משה ויפעת בן ברוך עם הצוות במחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)
משה ויפעת בן ברוך עם הצוות במחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי כרמל (צילום: אלי דדון)

"הצוות בכרמל נתן לי השבוע את החיים במתנה, פעמיים"

חלומו של משה בן ברוך היה לשמש סנדק בברית המילה של נכדו, אך התקף לב פתאומי שחטף וצנתור דחוף שהיה צריך לעבור הרחיקו ממנו את החלום. במבצע שנערך במרכז הרפואי כרמל נערכה הברית בבית החולים, בן ברוך היה הסנדק, ובתום הברית הוא הובהל לחדר הצנתורים, שם ניצלו חייו

פורסם בתאריך: 11.5.20 09:54

"אין לי ספק – הצוות של המרכז הרפואי כרמל נתן לי השבוע את החיים במתנה, פעמיים" – כך אומר משה בן ברוך ממיטת האשפוז שלו במחלקה הקרדיולוגית בכרמל ומוסיף: "בפעם הראשונה הם נתנו לי את החיים שלי במתנה כשהצילו אותי מהתקף לב, ובפעם השנייה הם נתנו לי את החיים של הנכד החדש שלי במתנה – נכד שסוף סוף גם זכיתי להיות הסנדק שלו".

בן ברוך, 57, תושב נשר ובעל עסק עצמאי בתחום האלומיניום, הוא אדם בריא בדרך כלל. בסוף השבוע הוא חש כאבים בזרועות ובחזה אך לא ייחס אותם ללב. הוא נטל כדור נגד כאבים והמשיך בשגרה.

"למחרת קפצנו לבקר את הבת שלנו חן, שילדה השבוע בן בכרמל", מספרת אשתו יפעת בן ברוך, "כולנו התרגשנו מהנכד החדש, ומשה כבר התחיל לתכנן את הברית וכיצד הוא יהיה סוף סוף הסנדק. סנדק מבחינתו זה הגשמת חלום שהוא מחכה לו כבר שנים".

את חלומותיו של בן ברוך קטעו באותו היום הכאבים החוזרים בחזה. "הרגשתי שוב כאבים עצומים בחזה כאילו שמו לי סלע על הלב", הוא מספר. אשתו מיהרה להזמין ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לחדר המיון בכרמל, שם אובחן אצלו התקף לב שנגרם מחסימה של קריש דם בעורקי הלב הקורונריים, והצוות הכין אותו לצנתור.

"הצוות דיבר איתי על התקף לב ועל צנתור, אבל הראש שלי היה בברית המילה של הנכד שלי", מספר בן ברוך, "בגלל הקורונה הכנו אולם קטן בבית הכנסת, הזמנו מוהל וקייטרינג, והכל היה מוכן לברית מילה מצומצמת של המשפחה, אבל פתאום נפל עלי צנתור. זה היה כל כך חשוב לי, עד שביקשתי מהרופא שייתנו לי לצאת לכמה שעות עם אמבולנס לברית והבטחתי שמיד בסיום אחזור לצנתור, אבל הרופא לא הסכים בשום אופן".

"כבר קיבלתי מאות בקשות בימי חיי כרופא וכמצנתר, אבל בקשה להשתחרר מצנתור דחוף כדי לשבת כסנדק בברית עוד לא היתה לי", אומר מנהל יחידת האשפוז הקרדיולוגי בכרמל ד"ר בשיר כרכבי, "הסברתי למשה שהוא אחרי התקף לב חמור, שהוא חייב צנתור דחוף ושאין מצב בעולם שהוא יוצא מבית החולים".

 

 

אבל בן ברוך לא ויתר. הוא בכה והתחנן לצוות שיאפשרו לו להיות סנדק. מי שפתרה את הפלונטר היתה מנהלת הסיעוד של המחלקה האחות מרינה פלדמן. "הרעיון שלי היה שבמקום שמשה ייסע לברית ויימצא בסכנה, נערוך את הברית בבית החולים, ומיד בסיומה נכניס אותו לצנתור", היא מספרת.

הצוות הרפואי היה המום מעט מההצעה המפתיעה, אבל תחנוניו של בן ברוך ומשפחתו הכריעו את הכף. ד"ר כרכבי הסכים לברית קצרה בתוך בית החולים, סמוך לחדר הצנתורים. בן ברוך התלבש בבגדים חגיגיים והתיישב נרגש על כיסא הסנדק, כשצוות הצנתור משגיח עליו מקרוב. כעבור דקות אחדות, עם סיומה של הברית, ירד בן ברוך מהכיסא, פשט את החולצה הלבנה, החליף אותה בחולצת חדר ניתוח כחולה והובל אל חדר הצנתורים.

 

משה בן ברוך על כיסא הסנדק בברית (צילום: משפחת בן ברוך)

משה בן ברוך על כיסא הסנדק בברית ביחד עם נכדו (צילום: משפחת בן ברוך)

 

את הצנתור ביצע ד"ר נאדר חדר, מצנתר בכיר במחלקה הקרדיולוגית בכרמל, שפתח את הסתימה בלבו של בן ברוך באמצעות בלון רפואי והתקין סטנט במקום הסתימה, והלב של בן ברוך חזר לפעול כסדרו.

"הצלחנו לפתוח את הסתימה בלב במהירות יחסית, ולא נגרם לו נזק משמעותי", אומרים ד"ר כרכבי וד"ר חדר, "בקרוב יוכל משה לחזור בהדרגה לחיים רגילים. אנחנו שמחים מאוד שהמבצע המורכב הזה של הברית והצנתור הצליחו, ושמשה יוכל עכשיו ליהנות עם הנכד החדש".

"אין לי מילים לתאר את היחס ואת הטיפול הנהדר שקיבלתי מכל הצוות בכרמל", אומר בן ברוך, "הרופאים והאחיות במחלקה הם מלאכים בלבן. האחות פלדמן היא פשוט מדהימה. היא הפכה עולמות כדי לעזור לנו. זה פשוט מרגש שעם קצת הקשבה והבנה הצליח הצוות להגות את הרעיון של ברית בבית החולים, וכולם התגייסו מיד לעזור לי ולמשפחתי מכל הלב. אני מודה לרב של בית החולים מאיר אינדיק ולכל צוות המחלקה ובית החולים. הם העניקו לי חיים חדשים פעמיים, ועל כך אני חב לכם תודה כל חיי".

בן ברוך מתאושש כעת במחלקה הקרדיולוגית בכרמל, ובימים הקרובים הוא ישוחרר לביתו.

 

ד"ר נאדר חדר וד"ר בשיר כרכבי בחדר הצנתורים (צילום: אלי דדון)

ד"ר נאדר חדר וד"ר בשיר כרכבי בחדר הצנתורים (צילום: אלי דדון)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמחה מאד לשמוע. גם אותי היצילו במחלקת הלב בכרמל. תודה ענקית לצוות הרפואי של בית חולים כרמל.

  2. בוקר טוב

    אין ספק בית חולים עם רופאים וצוות טוב הבעיה היא קבלן הניקיון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר