צוות המחלקה האורולוגית מעיין בתוצאות המשובים (צילום: אלי דדון)
צוות המחלקה האורולוגית מעיין בתוצאות המשובים (צילום: אלי דדון)

שירות חדש בכרמל: משוב בזמן אמת

במחלקה האורולוגית של המרכז הרפואי כרמל נחנך שירות חדש של משוב בזמן אמת שמאפשר למטופל להגיב ולשאול באמצעות אפליקציה על הטיפול האישי שלו תוך כדי האשפוז, ולקבל מענה מהיר של הצוות הרפואי המטפל

פורסם בתאריך: 8.9.19 11:11

המרכז הרפואי כרמל החל להפעיל שירות חדש של משוב בזמן אמת – שירות מתקדם המאפשר למטופל להגיב ולשאול באמצעות אפליקציה שמותקנת בטלפון הנייד על הטיפול האישי שלו תוך כדי האשפוז, ולקבל מענה מהיר של הצוות הרפואי המטפל. "זוהי מהפיכה שירותית שמחברת אותנו אונליין לצורכי המטופל ואשר מאפשרת לנו להתאים לו את הטיפול בצורה הטובה ביותר עבורו", מסבירה מנהלת השירות של כרמל קרן מרום.

השירות נחנך במחלקה האורולוגית של בית החולים, ולדבריה מרום, "עם הגעתו של מטופל חדש למחלקה הוא מקבל מאחות המחלקה הסבר על השירות החדש, ולאחר שהביע את הסכמתו הוא מקבל לנייד שלו SMS שבאמצעותו הוא מתחבר למערכת בצורה קלה ופשוטה. המערכת שואלת את המטופל שאלות על הטיפול שאותו הוא אמור לעבור ומאפשרת לו לענות בלחיצה פשוטה אם הוא הבין את הטיפול, אם הוא מרוצה ממנו ואם יש לו שאלות. אם הוא בוחר באפשרות השאלות, נפתח לו חלון קטן בטלפון הנייד שמאפשר לו להקליד בצורה חופשית את השאלות. היתרון הגדול של המערכת הוא בחיבור המהיר בזמן אמת אשר מאפשר לצוותים הרפואיים לראות את השאלות של המטופל ואת צורכיו ולהגיב עליהן בזמן אמת".

בכרמל מציינים כי שיטת המשוב החדשה פועלת בכמה בתי חולים ברחבי העולם, וכי בישראל היא נוסתה עד עכשיו באופן מוגבל בשני בתי חולים גדולים, אך בכרמל היא מופעלת ברמת הפירוט הגבוהה, המפורטת והמתקדמת ביותר.

 

 

לדבריו של מנהל המחלקה האורולוגית בכרמל ד"ר יורם דקל, התגובות על השירות החדש הן טובות מאוד: "לאחר תקופת הרצה, בדיקות ושיפורים, אני שמח להיווכח שהתגובות שאנו מקבלים מהמטופלים ומהצוות הן מצויינות. המערכת מאפשרת לנו לקבל חוות דעת מיידית של המטופל על הטיב ועל האיכות של השירות שאנו נותנים, ואנחנו יכולים להגיב מיד, לשנות, לשפר ולהעניק למטופל שירות רפואי ואיכותי ברמה הגבוהה ביותר".

המערכת יודעת לזהות גם אם המטופל עבר ניתוח וחזר למחלקה שלו. יומיים לאחר הניתוח מקבל המטופל מסרון מהמערכת עם שאלות כמו "כיצד אתה מרגיש?", והוא יכול לדרג ולענות באמצעות אימוג'י חייכן או עצוב; ו"האם יש לך שאלות על אודות הניתוח, המשך האשפוז והשחרור המתוכנן?" ולענות בכן או לא. נוסף על כך, למטופל יש אפשרות להקליד טקסט חופשי ולשאול כל שאלה.

המסרונים נשלחים למטופלים במהלך יום האשפוז בנקודות זמן מותאמות, והתשובות נצפות על ידי הצוות פעמיים ביום ובכל החלפת משמרת. גם לאחר שהמטופל שוחרר לביתו הוא מקבל הודעת תזכורת לגשת להמשך טיפול אצל רופא המשפחה, והמערכת מודה לו על שיתוף הפעולה.

מרום: "באמצעות ניתוח המשובים ממספר רב של מטופלים אנו לומדים ומזהים היכן יש נקודות שמצריכות מאיתנו טיפול ודגשים, ואנחנו מיישמים את הבקשות ואת הצרכים".

מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג: "המערכת החדשה מאפשרת מתן מענה למטופל ולמלווה תוך כדי האשפוז כחלק מתהליך הטיפול, זיהוי פערים או בעיות ברמת המחלקה או ברמת בית החולים, ושמירה על רצף טיפול טוב יותר לאחר השחרור. אני בטוח שהמערכת תאפשר לנו להמשיך ולהשתדרג לטובת שירות וטיפול טובים, מתחשבים ואיכותיים יותר למטופלים שלנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר