מתוך הספר "כשכוכבים נופלים" של אילן שיינפלד
מתוך הספר "כשכוכבים נופלים" של אילן שיינפלד

נכתב בן לילה: ספר הילדים שיעזור להם להתמודד עם המשבר

המשורר והסופר אילן שיינפלד נענה לפנייה של משפחות מעוטף עזה אל ראשי מחאת הסופרים והמשוררים, וכתב ספר ילדים ושמו "כְּשֶׁכּוֹכָבִים נוֹפְלִים - ספר התערבות במצבי משבר אצל ילדים". שיינפלד: "מקווה שבהפצתו חינם אסייע להקל על ההתמודדות של ילדי ישראל, הוריהם ומחנכיהם עם הפוגרום ביישובים ועם האובדן"

פורסם בתאריך: 12.11.23 15:14

"ספר זה נכתב בן לילה לבקשת משפחות האסון מעוטף עזה. ניתן ורצוי לשכפל, להעתיק, לצלם ולהפיץ חינם בלבד" – זוהי בקשתו הלא שגרתית שכתב המשורר והסופר אילן שיינפלד בפתח ספרו החדש "כשכוכבים נופלים". מי שלא יודע, על כל ספר שיוצא לאור בהוצאה ישראלית מצוין בדיוק ההיפך – "אין לצלם, להעתיק, להקליט, לשכפל או להפיץ בכל דרך שהיא ובשום אמצעי, אלקטרוני, אופטי או מכאני, קטעים כלשהם ללא רשות מפורשת בכתב מהמו"ל".

גיבורת ספרו החדש של שיינפלד היא כוכבה, גורת כוכבים קטנה ושמחה. היו לה אמא שמש ואבא ירח והמון אחים ואחיות כוכבים. השמים של כוכבה היו תמיד יפים ושמחים, היו בהם המון שמשות וירחים וכוכבים. כל משפחות הכוכבים גרו זו ליד זו בשמים, עד שיום אחד התחוללה סערה, וזה היום שבו איבדה כוכבה את שמחתה.

שיינפלד הוא משורר, סופר עברי ואיש יחסי ציבור, חתן פרס היצירה לסופרים ומשוררים ע"ש ראש הממשלה לוי אשכול (1990 ו-2015) והזוכה בפרס ברנר לשנת 2021. הוא פרסם 15 ספרי שירה, שישה ספרי סיפורת, חמישה ספרי ילדים ומחזות, ואת ספרו החדש הוא כתב לאחר פנייה שנעשתה ממשפחות יישובי העוטף אל ראשי מחאת הסופרים והמשוררים.

"המשפחות סיפרו שחסרים להן ספרי ילדים שיעזרו לילדים, להורים עצמם ולמחנכים להתמודד עם השבר האיום שהחברה הישראלית נמצאת בו כעת, וביקשו מסופרי ילדים לכתוב כאלה", אומר שיינפלד, "נעניתי לאתגר החשוב הזה מיד. כתבתי בן לילה ספר ילדים ושמו 'כְּשֶׁכּוֹכָבִים נוֹפְלִים – ספר התערבות במצבי משבר אצל ילדים', והעברתי אותו לאנשים שאני מעריך מאוד את דעתם כדי שיעזרו לי בהערותיהם ובהארותיהם".

 

 

לאנשי מקצוע בתחום?

"אכן, בהם עורכת ספרי הילדים של הוצאת הבית שלי, כנרת זמורה דביר, יעל מולדצ'רסקי, המעצבת ליאורה גרוסמן, הפסיכולוג ד"ר אילן טבק-אבירם, המטפל באמנויות איתן גילור-מלר, חברתי הסופרת עדנה שבתאי, המטפלת שלי שלא שאלתי אותה אם היא מסכימה לאזכור שמה ולכן אמנע מכך, וגם המחנכת של ילדיי טל אלפיה שאני סומך מאוד על דעתה. אחרי שקיבלתי הערות מכולם תיקנתי את הטקסט והעברתי אותו לעורך הלשון והניקוד הוותיק יצחק רפפורט, שעמו אני עובד זה שנים רבות, כדי שיתקין את הספר כהלכתו". 

ולמה אתה מפיץ אותו בחינם?

"את הספר הזה אני מפיץ חינם שלא למטרות מסחריות. כל אדם יכול להעתיק אותו ולשלוח אותו הלאה כרצונו. בסופו יש קישור שמאפשר לכל מי שירצה בכך לתרום כל סכום שעולה על דעתו שישמש למימון המשך העבודה על הספר – גרסאות נוספות, מופרדות לגיל הרך ולגילאי ראשית קריאה, עריכה ספרותית ולשונית, עיצוב וציור, הדפסה והפצה. אני מקווה שבהפצתו חינם – גרסת בתא בקוד פתוח, כפי שנהוג לומר בעולם התוכנה – אסייע ולו במקצת להקל על ההתמודדות של ילדי ישראל, הוריהם ומחנכיהם עם הפוגרום הנורא ביישובי העוטף ועם האובדן שהמלחמה הזאת מחוללת".

לקריאת הספר לחצו כאן.

 

אילן שיינפלד

אילן שיינפלד

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר