פרופ' סאמר סרוג'י וצוותו במרכז הרפואי לגליל בודקים את המדבקה החדשה (צילום: אלי כהן, זיקוקין)
פרופ' סאמר סרוג'י וצוותו במרכז הרפואי לגליל בודקים את המדבקה החדשה (צילום: אלי כהן, זיקוקין)

המצאה בטכניון: מדבקה שמשפרת את יעילות המסיכה נגד קורונה

בטכניון פותחה מדבקה שמוצמדת אל המסיכה הכירורגית הסטנדרטית ומשפרת את יעילותה נגד הקורונה. המדבקה מיוצרת בהדפסת תלת מימד ומורכבת מסיבים ננומטריים המצופים בחומרי חיטוי שמנטרלים נגיפים מטיפות הרסס שמגיעות אל המסיכה

פורסם בתאריך: 1.4.20 13:31

מדבקה ייחודית שמוצמדת אל המסיכה הכירורגית הסטנדרטית ומשפרת את יעילותה נגד הקורונה הומצאה בטכניון. המדבקה, אשר מכונה מאיה, מיוצרת בהדפסת תלת מימד ומורכבת מסיבים ננומטריים המצופים בחומרי חיטוי. הרכב החומרים הזה משפר את הלכידה של חלקיקים ננומטריים ומנטרל ביעילות גבוהה את הנגיפים מטיפות הרסס המגיעות אל המסיכה.

משרד הבריאות כבר נתן אישור ראשוני לשימוש במדבקה, ובימים הקרובים יחל במרכז הרפואי לגליל בנהריה פיילוט לבדיקת ההסתגלות של הצוות הרפואי למדבקה. מנהל המרכז הרפואי לגליל ד"ר מסעד ברהום הביע את תקוותו כי השימוש במדבקה יצמצם את מקרי ההידבקות בקרב הצוותים הרפואיים.

 

 

מנהל המכון לכירורגיית פה ולסת בבית החולים פרופ' סאמר סרוג'י, שליווה את הפיתוח: "זהו פתרון זמין ומהיר שפותח תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. אנו מקווים שהצלחתו של הפיילוט תביא לכך שהמיזם הייחודי ייכנס גם לבתי חולים נוספים".

בטכניון מציינים כי על הפיתוח אחראים ראש מעבדת הננו-הנדסה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון פרופ' איל זוסמן וצוות מדעני המחלקה לתשתיות כימיה וביולוגיה במינהל למחקר פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון.

בתוך כך, המרכז הטכנולוגי הלאומי למלחמה בקורונה במפא"ת ממשיך באיתור ובפיתוח של טכנולוגיות מתקדמות שיסייעו במאבק בהתפשטות הנגיף. במסגרת זו עוסקים צוותי המרכז בהסבתן של טכנולוגיות שפותחו לצרכים צבאיים וביטחוניים ליישומים אזרחיים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר