים קורס כזה וכי עד כה נערכו הקורסים הללו רק בקהילה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר