כלא דמון (צילום: Hanay, via Wikimedia)
כלא דמון (צילום: Hanay, via Wikimedia)

חלם: המחבלת המשוחררת לא הופיעה לדיון בעניינה

המחבלת פדווא חמאדה שביצעה פיגוע דקירה שוחררה מכלא דמון במסגרת העסקה עם חמאס לשחרור חטופים. במהלך מאסרה הוגש נגדה כתב אישום נוסף לאחר שדקרה סוהר, אך הדיונים בעניינה נדחו בגלל המלחמה. כעת נדרשת המשטרה להביא אותה לדיון בגזר הדין

פורסם בתאריך: 13.12.23 08:26

מה יעלה בגורלה של המחבלת פדווא חמאדה ששוחררה מהכלא במסגרת העסקה עם חמאס לשחרור חטופים? מדינת ישראל תצטרך לתת את דעתה בנושא לנוכח הדיונים בעניינה שמתנהלים בבית המשפט המחוזי בעיר.

בשנת 2017 הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד חמאדה, אז בת 29, תושבת צור באחר, בגין ביצוע פיגוע דקירה בשער שכם. חמאדה, שדקרה עובר אורח ופצעה אותו באורח קל, נדונה לעשר שנות מאסר ונכלאה בכלא דמון. בפעימה השנייה של שחרור החטופים היא שוחררה ביחד עם עוד 39 אסירות ואסירים ביטחוניים משלושה בתי סוהר – דמון, מגידו ועופר.

במרץ 2021 הגישה מדינת ישראל באמצעות שלוחת תביעות חיפה חוף במשטרה כתב אישום נגד חמאדה בגין מקרה נוסף שהתרחש בין כותלי הכלא. לפי כתב האישום, "הנאשמת שהתה בביס"ר דמון, אגף 3, תא 7, שהוא תא השגחה. ב-11 בנובמבר 2020, סמוך לשעה 6:45, היא הוצאה לבקשתה לשירותים על ידי סוהר הביטחון היתאם שרוף ומפקד המשמרת יוליאן יבסייס. עת המתינו הסוהרים מחוץ לשירותים יצאה הנאשמת כשהיא אוחזת בידה מקל מעץ, תקפה את שרוף באמצעות המקל ופגעה בידו". חמאדה הואשמה בתקיפת עובד ציבור.

 

 

הדיון בגזר הדין בעניינה של חמאדה אמור היה להתקיים ב-15 באוקטובר אך הוא בוטל על ידי השופט זאיד פלאח לנוכח מצב החירום, ונקבע כי הוא יתקיים ב-14 בנובמבר. אלא שחמישה ימים לפני כן בוטל הדיון מאותה הסיבה, והשופט פלאח דחה אותו שוב, הפעם ל-11 בדצמבר. אלא שביום שני – היום שבו אמור היה להיערך הדיון, שלחה קצינת כליאה בכלא דמון כלאי שירלי לוי הודעה לבית המשפט תחת הכותרת "שחרור מדיני החלטת ממשלה – מבצע 'דלתות שמים'", ובה כתבה כי היא מאשרת שב-25 בנובמבר "בוצעה פעימה שנייה של שחרור מדיני שבמסגרתה שוחררה האסירה פדווא חמאדה נזיה מכלא דמון".

באי כוח המדינה עוה"ד באסל עתאמנה ואיימן עוויד ביקשו לקבוע דיון נוסף בתיק "בעוד שבועיים כדי לקבל הנחיות". עו"ד רסלאן מחאגנה, בא כוחה של חמאדה, לא הופיע לדיון, כמו גם המחבלת עצמה. לפיכך פסק השופט פלאח כי הדיון במתן גזר הדין יתקיים ב-9 בינואר וקבע כי "המזכירות תזמן את הסנגור ואת הנאשמת, ומובהר בזאת שהסנגור חייב להופיע לדיון וכך גם הנאשמת. בא כוח המאשימה (מדינת ישראל; ב"כ) ידאג לזימון הנאשמת במסירה אישית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גדי

    עם דקרת אזרח תלכי הביתה אבל עם דקרת שוטר נרדוף אותך עד הקבר?!
    * אזרח חשוב יותר מכול שוטר!!!!!!!!
    ACAB…….1312

  2. הכל עובר עליך וכו'

    שחררנו אותך – אבל עד לדיון הבא במשפט. לא אמרנו "המלך אמר" אז את לא יכולה להשתחרר באמת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר