סרן (מיל') רועי ביבר ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
סרן (מיל') רועי ביבר ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

הנצחה משכרת: שת"פ בין חבריו של לוחם שנפל לטובי 60

חבריו של סרן (מיל') רועי ביבר, מפקד צוות ביחידת יהל"ם בהנדסה קרבית, שנפל ברצועת עזה, יזמו שת"פ עם ינאי והלל טובי, מפתחי ויצרני המותג החיפאי טובי 60. "כמו שטובי היה חלק מהחיים של רועי", אומר הלל טובי, "כך רועי נכנס לחיינו כאח לטובי שיישאר בלבנו תמיד"

פורסם בתאריך: 31.12.23 14:47

סרן (מיל') רועי ביבר, מפקד צוות ביחידת יהל"ם בהנדסה קרבית, נפל בפעילות מבצעית ברצועת עזה ב-18 בנובמבר. הוא היה בן 28 במותו, סטודנט להנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון, אשר השאיר אחריו הורים, שתי אחיות והמון חברים שהלכו איתו לאורך כל הדרך מבית הספר היסודי במושב צור משה.

חבריו מספרים עליו שהוא היה הבן אדם הכי טוב שיצא להם לפגוש. למרות שעל כולם אומרים את זה, לדבריהם הוא היה הבן הכי טוב לקרן ורן, האח הכי טוב לזוהר ושירי, בן הזוג הכי טוב למאיה והחבר הכי טוב שלהם. במהלך השבעה היה ברור לחבר'ה שהם הולכים להנציח אותו, רק לא שהם ידעו איך. ואז עלה הרעיון להשיק מהדורה מיוחדת של המשקה הרשמי של החבורה, המשקה שהוא הכי אהב – טוּבִּי 60 – בשיתוף עם החברה שמייצרת אותו, כאשר כל ההכנסות יחזרו לפעולות הנצחה נוספות.

בשלב הראשון פתחה החבורה עמותה בשם מנצחים בשביל ביבר ואתר אינטרנט שבו מתנהלת הפעילות. שם ניתן ללמוד שהמשפט "אחי, באים לנצח היום, כן?", שאותו היה זורק ביבר לחברים לפני כל יציאה, הכי אפיין אותו. בתרגום חופשי – לא ערב מונופול וכוס תה, אלא בקבוק טובי 60 מונח על השולחן, שזה אומר ערב של שתייה, ריקודים והנאה, כשכולם משאירים את הדאגות ואת הצרות מאחור. בשלב השני הם פתחו עמודים לזכרו ברשתות החברתיות, כדי שאנשים יכירו מי הוא היה וגם כדי לא לשכוח אותו.

עידו גרינברג, הלא הוא @mismas, יוצר המותג "משפט אחד ביום", היטיב לתאר את המהלך באינסטגרם: "רועי ביבר ז"ל הוא החבר הכי טוב שלכם. אתם לא יודעים את זה, אבל אם הייתם פוגשים אותו הוא היה הופך ברגע לאחד כזה. יפה, מוכשר, צנוע, אסרטיבי, מלח הארץ, עם עיניים כחולות וחיוך שאי אפשר לשכוח. לביבר יש חבורה שהותיר אחריו ואשר עמה הוא ניהל טקס קבוע. בכל יציאה או סיבה למסיבה הוא היה מוודא שכולם 'באים לנצח'. לנצח מה? את החיים האלה, את השגרה, את הרגע הזה כאן ועכשיו. אתם אוחזים כעת במשקה שאותו הוא הכי אהב. חלק מהטקס היה נאום דרמטי ומוגזם על כל מי שהבריז מסיבה כלשהי מהשתייה, ומיד אחר כך – צ'ייסר".

 

הפוסט של @mismas בעמוד האינסטגרם לזכרו של רועי ביבר ז"ל

הפוסט של @mismas בעמוד האינסטגרם לזכרו של רועי ביבר ז"ל

 

לא הרבה יודעים, אבל המותג טובי 60 פותח בחיפה בשנת 2012 עלי יד שני אחים – הלל וינאי טובי. המטרה שהם הציבו לעצמם היתה לייצר את המשקה הטוב ביותר מבחינת חומרי הגלם, הטעם וההרגשה. מקור הרעיון היה בתובנה שחלק גדול מהמשקאות האלכוהוליים הקיימים בשוק עשויים ממרכיבים באיכות מינימלית שמספיקה כדי להימכר בחנויות ולייצר רווח. הם לא הסתפקו בבינוניות, וטובי נולד מתוך שאיפה ליצור משקה שעשוי מהרכיבים הטבעיים האיכותיים ביותר, ללא פשרות, משקה שיהיה טעים, קל לשתייה וכזה שנותן תחושת שכרות חיובית ושמחה.

כמו סטרט אפים רבים, האחים החלו את תהליך הפיתוח בדירת הוריהם. בעזרתם של מומחים ומדענים בתחום המזון והבוטניקה, הם פיתחו ושכללו את תהליכי הייצור ובחירת הרכיבים. לאחר יותר משנה של פיתוח וגרסאות רבות התגבשה הגרסה הסופית של טובי 60 כפי שמכירים אותו כיום. שנה אחר כך האחים עברו למפעל הטובי הראשון בחיפה וקיבלו אישור יצרן מטעם משרד הבריאות הישראלי. שלוש שנים אחר כך אושר טובי על ידי ה-FDA לייצוא לארצות הברית.

 

 

"ההתחלה היתה צנועה מאוד", מספר הלל טובי, "פגשנו, דיברנו ושתינו טובי עם כל מי שרק היה מוכן ופתוח לשמוע על משקה אלכוהולי חדש שטעמו מוזר קצת, חלק מאוד, עשיר בטעמים ובעל השפעה נעימה וחיובית. לפעמים קיבלנו תגובות הגובלות בגיחוך, לפעמים אנשים פשוט לא היו פתוחים לדברים חדשים, אך לצד אלה היו כמה וכמה אנשים שהבינו את גדולתו של המשקה, את האיכויות שלו ואת אומץ הצעד. בשבילם נסענו לא פעם קילומטרים רבים כדי להביא בקבוק אחד למישהו שממש ממש רצה".

בסוף קיץ 2014 פרץ טובי 60 אל התודעה הציבורית, ובברים ובחנויות נוצר ביקוש גדול שהיה מעבר ליכולת הייצור של החברה. המשקה צבר מוניטין וקהל מעריצים גדול ואדוק, והשמועה תפסה תאוצה ברחבי ישראל. במטרה לענות על הביקוש בארץ ולקראת היערכות ליציאה לחו"ל הקימה החברה מפעל גדול יותר, אף הוא בחיפה. טובי 60 צמח וגדל מפה לאוזן, ואט אט השמועה על הפלא החלה לחצות את גבולות ישראל ולהתפשט לאירופה, לארצות הברית ולדרום אמריקה. טובי החל להופיע בתפריטים של קוקטיילים בברים נחשבים באוסטין ובסן אנטוניו שבטקסס. למיקסולוגים ולברמנים המקומיים, טובי היה תגלית מדהימה שאפשרה להם ליצור קוקטיילים חדשניים. באפריל 2017 הגיע טובי לניו יורק, שם הפך למשקה הנמכר ביותר. בהמשך הוא פרץ גם לשווקים של לוס אנג'לס ומיאמי.

טובי, איך הגבתם כששמעתם את סיפורו של ביבר ואת ההצעה לשת"פ עם החברים?

"מתחילת המלחמה קיבלנו כמה הודעות מחבר'ה צעירים שחבריהם נפלו, והם רצו לעשות בקבוק טובי לזכרם. כל הודעה כזו היא כמו בוקס בבטן שמביא איתו צער על החברים שאיבדו חבר ועל האחים שאיבדו אח. לוקח לי תמיד שעה-שעתיים לענות מרוב שזה מעציב אותי. הפרויקט של רועי היה שונה בסדר הגודל, בהיכרות שנבנתה עם החבר'ה שלו ובעיקר בזה שהם הצליחו לספר על אישיותו להמון אנשים. כשקיבלתי את הטקסט שהם כתבו עליו הייתי ביחד עם אחי. שנינו קראנו אותו כמה פעמים לפני שאמרנו משהו". 

מיד הסכמתם?

"קלטנו אחד את השני ישר בלי לדבר אפילו. התחושה הראשונית היתה באסה עמוקה על זה שאיבדנו אח לטובי, גבר שבגברים שלא זכינו לשתות איתו ביחד. התיאור של רועי כאילו נכתב על המשקה עצמו. חבר טוב, מוכשר, צנוע, אסרטיבי, עם חיוך כובש שבא לנצח. לצד העצב הרגשנו גם גאווה שאלה הם האנשים ששותים טובי – אנשים מוערכים, אהובים, מובילים, שמחים ואוהבים. כמו שטובי היה חלק מהחיים של רועי, כך רועי נכנס לחיינו כאח לטובי שאנחנו אוהבים ומעריכים ושיישאר בלבנו תמיד. נוסף על הבקבוק של רועי, הוצאנו בקבוקים לזכרם של שלו דגן ודן דמרי שגם הם אהבו מאוד טובי".

 

מהדורה מיוחדת של טובי 60 לזכרו של רועי ביבר ז"ל

מהדורה מיוחדת של טובי 60 לזכרו של רועי ביבר ז"ל

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר