ד"ר בתיה קורנבוים (צילום: דוד חורש, דוברות שירותי בריאות כללית)
ד"ר בתיה קורנבוים (צילום: דוד חורש, דוברות שירותי בריאות כללית)

בית הספר הווירטואלי הראשון לטיפול בהשמנה

ד"ר בתיה קורנבוים ממחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית וד"ר רקפת בכרך ממחוז שרון ושומרון יזמו בית ספר וירטואלי הראשון מסוגו לטיפול בהשמנה. במפגשים השתתפו מאות רופאים ודיאטנים מרחבי הארץ

פורסם בתאריך: 25.8.20 17:03

מאות רופאים ודיאטנים מרחבי הארץ השתתפו בבית הספר הווירטואלי הראשון מסוגו לטיפול בהשמנה, שהובל על ידי ד"ר בתיה קורנבוים ממחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית וד"ר רקפת בכרך ממחוז שרון ושומרון.

בשנים האחרונות מתקיימות פעילויות אקדמיות לטיפול בהשמנה אשר מוגדרת כמחלה. כדי שלא לקטוע את המהלך על אף מגבלות הקורונה יזמו ד"ר קורנבוים וד"ר בכרך בית ספר אינטרנטי בנושא ההשמנה שכלל שישה מפגשים. ההרצאות הועברו על ידי מומחים מכל הארץ בתחומי הלב, הכבד, הסוכרת ועוד, ובמפגשים הוצגו גישות חדשות של תזונאים. כמו כן עסקו המשתתפים בהיבטים חברתיים, התנהגותיים ורגשיים הקשורה בהשמנה.

 

 

ד"ר קורנבוים ממרפאת הכללית ברוממה מסבירה כי יש חשיבות רבה בהעלאת המודעות באשר לצורך בטיפול רב מקצועי בהשמנה, וכי צורך זה מתחדד לנוכח תוצאות מחקר ה-ACTION IO – מחקר עמדות חובק עולם שבו קיימים פערים משמעותיים בתפישת הטיפול בהשמנה מבחינות כמו ציפיות, גישה ותפקידי המטופל והמטפל בתהליך.

ד"ר קורנבוים: "השמנה היא מחלה כרונית, ולכן חובה עלינו לאמץ מודל טיפול רב תחומי המבוסס על צוות כוללני של דיאטנים ורופאים לטיפול מקיף במחלה. תפקידו של הרופא הוא ליזום את התהליך וללוות אותו לכל אורכו, וזאת לצד הייעוץ המקצועי של הדיאטנים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר