הכנס לטיפול בפרקינסון שנערך במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
הכנס לטיפול בפרקינסון שנערך במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

כנס להתמודדות עם פרקינסון נערך בכרמל

בכנס רב תחומי לטיפול בפרקינסון שהתקיים במרכז הרפואי כרמל בשיתוף עם עמותת פרקינסון ישראל השתתפו עשרות מטופלים ובני משפחותיהם. מטרתו של הכנס היתה לאפשר לחולים להכיר טוב יותר את המחלה ולהתמודד עם מורכבותה ועם אתגריה

פורסם בתאריך: 16.6.19 10:21

"יש היום טיפולים מצוינים שמעניקים תקווה לחולי פרקינסון במצב מתקדם שמחלתם אינה מאוזנת, ושמאפשרים להם לתפקד באיכות חיים טובה, למרות מורכבות המחלה" – כך אמר ד"ר סמיח בדארנה, מנהל שירות פרקינסון והפרעות תנועה במרכז הרפואי כרמל, בכנס רב תחומי לטיפול בפרקינסון שהתקיים באודיטוריום של בית החולים כרמל.

בכנס, שנערך בשיתוף עם עמותת פרקינסון ישראל, השתתפו עשרות מטופלים ובני משפחותיהם מחיפה ומהצפון, ומטרתו היתה לאפשר לחולים להכיר טוב יותר את המחלה ולהתמודד עם מורכבותה ועם אתגריה.

 

 

בפתיחת הכנס סקר ד"ר בדארנה את התפתחות המחלה ואת כל הטכנולוגיות הרפואיות, החידושים והטיפולים העומדים היום לרשות החולים, הן בתחילת המחלה והן בשלבים מתקדמים שלה. דניאל הורוביץ ממכון הפיזיותרפיה של כרמל הסבירה על חשיבות התרגול הגופני לחולי פרקינסון כדי למנוע נפילות ולשמר את היכולת הפיזיולוגית שלהם לאורך זמן. דנה הלוי, קלינאית תקשורת המתמחה בפרקינסון, הסבירה כי המחלה פוגעת בכל מערכות הגוף, כולל במיתרי הקול ובמנגנון הבליעה ולכן חולים רבים מדברים באופן חלש ולא ברור ומתקשים בבליעה, והציגה שיטות חדשניות לטיפול בבעיות אלה. הורוביץ והלוי הדגישו את החשיבות בשילוב של טיפולים פרא-רפואיים עם הטיפול התרופתי, כך שהחולה יקבל טיפול רב תחומי שכולל טיפולים פסיכולוגיים ופיזיותרפיים וטיפולים של קלינאית תקשורת, תזונאית ועובד סוציאלי.

יו"ר עמותת פרקינסון ישראל עמיר כרמין אמר: "הכנס בכרמל הוא חלק ממאמציה של העמותה לפעול למען חולי הפרקינסון בצפון באמצעות מתן ידע, הכוונה ומענה למצוקותיהם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר