ד"ר גליה אורון וצוות ה-BBC (צילום: אלי דדון)
ד"ר גליה אורון וצוות ה-BBC (צילום: אלי דדון)

ה-BBC מציג: שת"פ בין כרמל לאמבריוניקס

התוכנית "Click" של תאגיד השידור הבריטי BBC הציג שיתוף פעולה בין יחידת הפוריות וההפריה חוץ גופית של המרכז הרפואי כרמל לחברת אמבריוניקס שעוסקת בפיתוח אלגוריתמים של למידה עמוקה כאחד מהמיזמים החדשניים ופורצי הדרך בתחום הפוריות

פורסם בתאריך: 17.8.20 10:34

מגזין החדשנות והטכנולוגיה "Click" של תאגיד השידור הבריטי BBC, אשר משודר בכל רחבי העולם, הציג שיתוף פעולה בין יחידת הפוריות וה-IVF (הפריה חוץ גופית) של המרכז הרפואי כרמל לחברת אמבריוניקס, שעוסקת בפיתוח אלגוריתמים של למידה עמוקה, כאחד מהמיזמים החדשניים בתחום הפוריות.

"מדובר במחקר בין לאומי פורץ דרך של אמבריוניקס אשר עוסק בפיתוח אלגוריתמים של למידה עמוקה (Deep Learning) לצורך ניבוי סיכויים להשרשת עוברים שגדלים באינקובטור מסוג Time Lapse", אומרת מנהלת הפוריות וה-IVF בכרמל ד"ר גליה אורון, "היחידה שלנו ויחידות ממרכזים רפואיים נוספים בארץ ובעולם משתפות פעולה עם אמבריוניקס בקידום המחקר". באינקובטור מסוג Time Lapse יש מצלמה אשר מתעדת את חיי העובר במשך 24 שעות ביממה ומאפשרת מעקב רציף ואיכותי בימים הראשונים לחייו.

מנהלת המעבדה להפריה חוץ גופית ד"ר שירלי להב מוסיפה כי "המעקב והטיפול אחר עוברים דורש מקצועיות וניסיון, ולאורך השנים צברנו מידע וידע רבים ולמדנו איך למקסם את יתרונות הטכנולוגיה לטובת המטופלים שלנו. כיום כל העוברים במעבדה גדלים באינקובטורים חדישים מסוג זה ונבחנים במודלים מותאמים אישית שפותחו במעבדה. השימוש בטכנולוגיות הללו משפר את התוצאות ומאפשר בחירת עוברים טובה יותר ועלייה בשיעור ההיריונות".

 

 

המוצר הראשון של אמבריוניקס הוא תוכנה תומכת החלטה שעוקבת אחר עוברים ומנבאת את הסיכויים להשרשה מוצלחת (היריון) לכל עובר. התוכנה, המבוססת על מערכת אלגוריתמית, הראתה עד כה ביצועיים טובים יותר ביחס להחלטות של מומחים אנושיים.

מייסדת ומנכ"לית אמבריוניקס ד"ר יעל זמיר: "הטכנולוגיה שפיתחנו עתידה לחולל מהפכה בתחום הפוריות, ולכן אנו עדים לסקרנות ולהתלהבות ממדינות רבות בעולם. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם היחידה להפריה חוץ גופית של כרמל".

 

ד"ר שירלי להב וצוות ה-BBC (צילום: אלי דדון)

ד"ר שירלי להב וצוות ה-BBC (צילום: אלי דדון)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר