ד"ר אריק עדן והאחות עדנה רז (צילום: אלי דדון) 
ד"ר אריק עדן והאחות עדנה רז (צילום: אלי דדון) 

"זו אחת מההנצלות הגדולות והמורכבות שבהן טיפל כרמל"

זיוה פלדמן, בת 63 מחיפה, נפטרה בפתאומיות, ומשפחתה קיימה את צוואתה ותרמה את איבריה להצלת חייהם של חולים רבים. במבצע ניתוחים מורכב שנערך במרכז הרפואי כרמל הונצלו מגופה של פלדמן שתי הריאות, שתי הכליות, שתי קרניות העיניים, הכבד, מסתמי הלב ועור

פורסם בתאריך: 20.7.20 15:15

בעוד פחות מחצי שנה אמורה היתה זיוה פלדמן, בת 63 מחיפה, לצאת לפנסיה, אך חגיגות הפרישה הפכו ברגע אחד לאבל כבד. פלדמן נפטרה בפתאומיות, ומשפחתה קיימה את צוואתה ותרמה את איבריה להצלת חייהם של חולים רבים. במבצע ניתוחים מורכב שנערך במרכז הרפואי כרמל הונצלו מגופה של פלדמן שתי הריאות, שתי הכליות, שתי קרניות העיניים, הכבד, מסתמי הלב ועור.

לדבריה של האחות עדנה רז, מתאמת ההשתלות של כרמל, "זו אחת מההנצלות הגדולות והמורכבות שבהן טיפל בית החולים. משפחת פלדמן היא משפחה מיוחדת ונדירה. כשניגשתי אל בני המשפחה כדי לברר את האפשרות של תרומת איברים, הם אמרו מיד שלאמא יש כרטיס אדי ושהם רוצים לקיים את צוואתה, לתרום את איבריה ולהציל כמה שיותר חולים שזקוקים ומחכים להשתלה".

"אמא היתה אשה נדירה ומיוחדת", מספרת דנה פלדמן גמליאל, בתה של זיוה, "היא גידלה אותי ואת אחי בחום ובאהבה, ועד ליומה האחרון היא היתה סבתא נהדרת לששת נכדיה. הידיעה שהכבד של אמא שלי הושתל בגופה של בחורה צעירה בת 17 שהיתה בסכנת חיים נותנת לי ולכל המשפחה את הכוח להחזיק מעמד ולקבל נחמה מהמוות הפתאומי של אמא. היא דאגה שנדע ולא נפספס את כרטיס אדי, וכשהודיעו לנו שהיא נפטרה היה לנו ברור מאוד מה היא היתה רוצה שנעשה. כולנו הסכמנו מיד על תרומת איברים, לא היתה כאן שאלה בכלל. זה היה הרצון שלה, ואנחנו שמחים שלפחות את רצונה לתרום גם במותה הספקנו לקיים לכבודה".

 

זיוה פלדמן ז"ל (צילום: משפחת פלדמן)

זיוה פלדמן ז"ל (צילום: משפחת פלדמן)

 

 

מנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי בכרמל ד"ר אריק עדן, אשר משמש נאמן ההשתלות של בית החולים, מסביר כי כרטיס אדי מעיד על רצונו של אדם לתרום מאיבריו לאחר מותו, וכי לחותמים על הכרטיס ולבני משפחתם ניתנת קדימות ברשימת הממתינים להשתלה. את רעיון כרטיס התורם הגה אהוד (אדי) בן דרור ז"ל בעת שסבל ממחלת כליות סופנית ונזקק להשתלת כליה. "תרומת איברים היא המעשה האנושי, האצילי והנעלה ביותר של כל בן אנוש", אומר ד"ר עדן. ורז, אשר משמשת מתאמת ההשתלות של כרמל כבר יותר מ-15 שנה, מוסיפה כי כל הדתות רואות בתרומת איברים צו מוסרי עליון. "זהו הליך לא קל למשפחות", היא אומרת, "אבל אני שמחה שעם השנים המודעות לתרומת איברים בישראל הולכת וגדלה, ויותר ויותר אנשים חותמים על כרטיס אדי".

"אחרי תרומת האיברים של אמי אני מרגישה צורך להתנדב לטובת קידום ההשתלות וחתימה על כרטיס אדי", מסכמת פלדמן גמליאל, "זו הצלת חיים של ממש. מבחינתנו כמשפחה זאת צריכה להיות צוואה לכל אדם בישראל כדי שיכיר ויידע את החשיבות בתרומת איברים. אני מבקשת מכל אחד שיפנה לו שתי דקות, ייכנס לאתר אדי באינטרנט ויחתום על כרטיס. זו משימה קדושה מאין כמותה. אנחנו מרגישים שאמא שלנו ממשיכה לחיות עכשיו בגופם של אנשים אחרים, ומבחינתנו זהו הזיכרון הכי חי וחזק שלה ממנה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרגש. אשה מעוררת השראה. יהי זכרה ברוך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר