איתי סבירסקי ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
איתי סבירסקי ז"ל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

"איתי לא היה אמור לסיים את חייו בתרחיש אימה מצמית כזה"

בפוסט מצמרר בפייסבוק תיארה ראש העיר עינת קליש רותם את התופת שעברו קרובי משפחתה בקיבוץ בארי בשבת השחורה. בפוסט היא מתחה ביקורת קשה על הממשלה, שלטענתה לא עושה די לשחרור החטופים: "קצנו במציאות 'התפוז המכאני' שאותו מקרינה ממשלת ישראל מדי יום על מציאות חיינו"

פורסם בתאריך: 17.1.24 18:53

ראש העיר עינת קליש רותם העלתה הערב (רביעי) פוסט מצמרר, ובו תיארה את התופת שעברו קרובי משפחתה בקיבוץ בארי בשבת השחורה ומתחה ביקורת קשה על הממשלה, שלדבריה לא עושה די לשחרור החטופים.

"המשפחה שלי איבדה את אורית ורפי בטבח 7.10. השבוע איבדנו גם את בנם איתי שהיה חטוף בגיהינום עזה. כבר כמה ימים שכולנו יודעים שהוא לא בין החיים ומסתובבים עם לב כבד ודמעות בעיניים. אתמול הידיעה הותרה לפרסום.

"'תעשו הכל כדי לשחרר אותי'. זה היה המסר האחרון של איתי סבירסקי ז"ל לאחותו מירב. מסר שנשלח לא תחת איומי אקדח עם טקסט מוכתב, אלא מסר שעבר דרך החטופות שחזרו לארץ ומשקף את הרצון הכי מזוקק של אדם להיאחז בחיים. מסר קצר, שאין בו מקום לפרשנות – 'תעשו הכל כדי לשחרר אותי'.

"בשבעה באוקטובר נחטף איתי, בנם של אורית ורפי סבירסקי ז"ל, בני הדודים של אבי, שנטבחו בקיבוץ בארי. הוא ראה את אמו אורית נרצחת לנגד עיניו. באותם רגעים גם אביו רפי נרצח באזור אחר בקיבוץ. אתמול, לאחר 102 ימים בשבי החמאס, הודיע דובר צה"ל רשמית כי איתי נרצח בשבי.

 

"איתי היה אדם עמוק, רגיש ומיוחד. בן 38 בלבד, כשחיים שלמים היו עוד לפניו. בשום תרחיש, דמיוני ככל שיהיה, איתי לא היה אמור לסיים את סיפור חייו בתרחיש אימה מצמית שכזה, אלא שהוא הופקר על ידי מדינת ישראל. פעמיים. ביום שבו נחטף ובו נרצחו הוריו, במחדל הגדול ביותר שראינו מאז קום המדינה, ובפעם השנייה ביום שבו נרצח. חלפו שלושה חודשים של חלון הזדמנויות אחד ארוך בין האירועים, שבהם יכולה היתה מדינת ישראל לתקן את השבר שבין אזרח למדינה שאותה הוא שירת ואהב. אבל סדר העדיפויות המסולף, שאינו מקדש את ערך החיים בכל מחיר, הוביל לסיום טראגי ואכזרי מאין כמותו.

"'תעשו הכל כדי לשחרר אותי' היה אמנם המסר של איתי, אבל הוא מייצג כל אחד ואחד ממי שנשאר בחיים ועדיין שבוי בעזה. קצנו במציאות 'התפוז המכאני' שאותו מקרינה לנו ממשלת ישראל מדי יום על מציאות חיינו. קצנו בקהות החושים שאותה מנסים לפתח בנו. קצנו באמירות ובסיסמאות חלולות. קצנו במדינה שלא שמה את החטופים בראש סדר העדיפויות שלה, גם אם היא טוענת לכך.

"חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא או מי ממשפחתו יושב בשבי כדי להבטיח שעשינו כל שיכולנו. צריך לשים את האמת על השולחן – לא עשינו הכל כדי לשחרר אותם.

"סליחה איתי. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים. נעשה הכל כדי שמותך לא היה לשווא. נמשיך לצעוק את צעקתך ואת צעקת החטופים ומשפחותיהם. ונדאג לרפא את המדינה שלנו, על כל תחלואיה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר