משתתפות הקורס לליווי רוחני (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
משתתפות הקורס לליווי רוחני (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

אחיות בכללית עברו קורס לליווי רוחני

הקורס שאותו עברו 13 אחיות משירותי בריאות כללית כלל תכנים כמו רוחניות ואינטליגנציה רוחנית, פיתוח מיומנות להקשבה אמפתית ולחמלה, חיפוש אחר משמעות, התמודדות עם מוות, גישה הוליסטית למחלה ולסוף חיים, גישה לסבל במימד הדתי ואובדן

פורסם בתאריך: 14.3.19 18:43

13 אחיות של שירותי בריאות כללית סיימו קורס בתחום הליווי הרוחני. התמיכה הרוחנית היא גישת טיפול הוליסטית משלימה שבמסגרתה מושם דגש על המימד הרוחני. לגישה זו תרומה רבה בליווי של אדם שמתמודד עם מחלה קשה או עם אירוע שגורם למוגבלות – מצבים המשפיעים על רצף החיים ומעוררים שאלות קיומיות. התמיכה הרוחנית מתמקדת בריפוי (Healing), בהנחיה, בחיזוק, בשחרור ובהעצמה.

הקורס כלל תשעה מפגשים של ארבע שעות כל אחד והשתתפו בו אחיות מתחומי האונקולוגיה, הגריאטריה, הילדים, הנוירולוגיה ועוד. הוא נערך ביוזמתן של מנהלת הסיעוד במכון האונקולוגי בקריית הבריאות זבולון יהודית טפירו ורכזת פיתוח מקצועי בסיעוד בהנהלת המחוז מירי בלאופלד, ובליווי קליני של העובדת הסוציאלית עדי בן מנחם מהמכון האונקולוגי בזבולון. בין המרצים בקורס היו מנהל הוספיס בית של הכללית בגליל המערבי ד"ר ג'מאל דגש והמומחית ברפואת המשפחה ד"ר ג'נט מיכאל.

 

 

את הקורס הנחתה הלה אשחר, מלווה רוחנית מוסמכת, והוא כלל תכנים ובהם רוחניות ואינטליגנציה רוחנית, פיתוח מיומנות להקשבה אמפתית ולחמלה, חיפוש אחר משמעות, התמודדות עם מוות, גישה הוליסטית למחלה ולסוף חיים, גישה לסבל במימד הדתי, אובדן ועוד. כל מפגש נפתח בתרגול רוחני והסתיים במעגל נתינה, וכך נוצרה למעשה קבוצת תמיכה שבה עיבדו המשתתפות חוויות עם מטופלים ועם עצמן.

 


 

 


משתתפות הקורס לליווי רוחני (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר