פרופ' יורם אברהמוב וד"ר רותם שדה עם תעודת ההצטיינות (צילום: המרכז הרפואי כרמל)
פרופ' יורם אברהמוב וד"ר רותם שדה עם תעודת ההצטיינות (צילום: המרכז הרפואי כרמל)

פרס על עבודת מחקר מצטיינת לד"ר שדה מכרמל

ד"ר רותם שדה מהיחידה לאורוגינקולוגיה במרכז הרפואי כרמל זכתה בפרס על עבודת מחקר מצטיינת בכנס השנתי של החברה הישראלית לאורוגינקולוגיה. בעבודת המחקר נמצא כי איחוי נרתיק היא טכניקה ניתוחית עדיפה על פני טכניקות ניתוחיות אחרות

פורסם בתאריך: 1.7.19 11:52

ד"ר רותם שדה – רופאה ביחידה לאורוגינקולוגיה במרכז הרפואי כרמל – זכתה בפרס על עבודת מחקר מצטיינת בכנס השנתי של החברה הישראלית לאורוגינקולוגיה שהתקיים בכפר בלום. בעבודת המחקר, בהובלתו של מנהל היחידה פרופ' יורם אברהמוב, הושוו טכניקות כירורגיות שונות לצניחת אברי האגן באוכלוסיית נשים מבוגרת (מעל גיל 80).

הממצאים המרכזיים שעלו במחקר הראו כי הטכניקה הניתוחית איחוי נרתיק (קולפוקליזיס) היא עדיפה על פני טכניקות ניתוחיות אחרות מבחינת תוצאות קצרות וארוכות טווח. איחוי נרתיק הוא ניתוח קצר יותר מהניתוחים הסטנדרטיים לשיקום רצפת האגן, ובמהלכו אין צורך לבצע כריתת רחם נרתיקית.

 

 

ד"ר שדה: "בנשים שעברו ניתוח זה נצפו אחוזי הצלחה גבוהים יותר, החלמה מהירה יותר ותחלואה בתר-ניתוחית נמוכה יותר מאשר בניתוחים אחרים".

פרופ' אברהמוב מוסיף כי עם התבגרות האוכלוסייה בעולם, סביר שיותר נשים בגילאים מתקדמים יעברו ניתוחים לשיקום רצפת האגן, ולכן יש להיערך לכך מבחינת טכניקות ניתוחיות שיתאימו לגילאים אלה. בשל כך, אומר פרופ' אברהמוב, המחקר שבוצע בהצלחה בכרמל הוא צעד חשוב בכיוון זה.

היחידה לאורוגינקולוגיה וכירורגיה אגנית משקמת בכרמל מטפלת בכל מגוון ההפרעות ברצפת האגן, כולל ניתוחים לצניחת אברי האגן תוך שימוש בשתלים או ברשתות, עם או ללא כריתת רחם, בגישה לפרוסקופית, נרתיקית או משולבת, וניתוחי מתלה (TVT) לתיקון דליפת שתן במאמץ.

 


 

 


 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר