חיסון נגד שפעת (צילום: תומר אפלבאום)
חיסון נגד שפעת (צילום: תומר אפלבאום)

בכללית החל מבצע חיסונים נגד שפעת

למרות שהחיסונים נגד שפעת הגיעו לישראל באיחור, לא צפוי מחסור. צוותים של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי נערכים למתן 175,000 חיסונים

פורסם בתאריך: 14.11.19 09:04

במרפאות של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי החל מבצע חיסונים נגד שפעת. מנהלת הסיעוד במחוז רות ברוך שמרכזת את המבצע מציינת כי הכללית עתידה לחסן כ־175,000 מבוטחים במחוז, כאשר ההתמקדות היא בקבוצות יעד שהוגדרו על ידי משרד הבריאות ככאלה שנמצאות בסיכון גבוה לחלות ולפתח סיבוכים של המחלה, ובהן חולים כרוניים, בני 65 ומעלה בדגש על מטופלים הנמצאים בסיכון גבוה לחלות בדלקת ריאות, שוהים במוסדות ומרותקים לביתם.

משרד הבריאות ממליץ לחסן ילדים מגיל חצי שנה ועד לגיל 12 בשל היותם חשופים לתחלואת שפעת ולסיבוכיה ומפיצים את המחלה לבני משפחותיהם. לפי החלטת משרד הבריאות, תלמידי כיתות ב’-ד’ יחוסנו בבתי הספר.

קבוצת יעד נוספת היא נשים המתכננות היריון, נשים הרות ונשים לאחר לידה. נשים הרות רבות חוששות להתחסן נגד שפעת, אך הן אינן מודעות לחשיבותו הרבה. ממחקר בין לאומי שערך מכון כללית למחקר ביחד עם המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן בארצות הברית (CDC US) עלה שבמהלך שש עונות הפחית החיסון נגד שפעת ב־40 אחוז בממוצע את הסיכון של נשים הרות לאשפוז בעקבות המחלה. כמו כן, מתן החיסון לאשה הרה מהווה גם הגנה על הילוד עד להגיעו לגיל חצי שנה.

 

 

בכללית מציינים כי הגעתם של החיסונים לישראל התעכבה על ידי היצרן בחו”ל, אך לא צפוי מחסור. עם זאת, מכיוון שהמבצע התאחר, חשוב להקדים ולהתחסן בקרוב, ובמרפאות נערכים לקלוט את כל הפונים.

סגנית המנהלת הרפואית של הכללית במחוז ד”ר לילך דולב מדגישה כי אין יסוד לסברה שלפיה עלולים לחלות בשפעת בעקבות החיסון, שכן מדובר בוירוסים מומתים: “טענה זו היא משוללת יסוד. תגובות הלוואי הן מעטות וקלות. לעומת זאת, שפעת היא מחלה לא נעימה ואף מסוכנת. היא מופיעה באופן פתאומי ותסמיניה הם חום גבוה, חולשה, עייפות, כאבי שרירים, שיעול וכאבי ראש חזקים. היא נמשכת בין שבוע לעשרה ימים, ובמקרים מסוימים עלולים סיבוכיה להיות קטלניים, בעיקר לאוכלוסיות בסיכון. מדי שנה אנו עדים למקרי תמותה בעקבות סיבוכי המחלה”.

עוד מציינים בכללית כי כבר אובחנו השנה מקרים של שפעת החזירים, והחיסון כולל גם את הזן הזה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר