פרופ' אלי צוקרמן בכנס בוינה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)
פרופ' אלי צוקרמן בכנס בוינה (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

אנשי יחידת הכבד בכרמל הציגו עבודות בכנס בוינה

לרגל יום המודעות הבין לאומי למחלת הכבד הנגיפית הפטיטיס C השתתפו אנשי יחידת הכבד של המרכז הרפואי כרמל בניהולו של פרופ' אלי צוקרמן בכינוס האירופי השנתי למחלות כבד בוינה והציגו ארבע עבודות מחקר מתקדמות

פורסם בתאריך: 28.7.19 09:29

לרגל יום המודעות הבין לאומי למחלת הכבד הנגיפית הפטיטיס C השתתפו אנשי יחידת הכבד של המרכז הרפואי כרמל – מנהל היחידה פרופ' אלי צוקרמן, ד"ר איל אשכנזי, ד"ר יוליה קובלב והאחיות אורלי אזולאי ואורלי מן – בכינוס האירופי השנתי למחלות כבד בוינה, אוסטריה. יחידת הכבד הציגה ארבע עבודות מחקר מתקדמות בנושאים התגברות על חסמים בדרך למיגור הפטיטיס C, הניסיון הישראלי בטיפול בחולי HCV ב"עולם האמיתי", תוצאות של בדיקת תגובת הלחץ הפורטלי לדרלין והשלכותיו על מהלך סיבוכי יתר לחץ דם פורטלי, וטיפול קצר של שמונה שבועות בלבד בחולי HCV עם שחמת הכבד.

לדבריו של פרופ' צוקרמן, ניתן להירפא לחלוטין מהנגיף באמצעות טיפולים חדשניים שאורכים זמן קצר ואינם כרוכים בתופעות לוואי. כל הטיפולים נמצאים בסל הבריאות, וכל החולים זכאים להם ללא קשר לדרגת חומרת המחלה. פרופ' צוקרמן, המשמש גם יו"ר החברה הישראלית למחלות כבד, מציין כי בישראל יש 100,000 חולי הפטיטיס C, שרובם אינם יודעים על מחלתם, וכ-30,000 חולים מאובחנים במחלה שאינם מטופלים ונמצאים בסיכון לאי ספיקת כבד ולסרטן כבד.

הפטיטיס C (צהבת) היא דלקת כבד נגיפית שמועברת בדרך כלל במגע של דם עם דם נגוע בנגיף שמחולל את המחלה. הנגיף גורם לדלקת כרונית בכבד שעלולה לפגוע בתפקודו ולהוביל לשחמת, והוא הגורם העיקרי לסרטן כבד ולצורך בהשתלת כבד. בישראל האוכלוסיות העיקריות שנמצאות בסיכון להידבק במחלה הן מי שקיבלו עירוי דם נגוע לפני 1992 (השנה שבה התחילו לבדוק כל מנת דם לקיומו של הנגיף) ועולים ממדינות ברית המועצות לשעבר. קבוצות סיכון נוספות הן חולי כליות המטופלים בדיאליזה, נשאי וחולי איידס, עובדי מערכת הבריאות שנדקרו ונחשפו לדם נגוע בנגיף, ומי שנולד לאם חולה במחלה.

 

 

לפי ההערכות, כ-180 מיליון אנשים בעולם סובלים מהמחלה ובכל שנה נדבקים בה כארבעה מיליון בני אדם. מחקרים עדכניים מצביעים על עלייה בתחלואה, על שיעורי אשפוז גבוהים ועל שיעורי תמותה גבוהים פי שלושה מאלו של האוכלוסייה הכללית. 30-20 אחוז מהחולים הכרוניים בהפטיטיס C מפתחים שחמת כבד, ובין אחוז אחד לארבעה אחוזים מהם מפתחים סרטן ראשוני בכבד. שיעור התמותה בסרטן כבד הוא גבוה מאוד, ובמקרים של שחמת הכבד 33 אחוז מהחולים עם הפטיטיס כרונית נפטרים תוך עשר שנים.

פרופ' צוקרמן ערך גם את הכנס הישראלי השנתי למחלות כבד, שבו נערך בין שאר דיון על הדרכים להתגבר על החסמים השונים המפריעים למיגור HCV בישראל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר