האחראית על תחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית ציפי חיימוביץ' (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
האחראית על תחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית ציפי חיימוביץ' (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

קו חם להורים במכון להתפתחות הילד של הכללית

צוותי העבודה סוציאלית והפסיכולוגיה במכון להתפתחות הילד של שירותי בריאות כללית בחיפה מפעילים קו חם למתן ייעוץ רגשי והתנהגותי להורי הילדים

פורסם בתאריך: 31.3.20 12:52

מגיפת הקורונה וסגירת מוסדות החינוך מאתגרות מאוד את ההורים לילדים צעירים. כדי להקל על המשפחות החל צוות העובדות הסוציאליות והפסיכולוגיות ההתפתחותיות במכוני התפתחות הילד של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי להפעיל קו חם, שאליו יכולים לפנות הורים שילדיהם היו בטיפול במכונים ולקבל ייעוץ ותמיכה בנוגע להיבטים התנהגותיים ורגשיים של הילדים בימים אלה.

לדבריהן של האחראית על תחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית ציפי חיימוביץ' והאחראית על תחום העבודה הסוציאלית ברשת מכוני התפתחות עו"ס דנה קרן צור, תקופה זו מעוררת אצל כולנו פחדים וחרדות, אך עוצמתם גבוהה יותר בקרב הורים לילדים המוכרים במכוני התפתחות הילד. במטרה לסייע להם הפעילה הכללית קו חם בכל המכונים במחוז ולא מוקד מרכזי אחד, כדי שההורה יגיע לצוות המוכר לו.

 

 

בכללית מציינים כי הורים לילדים שטופלו במכון – גם כאלה שכבר אינם מטופלים בו או שילדם מעל הגיל שבו ניתן טיפול במכון – מוזמנים לפנות אל הקו החם. השאלות המרכזיות שעלו מאז פתיחתו של הקו הן: איך לארגן ולנהל סדר יום קבוע לילד בתקופה כזו? איך להתמודד עם פחדים של הילד באשר למצב? כיצד לעזור לילד שמסרב ללכת לישון בזמן? איך להציב גבולות לגבי זמן מסך? עד כמה לשתף את הילד במידע על הקורונה? כיצד לגייסו לשמירה על כללי היגיינה הנדרשים? ואיך להתמודד עם החרדה שלי כהורה?

הקו החם פועל בימים ראשון-חמישי בשעות 13:00-10:00, ומספר הטלפון לייעוץ ולתמיכה במכון להתפתחות הילד בחיפה הוא 04-8543900.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר