מחלקת הקורונה במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
מחלקת הקורונה במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

היום: מחלקת הקורונה בכרמל תיסגר

לאחר שהיתה נקייה מחולים מאז 16 באפריל, מחלקת הקורונה במרכז הרפואי כרמל תיסגר היום. גם המוקד הייעודי של מד"א לטיפול בנושאים הקשורים לנגיף הקורונה, שפעל בין השאר מהתחנה של הארגון בחיפה, יפסיק לפעול היום, והאחריות בנושא תעבור לקופות החולים

פורסם בתאריך: 3.5.20 07:55

מחלקת הקורונה במרכז הרפואי כרמל תיסגר היום (ראשון) לאחר שמאז 16 באפריל היא היתה ריקה מחולים. ההחלטה מגיעה על רקע מספר הנדבקים בנגיף אשר הולך ופוחת מדי יום.

בחודש וחצי האחרונים נפתחו בכרמל שלוש מחלקות קורונה – בבניין המחלקה הגריאטרית ברחוב חורב, במחלקת ילדים בקומת הכניסה של בית החולים ובמחלקת הקרדיולוגיה שהוסבה למחלקת קורונה אך לא נעשה בה שימוש והיא הוחזרה כבר לפני כשבועיים לייעודה המקורי. מספר המיטות לחולי קורונה בכל שלוש המחלקות בכרמל עמד על 84, אך עד כה מחלקת הקורונה היחידה שפעלה היתה זו שבבניין המחלקה הגריאטרית.

היום כאמור תיסגר מחלקת הקורונה ותעבור חיטוי לפני שתוחזר לייעודה המקורי כמחלקה גריאטרית. בבית החולים תישאר מחלקת קורונה אחת במחלקת הילדים שתהיה בכוננות למקרה שבית החולים יידרש לכך.

 

 

בתוך כך, מגן דוד אדום מפסיק היום להפעיל את המוקד הייעודי לטיפול בנושאים הקשורים לנגיף הקורונה. בתחילתה של התפרצות הקורונה בישראל הקימו מד"א ומשרד הבריאות מוקד ייעודי שפעל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע כדי לתת מענה לכל אדם שמפתח תסמינים או שחושש כי הוא חולה בנגיף.

המוקד פוצל לכמה מקומות, ובהם תחנת מד"א בחיפה, כדי לשמור על הנחיות משרד הבריאות למניעת הדבקה, תוך שמירה על בטיחותם של הצוותים.

היום יפסיק המוקד לפעול, והאחריות בנושא תעבור לקופות החולים. מד"א ימשיך לבצע דגימות לבדיקת נגיף הקורונה במתחמי היבדק וסע, בבתיהם של מטופלים, בבתי אבות ובמוסדות נוספים, ולפנות חולי קורונה מאומתים לבתי החולים ולמלונות האשפוז.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "המוקד לטיפול בנושא הקורונה הוקם במד"א תוך זמן קצר, ומהרגע הראשון סיפק מענה לכל מי שהיה זקוק לכך. חובשים ופראמדיקים רבים נרתמו לטובת הפעילות במוקד ועשו לילות כימים על מנת לענות במלוא הרצינות והמקצועיות לכל אחד מעשרות אלפי האזרחים שהתקשרו בכל יום. אני מודה לכל הצוותים שלקחו חלק במשימה ואשר עמדו בה בהצלחה. מד"א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ימשיך לעמוד בחזית המאבק בנגיף לצד משרד הבריאות וכלל הגורמים. נמשיך לעשות ככל יכולתנו על מנת לשמור על בריאות הציבור בישראל ולהציל חיים".

 

מוקד הקורונה של מד"א (צילום: דוברות מד"א)

מוקד הקורונה של מד"א (צילום: דוברות מד"א)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר