חתימות בשפות שונות על המיצב (צילום: אמנון זמיר)
חתימות בשפות שונות על המיצב (צילום: אמנון זמיר)

מיצב אבל חיפאי בתערוכת פרחים באמסטרדם

אמנון זמיר וג'והן קוברסקי, הבעלים של חברת קרגולייט שעוסקת בעיצוב ובתכנון של אריזות קרטון חכמות לשילוח בינלאומי של פרחים, משתתפים כעת בתערוכת פרחים בהולנד, ובביתן שלהם הם הציבו אריזה גדולה שחורה שעליה נכתב "לזכר 1,400 קורבנות ישראלים שנטבחו על ידי החמאס"

פורסם בתאריך: 11.11.23 17:27

מיצב אבל לציון 1,400 הנרצחים על ידי ארגון הטרור חמאס, אשר כולו תוצרת חיפה, מוצג בימים אלה בתערוכת פרחים בינלאומית באמסטרדם. אמנון זמיר, יזם חיפאי ומהנדס אריזות לתוצרת חקלאית טרייה ולפרחים, הוא שותף בחברת קרגולייט ביחד עם ג'והן קוברסקי, יזם ואיש עסקים בתחום החקלאות ממושב גני עם. החברה עוסקת בעיצוב ובתכנון של אריזות קרטון חכמות בראייה בת קיימא לשילוח בינלאומי של פרחים ועשבי תבלין.

מדי שנה משתתפת החברה בתערוכת הפרחים הבינלאומית באמסטרדם, שבה היא מציגה את מוצריה בביתן ייצוגי. בעקבות האסון הכבד של 7 באוקטובר החליטו שני השותפים לנצל את הפורום הבינלאומי לטובת מאמצי ההסברה הישראלית ולשלב בביתן שלהם מיצב המבטא אבל. על גבי אריזות הפרחים שאותן הם משווקים למגדלי פרחים מכל העולם, הם מיקמו אריזה גדולה צבועה בשחור עם הסבר באנגלית על מה שהמדינה שלנו עברה באותה שבת נוראית. על הקופסה השחורה הודפסו התאריך והמשפט "לזכר 1,400 קורבנות ישראלים שנטבחו על ידי החמאס", ועליה הונח פרח אדום. 

האריזה השחורה, שהיתה חריגה כל כך בנוף הצבעוני והססגוני של הפרחים והאריזות האחרות עוררה סקרנות, והמבקרים והמציגים בתערוכה הוזמנו לשאול, לקבל מידע ולחתום על האריזה לאות הזדהות.

 

מיצב האבל בביתן הישראלי (צילום: אמנון זמיר)

מיצב האבל בביתן הישראלי (צילום: אמנון זמיר)

 

מבקרים חותמים על המיצב (צילום: אמנון זמיר)

מבקרים חותמים על המיצב (צילום: אמנון זמיר)

 

 

"כולם הזדעזעו לשמוע על היקף האסון, על אופיו הרצחני והברברי ועל החטופים המצויים בידי החמאס", אומר זמיר, "נשאלנו וגם הסברנו על משמעות הסיסמאות של ההפגנות המתקיימות כיום ברחבי העולם, מה טיבו של ארגון החמאס, ועל מצבם הבלתי נסבל של תושבי עזה שעליהם נכפה שלטון רצחני שמדכא אותם. דיברנו על חובתה של ישראל לפעול בנחישות בפתרון צבאי ודיפלומטי לטובת שלומם וביטחונם של אזרחיה והמשך קיומה של המדינה. מבקרים הקשיבו וחתמו בשלל שפות על אריזת המיצב מתוך הזדהות עם העמדה הישראלית". 

הפכתם לשליחי הסברה, דבר שהמדינה לא השכילה לעשות בעצמה.

"חשנו חובה ושליחות להיות חלק מההסברה ויהי מה. לא הודענו למארגני התערוכה, ואף התכוננו לריקושטים ולתגובות שליליות מהם ומחלק מהמציגים ומהמבקרים. בתערוכה מציגות גם חברות מארצות מוסלמיות, מאפריקה, מאיראן, ובכלל יש הרבה אנשי עסקים מהגרים מארצות מוסלמיות. ברקע, באמסטרדם, התקיימו הפגנות תמיכה בעזה ובחמאס ונשמעו קריאות לשחרור פלסטין מהים עד הירדן, כאשר לנו ברור מאוד מה המשמעות של 'השחרור' הזה. לשמחתנו, התגובות עד כה הן מחממות לב, אמפתיות, מזדהות ותומכות, כולל תגובות אוהדות של נציגים ממוצא לבנוני".

לקחתם סיכון, והתברר שהימרתם נכון.

"לנוכח ההיענות, האריזה הפכה באחת למיצג שחובה לשמור עליו להמשך ההסברה. בפברואר נשתתף בתערוכה הבינלאומית של תוצרת חקלאית טרייה בברלין, ואנו מתכוונים להמשיך את מיצב ההסברה גם שם".

כמעצב גרפי, אתה עיצבת את הביתן ואת המיצב. איך הגעת לתכנן אריזות להובלת פרחים?

"זה קרה במקרה. תכנון אריזות בהיבט הנדסי תמיד היו הקטע שלי. פגשתי את ג'והן, שהוא במקור מדרום אפריקה, אשר חיפש רעיון לתכנן אריזה חכמה לפרחים. זה לא קרם עור וגידים, אבל הגורל הפגיש אותנו שוב לאחר כחצי שנה, ומאז הכל היסטוריה. יצאנו ביחד לקניה, חרשנו את חוות הגידול שם, ובזכות עקשנות, דבקות במטרה, קצת הרפתקנות, עבודה קשה וסוג של נס, היום קרגולייט פועלת בקניה ובאקוודור, שם נמצאות החוות שמגדלות ורדים ועשבי תבלין ושולחות את תוצרתן לאירופה, לאוסטרליה, לאסיה ולארצות הברית". 

 

אמנון זמיר וג'והן קוברסקי בתערוכה באמסטרדם

אמנון זמיר וג'והן קוברסקי בתערוכה באמסטרדם

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר