בני גנץ ובנימין נתניהו (צילומים: עמוס בן גרשום, לע"מ; קובי גדעון, לע"מ)
בני גנץ ובנימין נתניהו (צילומים: עמוס בן גרשום, לע"מ; קובי גדעון, לע"מ)

נתניהו וגנץ סיכמו על ממשלת חירום לאומית

באיחור ניכר, אחרי חמישה ימי לחימה, סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ סיכמו היום (רביעי) - היום החמישי למלחמה בדרום - על הקמת ממשלת חירום לאומית זמנית. אל גנץ יצטרפו הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט וח"כ גדעון סער

פורסם בתאריך: 11.10.23 16:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ סיכמו היום (רביעי) – היום החמישי למלחמה בדרום – על הקמת ממשלת חירום לאומית זמנית עד לסיומה של המלחמה..

כבר ביום שבת, שעות אחדות לאחר חדירת מחבלי החמאס לשטח ישראל והטבח בכ-1,000 ישראלים, החלו להישמע קריאות על הצורך בהקמת ממשלת אחדות. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הציע להקים "ממשלה מקצועית מצומצמת" והתנה את הצטרפותה של יש עתיד לממשלה כזאת בהשארתם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מעוצמה יהודית מחוצה לה.

גנץ לעומתו לא הציב תנאי כזה, ודרישתו היחידה היתה שלו ולרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט תהיה השפעה על קבלת ההחלטות, כך שיוקם מטבחון של שישה חברים – שלושה מהקואליציה ושלושה מהאופוזיציה. הגורם השלישי במטבחון מהאופוזיציה יהיה יו"ר תקוה חדשה ח"כ גדעון סער.

בישיבה של ראשי סיעות הקואליציה שנערכה אתמול אושרה הקמת ממשלת חירום לאומית, אך לאחר נאומו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דחה נתניהו את הפגישה המתוכננת עם גנץ ביממה. היום כאמור הגיעו השניים להסכמות.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אין גבול - פשוט מדינה בלי שום הנהגה. משאירים אלפי דעאש-חמאס בכלא עד למסיבת השחרור והנצחון שלהם בעזה

    איזה אושר. הרמטכל ושר הבטחון הכושל שהתרברב לפני שנה שיש הרתעה של חמאס בעזה, שהיה עסוק רק בהלבנת תוספות הרמטכל במליארדים לפנסיות של המגזר שודדים במדים שלו… יישב עוד פעם ויעשה כאילו הוא מבין משהו – רמטכל כושל ומכשיל שמינה רמטכל כושל ומכשיל – בממשלה מלאה בשרים שרק דואגים שהמגזרים שלהם לא יתגייסו…
    אם זה לא היה מבהיל אפשר היה לצחוק. ממשלת אחדות שלומיאלים וחלמאים ש"חותרים להפסקת אש" לסבב הבא בו יטבחו עשרות אלפים בנשק כימי מרחפנים.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר