צוות המרפאה לטיפול יום נפשי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
צוות המרפאה לטיפול יום נפשי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

טיפול יום בקהילה במקום אשפוז פסיכיאטרי

שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי מציעה שירות חדש של טיפול יום בקהילה למבוטחים שסובלים מהחמרה במצבם הנפשי וזקוקים לטיפול אינטנסיבי. המרפאה לטיפולי יום הוקמה ברחוב אבן סינא בהדר, והיא מספקת מכלול של טיפולים שבמסגרתם מקבל כל מטופל תוכנית אישית

פורסם בתאריך: 1.12.20 08:27

מבוטחים של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי אשר סובלים מהחמרה במצבם הנפשי וזקוקים לטיפול אינטנסיבי אינם חייבים עוד להגיע לאשפוז פסיכיאטרי בזכות שירות חדש של טיפול יום בקהילה. ייחודה של המרפאה לטיפולי יום, שהוקמה ברחוב אבן סינא בהדר, הוא בהיותה ממוקמת בקהילה ולא בבית חולים, וזאת בהתאם לרפורמה בבריאות הנפש שבה יש העדפה לטיפול נפשי בקהילה.

השירות החדש מספק מכלול של טיפולים – אבחון מהיר, איזון תרופתי, פסיכותרפיה קצרת טווח ממוקדת מטרה וריפוי בעיסוק – כאשר כל מטופל מקבל תוכנית אישית של תהליך שיקומי בהתאם לצרכיו.

 

 

מנהלת המרפאה ד"ר אודיל רוביצ'ק מציינת כי היתרון של טיפול יום הוא ההימנעות מאשפוז מלא בבתי חולים, תוך שילוב של טיפול נפשי אינטנסיבי, שמירה על רצף החיים מחוץ למסגרת הטיפולית, מניעת נסיגה, הפחתת סטיגמה והשגת המטרות הטיפוליות והשיקומיות.

הטיפול מתבצע בשניים עד שלושה מפגשים שבועיים של כשש שעות ביום למשך כחצי שנה, והוא ניתן על ידי צוות רב מקצועי שכולל, נוסף על רוביצ'ק, גם אחיות, פסיכולוגיות, עובדות סוציאליות, מרפאות בעיסוק ומטפלת באמנות. הצוות מטפל בגישה ביו-פסיכו-סוציאלית שיקומית תוך שמירה על רצף טיפולי עם כל הגורמים המטפלים בקהילה, והטיפול מבוסס על קבוצות טיפוליות ועל טיפול פרטני.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר