המיצג למען החטופים והנעדרים בהיכל המשפט (צילום: סבי בנימין)
המיצג למען החטופים והנעדרים בהיכל המשפט (צילום: סבי בנימין)

מיצג למען החטופים והנעדרים בהיכל המשפט

במרכז המיצג עומדים עשרות כיסאות ועליהם פרטי לבוש, חיתולים ובובות, לצד תמונות של החטופים ותפילה לשלום חיילי צה"ל. מנהלת מדור הקלדניות מלי כהן מיוזמות המיצג: "אנשים עמדו מול זה ופשוט בכו. גם אני בכיתי בזמן הקמת המיצג. זה לא פשוט כשאתה יודע מה עומד מאחורי זה"

פורסם בתאריך: 15.11.23 13:18

מיצג למען החטופים והנעדרים הוצב בהיכל המשפט בחיפה, ובמרכזו עשרות כיסאות ועליהם פרטי לבוש, חיתולים ובובות, לצד תמונות של החטופים ותפילה לשלום חיילי צה"ל.

את הקמת המיצג יזמו מנהלת מדור הקלדניות מלי כהן והקלדנית פנינית טוויק, שרתמו את חברותיהן הקלדניות ומזכירות בית המשפט והביאו את הפריטים.

כהן: "הצענו למנהל מחוז חיפה בבית המשפט ישראל חן לקיים את המיצג, והוא תמך בזה ונתן לנו יד חופשית כדי שנעשה מה שאנחנו רואות לנכון ונוציא את זה לפועל. על קיר אחד תלינו תפילה לשלומם של חיילי צה"ל, על קיר אחר תלינו את דגלי המדינה וביניהם תמונות של כל החטופים, מתחתיו הצבנו כיסאות ועליהם חולצה של גבר או כותונת לילה של אשה מבוגרת, נעליים ואביזרים כמו עגלות ובובות של דובי. מכיוון שהמתקפה הרצחנית התרחשה בשבת הנחנו כיפה ומטפחת ראש. בקבוצת הווטסאפ של הקלדניות ביקשנו שכל אחת תביא משהו שיסמל את החטופים. ההירתמות היתה מדהימה – אחת הביאה דובי, אחרת הביאה בקבוק וחיתול, כל אחת הביאה משהו. גם מזכירות בית המשפט נרתמו לכך. גיא רודיק, הבעלים של דפוס גאלא, תרם את הפוסטרים עם תמונות החטופים ואת הברכה לחיילי צה"ל".

 

 

מאיפה בא הרעיון?

"אנחנו חווים אבל לאומי שנוגע בכל העם. לכן רצינו להקים את המיצג המרגש הזה – כדי להראות שאנחנו לא שוכחים את החטופים ואת הנעדרים. בית המשפט וכל העובדים מתפללים להשבתם של כל החטופים ולחזרתם של כל חיילי צה"ל בשלום לבתיהם".

ואכן, התגובות למיצג לא איחרו לבוא. "קיבלנו המון תגובות מרגשות", אומרת כהן, "כשעבדנו על המיצג, אנשים אמרו לנו כמה זה ממחיש את האסון. אזרחים שבאים לבית משפט עומדים ומצלמים את זה. אנשים עמדו מול זה ופשוט בכו. גם אני בכיתי בזמן הקמת המיצג. זה לא פשוט כשאתה יודע מה עומד מאחורי המיצג הזה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר