גיא טוביאס (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
גיא טוביאס (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

כך השתנתה דרך הטיפול בפיזיותרפיה בעידן הדיגיטל

שבוע הבריאות של ערי ישראל ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף עם שירותי בריאות כללית: "הדיגיטל מאפשר לי לייצר שיח מקצועי עם המטופל באופן רציף ומאפשר לו להרגיש שיש לו ידע אמין, זמין ומקצועי אשר נותן לו רשת ביטחון להמשיך ולתרגל גם כשהוא לא נמצא מולי" - כך אומר גיא טוביאס, פיזיותרפיסט במרכז הרפואי לין שיהיה בין המרצים בשבוע הבריאות

פורסם בתאריך: 13.11.19 10:41

"הדיגיטל מאפשר לי לייצר שיח מקצועי עם המטופל באופן רציף ומאפשר לו להרגיש שיש לו ידע אמין, זמין ומקצועי אצלו בבית, אשר נותן לו רשת ביטחון להמשיך ולתרגל גם כשהוא לא נמצא מולי" – כך אומר גיא טוביאס, פיזיותרפיסט במרכז הרפואי לין בעל ניסיון של 13 שנה.

טוביאס, 41, בעל תואר שני בבריאות הציבור, מנחה קבוצות ומחנך בתחום הסוכרת במחוז חיפה וגליל מערבי, יהיה בין עשרות המרצים שישתתפו באירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל, שיתקיים ב-21-17 בנובמבר בכל רחבי הארץ ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף עם שירותי בריאות כללית. במסגרת האירועים יתקיימו הרצאות של מומחי הכללית במגוון תחומים, ובהם הפרעות קשב, השפעת המסכים והסמארטפונים על פעוטות, האמת לגבי הדיאטה, העובדות על חיסונים, החידושים בתחום רפואת העור והאסתטיקה, ניהול היריון בעידן החדש והשפעת העולם הדיגיטלי על עולם הרפואה.

הרצאתו של טוביאס – "קופצים ברשת: פיזיותרפיה בעידן הדיגיטל" תתקיים ביום חמישי, 21 בנובמבר, בשעה 20:00 בפאב הפטריקס במרכז הכרמל. בהרצאה, שתיערך במסגרת אירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל בחיפה, יספר טוביאס על האפשרויות הדיגיטליות בתחום הפיזיותרפיה בשירותי בריאות כללית ועל הדרכים שבהן הן סייעו למטופליו וליחסים ביניהם.

המערך הדיגיטלי בתחום הפיזיותרפיה הוקם בכללית לפני כשנה והפך את כל המידע בנושא לנגיש וזמין יותר, כך שבפניו של המטופל נפתחו הרבה יותר אפשרויות. לדוגמה, אומר טוביאס, כעת אין צורך לחכות שבועיים למועד הטיפול הבא אלא לדווח על המצב בזמן אמת במערכת של כללית: "מצד אחד יש חשיבות גדולה לכך שהאחריות הטיפולית מתבצעת פנים מול פנים בקליניקה, אך מצד שני אני מנגיש את הכל עד כמה שניתן כדי שלמטופל יהיה קל יותר".

 

 

לדבריו של טוביאס, אחד מהיתרונות הגדולים של המערכת הדיגיטלית בכללית הוא האפשרות לשלוח למטופל סרטונים עם תרגילי פיזיותרפיה. אם למשל מטופל ביצע תרגילי פיזיותרפיה במרפאה ולא חש כאב במהלכם, ולעומת זאת כאשר הוא ביצע אותם בביתו הכאב הופיע, רוב הסיכויים הם שהוא ימתין לפגישה הבאה. אך ניתן לזרז את התהליך ולשלוח לו סרטון שבו טוביאס בעצמו פיקח על התרגיל: "בסרטון של כללית יש חותמת שאנשי מקצוע בדקו אותו ושהוא תקין, ולא סתם תרגיל שהמטופל מצא ברשת באופן אקראי".

טוביאס מוסיף שעם התפתחות הדיגיטל קל יותר למטופליו לתאם טיפול דרך האפליקציה, והיתרון שהכי חשוב מבחינתו הוא השיח המתמשך עם המטופל: "כעת הרצף הטיפולי הוא טוב הרבה יותר. השיחה עם המטופל ממשיכה דרך המידע שמופיע באתר של הכללית, דרך הכתבות שיש בהן גם עצות ודרך הסרטונים שאני שולח. בשיחה מתמשכת אני יכול להחליט איך לבצע את התרגיל ומתי להעלות לדרגת קושי הבאה".

 

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם לחצו כאן

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר