רפלקסולוגיה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
רפלקסולוגיה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

רפלקסולוגיה לטיפול בסוכרת

חודש המודעות הבין לאומי למחלת הסוכרת: רכזת תחום הרפלקסולוגיה בכללית רפואה משלימה במחוז נופר גולדשטיין רון ממליצה על טיפול רפלקסולוגי לחולי סוכרת, אשר משפר את זרימת הדם בגוף, מונע יובש ומסייע לשמור על העור

פורסם בתאריך: 21.11.19 12:02

לרגל חודש המודעות הבין לאומי למחלת הסוכרת, כללית רפואה משלימה במחוז הצפון ממליצה על רפלקסולוגיה לטיפול בסוכרת. לדבריה של רכזת תחום הרפלקסולוגיה בכללית רפואה משלימה במחוז נופר גולדשטיין רון, טיפול רפלקסולוגי משפר משמעותית את זרימת הדם והלימפה לכפות הרגליים, ובכך מסייע בשמירה על בריאות תקינה של כף הרגל, מונע יובש ומסייע לשמור על העור. כמו כן, הטיפול הרפלקסולוגי תורם לשיפור זרימת הדם בגוף, ובכך תורם למניעת סיבוכים באיברים שונים.

גולדשטיין רון מציינת כי "סוכרת היא מחלה מטבולית שבה רמות הסוכר בדם גבוהות מהנורמה מכיוון שהגוף אינו מייצר כמות מספקת של אינסולין, ולחילופין הרקמות או התאים אינם מזהים אותו. מצב זה נקרא תנגודת לאינסולין. רמות סוכר גבוהות בדם יכולות להצר את כלי הדם בגלל שקיעה של סוכרים. היצרות של כלי הדם עלולה לגרום לפגיעה בזרימת הדם לעיניים (גלאוקומה) ולירידה בראייה, לפגיעה עצבית שעלולה להתבטא בהירדמות או בכאב בגפיים, לאספקת דם לקויה לרגליים וליצירת כיבים וזיהומים, וכן להחלמה איטית מפצעים".

לדבריה, "הטיפול ברגל סוכרתית ייפתח תמיד בסקירה של כף הרגל ובחיפוש של פצעים או שינויים בעור כמו יבלות או עור קשה".

 

נופר גולדשטיין רון

נופר גולדשטיין רון

 

 

הטיפול בסוכרת באמצעות רפלקסולוגיה מתבצע עם שמן או עם קרם שמזינים את העור ושומרים על לחות, ובמהלך הטיפול מתבצע עיסוי לשוקיים לשיפור זרימת הדם ולמניעת בצקות או נפיחות. גולדשטיין רון מדגישה כי הטיפול הרפלקסולוגי תורם גם לשיפור באיזון רמות הסוכר בגוף אצל מטופלים עם סוכרת מסוג 2 ועם סוכרת הריון. הטיפול תמקד במערכת ההורמונלית לשיפור הרגישות לאינסולין ולהורדת רמות של הורמוני הסטרס.

"לכל מטופל מתבצעת התאמה אישית של הטיפול בהתאם לרקע הרפואי שלו ולהתפתחות תופעות וסיבוכים", היא מסבירה, "חלק בלתי נפרד מהטיפול הוא להביא את המטופל למצב רוח טוב ורגוע, שכן גם אורח חיים לחוץ עלול לגרום לרמות סוכר גבוהות. אנחנו ממליצים לחולי סוכרת על פעילות גופנית ועל הליכה של 10,000 צעדים ביום. כמו כן, מומלץ לקבל ייעוץ מנטורופתית לשם מתן תזונה מותאמת לסוכרתיים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר