ד"ר אריה ביטרמן בניתוח האנדוסקופי (צילום: אלי דדון)
ד"ר אריה ביטרמן בניתוח האנדוסקופי (צילום: אלי דדון)

חדש בכרמל: כירורגיה אנדוסקופית מתקדמת

טכנולוגיה אנדוסקופית חדשה של ניתוח להסרת בלוטת התריס ללא חתך בצוואר נכנסה לשימוש במרכז הרפואי כרמל. מנהל המחלקה הכירורגית א' ד"ר אריה ביטרמן: "הצלקת שנוצרת בעקבות ניתוח רגיל מפריעה מאוד למטופלים מהבחינה האסתטית. היום בתום הניתוח לא נשאר סימן"

פורסם בתאריך: 10.1.21 16:34

במרכז הרפואי כרמל נכנסה לשימוש טכנולוגיה אנדוסקופית חדשה של ניתוח להסרת בלוטת התריס ללא חתך בצוואר. מכרמל נמסר כי בישראל מתגלים בכל שנה כ-1,100 מקרים חדשים של סרטן בלוטת התריס. זהו הסרטן הרביעי בשכיחותו בישראל, והוא מופיע יותר אצל נשים מאשר גברים. עוד נמסר כי הניתוח בשיטה האנדוסקופית הוא בעל אחוזי הצלחה גבוהים וכי הוא באותה רמת סיכון וסיבוך של ניתוח החתך הרגיל, כאשר היתרון הבולט בו הוא אסתטי והמנותחים לא סובלים מצלקת בצוואר.

לדבריו של מנהל המחלקה הכירורגית א' בכרמל ד"ר אריה ביטרמן, שביצע את הניתוח האנדוסקופי הראשון לפני כחודשיים, "עד כה, לצורך כריתה של בלוטת התריס שממוקמת בקדמת הצוואר היה צורך בביצוע חתך בבסיס הצוואר, והצלקת שנוצרת בעקבות ניתוח זה מפריעה מאוד למטופלים מהבחינה האסתטית. היום, באמצעות הטכנולוגיה האנדוסקופית, אנחנו נכנסים מתוך חלל הפה לאזור הבלוטה החולה ומסירים אותה, ובתום הניתוח לא נשאר סימן או חתך בצוואר".

 

 

הניתוח האנדוסקופי להוצאת הבלוטה מתבצע בשיתוף עם מחלקת א.א.ג (אף, אוזן וגרון) וניתוחי ראש וצוואר בניהולה של פרופ' אילנה דואק. "שיתוף הפעולה בין המחלקות הוא נהדר", אומרת פרופ' דואק. "אנו עושים הכל ביחד כדי להעניק למטופלים שלנו ניתוח איכותי, מקצועי ועדכני".

 

ד"ר אריה ביטרמן (צילום: אלי דדון)

ד"ר אריה ביטרמן (צילום: אלי דדון)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר