פרופ' אבינעם שירן (צילום: אלי דדון)
פרופ' אבינעם שירן (צילום: אלי דדון)

מנהל חדש למערך הקרדיולוגי בכרמל

במסגרת תפקידו כמנהל המערך הקרדיולוגי יהיה פרופ' אבינעם שירן אחראי על היחידה לטיפול נמרץ לב, על יחידת הצנתורים, על היחידה לאלקטרופיזיולוגיה, על תחום הקרדיולוגיה הבלתי פולשנית ועל מחלקת האשפוז הקרדיולוגי שבה 40 מיטות אשפוז

פורסם בתאריך: 3.1.21 13:31

פרופ' אבינעם שירן מונה למנהל החדש של המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל. פרופ' שירן – תושב חיפה בן 62, נשוי לורדה ואב לדניאל ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, לגיא ולנגה – הוא בוגר הפקולטה לרפואה בהדסה ירושלים ומומחה בקרדיולוגיה וברפואה פנימית. בשנת 1998 הוא סיים את התמחות העל שלו במרכז הרפואי וושינגטון בארצות הברית בתחומי האקו קרדיוגרפיה והאולטרסאונד. עם סיום התמחות העל חזר פרופ' שירן לכרמל והקים את יחידת האקו שאותה ניהל עד לאחרונה.

במסגרת תפקידו כמנהל המערך הקרדיולוגי יהיה פרופ' שירן אחראי על היחידה לטיפול נמרץ לב, על יחידת הצנתורים, על היחידה לאלקטרופיזיולוגיה, על תחום הקרדיולוגיה הבלתי פולשנית שכולל את יחידת האקו, את CT לב ואת מבחני מאמץ ומיפויי לב, ועל מחלקת האשפוז הקרדיולוגי שבה 40 מיטות אשפוז.

"יתרונה הגדול של המחלקה הוא במקצועיות של הרופאים שלנו, שהם מהמובילים בתחומם בארץ", אומר פרופ' שירן, "לעומת מקומות אחרים שבהם כל תת יחידה במערך עובדת באופן עצמאי, אצלנו בכרמל אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ובהרמוניה מלאה. יש דיונים משותפים רבים לגבי החולים, ואנו מגבים האחד את השני. כל יחידה משלימה את אחיותיה – דבר שהופך את הטיפול בחולים לייחודי".

כחלק מתוכנית העבודה לשנה הבאה מתכנן פרופ' שירן להקים יחידת אי ספיקת לב חדשה שתפעל בעיקר בקהילה ותאפשר טיפול לחולי אי ספיקת לב בקהילה, תוך צמצום הסבל הכרוך באשפוזים חוזרים בבית חולים. "חלק גדול מהקרדיולוגים הבכירים במערך הקרדיולוגי של כרמל עובדים גם בקהילה, וחלק גדול מהקרדיולוגים בקהילה מגיעים לכרמל", אומר פרופ' שירן.

 

 

במערך הקרדיולוגי של כרמל מתאשפזים כ-3,000 מטופלים בשנה ומבוצעים כ-2000 צנתורים. במבדק האחרון של משרד הבריאות במדדי האיכות הלאומיים קיבל המערך הקרדיולוגי של כרמל את הציון 10 במתן צנתור תוך 90 דקות, והוא נחשב למערך מצטיין ברמה הארצית. הנהלת בית החולים מתכננת להחליף את חדר הצנתורים הישן בחדר צנתורים מתקדם בעלות של כמיליון וחצי דולר, ובימים אלו דן צוות מקצועי בראשותו של פרופ' של שירן בנושא.

"המטרה שלי היא שחולה שמגיע למחלקה עם אירוע לבבי וזקוק לצנתור באשפוז יצונתר תוך 24 שעות", אומר פרופ' שירן, "המערך עבר תקופה מאתגרת מאוד בשנה האחרונה, שבה כמחצית מהמיטות שלו נלקחו לטובת מחלקת טיפול נמרץ קורונה. ולמרות זאת היתה התגייסות מרשימה של כל הצוות הרפואי שאפשר לנו גם להתגבר על המשבר וגם לצמוח ממנו, תוך כדי המשך פעילות אינטנסיבית וביצוע פעולות מורכבות רבות. כעת, כשהחיסון בפתח, כל אנשי המערך מתחסנים ונצא לדרך לחדשה. החזון שלי הוא מערך קרדיולוגי מוביל בארץ ובעולם, רב תחומי, אנושי, חדשני ואקדמי שנטוע בקהילה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר