ד”ר שירלי דוידוביץ’ וד”ר טטיאנה דורפמן (צילומים: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר שירלי דוידוביץ’ וד”ר טטיאנה דורפמן (צילומים: דוברות שירותי בריאות כללית)

מסלול מהיר לאבחון סרטן השד ולטיפול בו

במרפאות השד של שירותי בריאות כללית במרכזים הרפואיים לין וזבולון הונהג רצף טיפולי תחת קורת גג אחת על ידי צוות רב תחומי ברצף טיפולי. בכללית מציינים כי הדבר הוביל לקיצור ניכר של משך האבחון וטווח הזמן החולף עד לתחילת הטיפול

פורסם בתאריך: 6.3.20 07:49

על רקע העלייה בשיעור הנשים המאובחנות עם סרטן שד מדי שנה ועל אף שיעור התמותה מהמחלה שהולך ויורד, יש חשיבות רבה לאבחון המחלה ולהחלטה על אופן הטיפול במהירות מירבית ובשלבים מוקדמים ככל האפשר.

על מנת לקצר את טווח הזמן מרגע שמתעורר חשד ועד לאבחון ולתחילת טיפול מותאם יזמו במחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית מהלך שנועד לקצר את לוחות הזמנים ולהקל על הנשים. היוזמה מבוססת על מתן שירות מקיף תחת קורת גג אחת בשתי מרפאות השד שמפעילה הכללית במרכזים הרפואיים לין וזבולון.

כדי להבטיח מסלול מהיר רוכזו במרפאות השד מומחים מכל התחומים הרלוונטיים – כירורגים של השד, רדיולוגים שעוסקים בהדמיית שד, אונקולוגים ופלסטיקאים בתחום שחזור השד – וכן אחיות שהתמחו בתחום ומהוות גם אחיות מתאמות ועובדות סוציאליות שמלוות את המטופלות. המרפאות עובדות בשיתוף עם מחלקות שונות במרכז רפואי כרמל, ובהן כירורגיה כללית, כירורגיה פלסטיקה, גנטיקה ופתולוגיה ועם היחידה הגינקו-אונקולוגית.

בדרך זו, מסבירה המנהלת הרפואית של הכללית במחוז ד”ר לילך צולר שהובילה את היוזמה, נוצר רצף טיפולי, והשיפור שהושג בא לידי ביטוי במדד אובייקטיבי שבו בודקים בקופת החולים את רצף הטיפול ואת משך האבחון.

 

 

בכללית מציינים כי מדובר בתהליך שבו ברגע שיש זיהוי מוקדם של ממצאים חשודים בבדיקות ממוגרפיה ואולטרסאונד, התוצאה מועברת לגוף מקצועי שהוקם בכללית כדי לבצע סינון והפניה מותאמת לפי מקום המגורים ושייכותן של הנשים למרפאות. הנתונים מועברים ישירות למרפאת השד הסמוכה למקום מגוריה של המטופלת, ונקבע לה באופן יזום תור דחוף לבדיקת כירורג שד ולהערכת רדיולוג שד לצורך בירור שמתקיים במרוכז ביום אחד.

אם מתקבלת אבחנה של סרטן השד מוזמנת המטופלת לוועדה רב תחומית שבה היא מקבלת המלצה לגבי תוכנית טיפולית בהתאמה אישית. רוב המטופלות מאובחנות בשלב מוקדם של מחלה ועוברות ניתוח כטיפול ראשוני. הניתוחים מתבצעים בכרמל, בלין ובזבולון, ולאחרונה החלה כללית להפנות את המטופלות לניתוח גם בבית החולים אלישע. חלק מהמטופלות נזקקות לטיפול אונקולוגי קדם ניתוחי שניתן במחלקות האונקולוגיות בלין ובזבולון.

בכללית מציינים כי בעקבות היוזמה נרשם במרפאות השד שיפור ניכר במדדים להערכת משך הבירור ורצף הטיפול, והוא הגיע למקום ראשון בארץ. המטופלות זוכות להשלמת סבב הבירור והאבחון מרגע הפנייה הראשונה ועד לתחילת הטיפול עצמו בטווח הזמן הקצר ביותר בארץ.

מנהלת מרפאת השד בלין ד”ר טטיאנה דורפמן: “אני מאמינה שכל מי שהתעורר אצלה חשד לסרטן שד צריכה לקבל ליווי אישי במהלך כל תקופת האבחון, הניתוח והמעקב שלאחריו. יש חשיבות רבה בגילוי המוקדם של המחלה ובהתאמה אישית של הטיפול לכל מטופלת”.
מנהלת מרפאת השד בזבולון ד”ר שירלי דוידוביץ’: “אני רואה חשיבות ראשונה במעלה להתייחסות האישית למטופלות, בין אם מדובר במי שעברה בדיקה שגרתית ובין אם מדובר במי שאובחנה עם ממצא בשד, ולמתן טיפול ברמה רפואית גבוהה תוך זמן קצר ועם תמיכה מיטבית”.

 


 

 


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר