דניאל ג'מל (צילום: אור דנון)
דניאל ג'מל (צילום: אור דנון)

"הנשים של הלומי הקרב עוברות איתם דברים שאיש לא יכול להבין"

הזמר החיפאי דניאל ג'מל ישחרר ביום שני סינגל חדש - "נלחמת שתחזור" - שעוסק בצד הפחות מתוקשר של המלחמה - הלומי הקרב שנלחמים מדי יום לחזור לחיים רגילים אך מתקשים להשאיר את המלחמה מאחור. ג'מל: "ללכת עם הזרם זה נחמד, אבל להציג נקודת מבט על הלומי הקרב ועל הנשים שלהם זה חשוב"

פורסם בתאריך: 23.1.24 08:44

"יפה שלי חזרתי אליך, אני אותו אחד/ אני אותו אחד, אני אותו אחד
רק שכל החברים שלי נפלו, אני נפצעתי ביד/ אני פה איתך, אבל נשארתי לבד
יפה שלי, קוראים לי גיבור, מה עושים עכשיו/ מה עושים עכשיו, מה עושים עכשיו
יפה שלי, אני חזרתי, אני פה, אבל נשארתי בקרב/ נשארתי בקרב, אני נשארתי בקרב
אבל היי, אני עדיין מבין אותן/ עדיין מרגיש אותך/ עדיין מרדים אותך כשאת רוצה לישון
עם כל מה שבראש שלי ואז את אומרת לי/ אתה לוחם ואני נלחמת שתחזור"
(מילים ולחן: אושר כהן)

הזמר החיפאי דניאל ג'מל, שהשתתף בעונה החמישית של "The Voice" והספיק לפתח קריירה עצמאית, יוציא ביום שני סינגל חדש שנכתב בעקבות מלחמת חרבות ברזל. השיר, שנקרא "נלחמת שתחזור", עוסק דווקא בצד הפחות מתוקשר של המלחמה – הלומי הקרב שנלחמים מדי יום לחזור לחיים רגילים אך מתקשים להשאיר את המלחמה מאחור.

"זה שיר שמדבר לכל הלוחמים פגועי הנפש שנלחמים לחזור לחיים שלהם, ובמקביל גם לנשים שלהם נלחמות עליהם שיחזרו ועל הנפש שלהם", מסביר ג'מל, "יש הרבה לוחמים הלומי קרב שמחפשים את עצמם ולא יודעים איך לצאת מהטראומות שהם חוו. מבחינתי, משפט המחץ בשיר הוא שהאשה אומרת 'אתה לוחם ואני נלחמת שתחזור'. זה מה שקורה אצל הרבה הלומי קרב – שהנשים שלהם נכנסו למצב שהן לא יודעות איך להתמודד איתו אבל לא מוותרות".

זה נושא שלא מרבים לגעת בו במוזיקה. איך הגעת להתעסק דווקא בנושא של הלומי הקרב?

"אושר כהן, החבר הכי טוב שלי, הוא אחד מהיוצרים והכותבים הכי גדולים במדינה. כשהוא כתב והלחין את השיר הוא ראה אותי בוויז'ן שלו מבצע אותו. נכנסנו לאולפן לעשות סקיצה, ואחרי דקה וחצי הוא הסתכל עלי ואמר 'אתה מבין למה רציתי שאתה תבצע אותו?'. הצלחתי לגשת לשיר הזה ממקום בוגר, לא מתלהם, אמיתי ומלא רגש, וזה מה שיצא. אחרי ארבע-חמש דקות של הקלטה הבנו שאני הולך להוציא את השיר הזה".

 

 

דווקא בימים שבהם אמנים מוציאים שירים קצביים עם מסרים פטריוטיים, ג'מל בחר לבצע שיר שקט, נטול מקצבים מרימים. "ללכת כל הזמן עם הזרם זה נחמד, אבל להציג נקודת מבט על הלומי הקרב ועל הנשים שנלחמות על הגברים שלהם זה חשוב. צריך לתת גם להם במה. המסר של השיר הזה הוא שהנשים של הלומי הקרב עוברות איתם דברים שאף אחד באמת לא יכול להבין, ומהמקום הזה יצא השיר".

אתה צופה הצלחה לשיר?

"יש מישהו שיכול לצפות לשיר הצלחה לפני שהוא יוצא? אין דבר כזה. מה שהשם יחליט זה מה שיהיה. מנקודת המבט שלנו, זה שיר שכמוהו לא יצא, עם לחן שלא היה פה. הרבה תחנות רדיו מודעות לשיר ומחכות לנגן אותו. בסופו של דבר הקהל הוא זה שיקבע אם יחבקו את השיר. אנחנו עושים מוזיקה, אנחנו עושים את מה שאנחנו מרגישים מהלב שלנו, וביום שניכנס לאולפן ונגיד 'אנחנו עושים להיט' – אנחנו צריכים להפסיק לעשות מוזיקה".

 

הסינגל "נלחמת שתחזור"

הסינגל "נלחמת שתחזור"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר