סרן ק', מ"פ בפלוגת טנקיסטיות (צילום: דובר צה"ל)
סרן ק', מ"פ בפלוגת טנקיסטיות (צילום: דובר צה"ל)

גבורת הטנקיסטיות: הלוחמות שניהלו קרב על יישובי הדרום

סרן ק', מ"פ בפלוגת טנקיסטיות בגדוד קרקל, מספרת בקור רוח על הקרב שבו היו מעורבות הלוחמות מול מחבלי החמאס ביום הראשון של מלחמת חרבות ברזל. זהו סיפור על עוצמה נשית של צעירות שמגנות בחירוף נפש על מדינת ישראל ועל אזרחיה

פורסם בתאריך: 17.10.23 14:13

11 יום עברו מאז אותה שבת שחורה שתיזכר לדיראון עולם, וסיפורי הזוועה מתערבבים בסיפורי גבורה אשר גורמים לשערות של כולנו להסתמר. סיפור אחד על קור רוח יוצא דופן הוא של סרן ק', מ"פ בפלוגת טנקיסטיות.

לוחמות הטנקים בפלוגה הקטנה שייכות לגדוד קרקל – חיל הגנת הגבולות. זוהי פלוגה שעד לא מזמן הופעלה כפיילוט, ומיום הקמתה ספגה ביקורות, השוואות ובחינות תחת זכוכית מגדלת. ואם יש למישהו ספק – כל צוות פלוגת פרא מורכב מחיילות בשירות סדיר וקבע, שהמבוגרת שבהן היא צעירה בתחילת שנות ה-20. 

"את האירוע התחלנו עם התקלות בכביש 232, כביש הגישה ליישובי העוטף, ובלחימה מול עשרות מחבלים", מספרת סרן ק', "המשכנו בסריקות במרחב כדי לוודא שאין עוד איומים באזור, ולאחר מכן הגענו לגדר המערכת, שם הבנו שכנראה מה שראינו עד עכשיו הוא רק תחילת האירוע. חזרנו לאחור, הצטרפנו למח"ט, וביחד איתו התחלנו נסיעה על הכביש עם הטנק לכיוון קיבוץ חולית לאחר קבלת מידע על אירוע במקום. כשהגענו לחולית, שער הקיבוץ היה סגור. האזור נראה יחסית שקט, ולא שמענו יריות".

 

סרן ק' על הטנק (צילום: דובר צה"ל)

סרן ק' על הטנק (צילום: דובר צה"ל)

 

 

"פתאום התקדם אלינו מתוך הקיבוץ חייל וסימן לנו להיכנס פנימה בעקבותיו", ממשיכה סרן ק', "הבנו שכוחות נוספים עדיין לא חברו לאירוע בקיבוץ, אז לקחנו תנופה עם הטנק, שברנו את שער הקיבוץ ונסענו על פי ההוראות של החייל. הוא הוביל אותנו למוקד האירוע. הגענו לנקודה המרכזית בחולית, ולאחר שווידאנו שאין אזרחים בפנים, ירינו במקלעים לכניסה לבית כדי לגרום למחבל לצאת. לפתע הותקפנו מכיוון השדה שמאחור. סובבנו את הטנק וירינו צרורות למרחב. אחד מהלוחמים נפגע, וזיהינו את המחבל, ירינו פגז למרחב, שברנו את הגדר ההיקפית כדי לוודא שהשמדנו אותו וראינו שמצב הכוחות היה יציב. הלוחמים שהיו בפנים סרקו את המרחב כדי לחפש עוד מחבלים בסביבה האזרחית. תוך כדי הסריקות אבטחנו את המרחב וירינו צרורות כדי לא לאפשר למחבלים להתקרב, בזמן שווידאנו שכל התושבים מוגנים".

ואם זה לא מספיק, אז "לאחר מכן, המח"ט עלה בקשר, עדכן על חדירת מחבלים בצד השני של היישוב והורה לנו להגיע לשם. כשהגענו לשם הבנו שהמחבלים ברחו. התחלנו נסיעה לכיוון מערב על מנת לאתר את המחבלים. כשהבחנו שהם יורים במרחב זיהינו שניים מהם, דרסנו אותם וחיסלנו אותם. חזרנו ליישוב וביצענו סריקות ביחד עם חיילי סיירת גולני וברדלס כדי לוודא שכל המחבלים חוסלו. במקביל, הטנק השני של הפלוגה חבר למרחב ואבטח את ה-D9 שתפקידו היה לחשוף את שטח השדה כדי שיוכלו לזהות מחבלים נוספים".

הבנות האלו נמצאות מאז בוקר יום שבת, 7 באוקטובר, בעמדות הטנקים בדרום, ומגנות בחירוף נפש על המדינה בהקרבה ובעוצמה נשית שראוי לספר עליהן.

 

מפקדת הפלוגה סרן ק' בשטח (צילום: דובר צה"ל)

מפקדת הפלוגה סרן ק' בשטח (צילום: דובר צה"ל)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר