ד"ר הית'אם שולי (צילום: שרית נס)
ד"ר הית'אם שולי (צילום: שרית נס)

לראשונה בבני ציון: צנתור לב באמצעות גלי הלם

הצנתור עבר בהצלחה במטופלת בת 70 שסבלה מגוש סיד שחסם לחלוטין את העורק העוקף של הלב. הצנתור התבצע כאשר המטופלת היתה בהכרה מלאה, ובמהלכו הוחדר בלון עם מתמר אולטרסאונד שחובר למכונה שיצרה גלי הדף

פורסם בתאריך: 24.2.20 07:50

במרכז הרפואי בני ציון בוצע לראשונה צנתור לב באמצעות גלי הלם. הצנתור עבר בהצלחה במטופלת בת 70 שסבלה מגוש סיד שחסם לחלוטין את העורק העוקף של הלב. הצנתור התבצע כאשר המטופלת היתה בהכרה מלאה ושיתפה פעולה, ובמהלכו הוחדר בלון עם מתמר אולטרסאונד שחובר למכונה שיצרה גלי הדף. המטופלת שוחררה מבית החולים לאחר אשפוז של ארבעה ימים.

הצנתור בוצע על ידי ד"ר הית'אם שולי, מצנתר בכיר במערך הקרדיולוגי של בני ציון. לדבריו "המטופלת עברה בעבר ניסיון של צנתור שכשל וסבלה מכאבים חזקים למרות שהיא טופלה בכדורים. כאשר מרעידים קלציום, הוא נשבר לחתיכות קטנות שנשארות בדופן ולא עוברות לזרם הדם, ואז ניתן להרחיב את העורק בעזרת בלון או סטנט. במהלך הניתוח נעשו שמונה מחזורי טיפול של עשר שניות".

 

 

מנהלת המערך הקרדיולוגי בבני ציון ד"ר עידית דוברצקי מרי: "באמצעות הטכנולוגיה החדשה נמנע מהמטופלת ניתוח מעקפים מסובך ומיותר. עד כה לא ניתן היה לבצע צנתורים במקרים מורכבים של הצטברות אבנית בעורקי הלב מכיוון שכל התערבות היתה עלולה לגרום לנזק או לקרע בעורק. בשל כך נאלצו חולים הסובלים מהצטברות אבנית בעורקים לעבור ניתוח מעקפים מורכב".

 

ד"ר עידית דוברצקי מרי (צילום: מחלקת שיווק, המרכז הרפואי בני ציון)

ד"ר עידית דוברצקי מרי (צילום: מחלקת שיווק, המרכז הרפואי בני ציון)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר