חיים צורי, ציקי אבישר (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, דורון גולן)
חיים צורי, ציקי אבישר (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, דורון גולן)

אבישר: "ראש עיריית קרית מוצקין רותם את הכסף הציבורי כדי להטיל אימה על חברי אופוזיציה"

יו"ר האופוזיציה בקרית מוצקין, ציקי אבישר, וחברו לסיעה, יריב ענבר, הגישו עתירה לבית המשפט, שבה הם מבקשים להורות כי ההחלטה להגיש נגדם תביעה בסך של יותר מ-3 מיליון שקלים – בטלה. "מדובר בתביעת השתקה והפחדה נגד חברי מועצה, בה בשעה שתלויים ועומדים הליכים פליליים נגד ראש העירייה"

פורסם בתאריך: 12.8.21 10:02

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר קרית מוצקין, צבי (ציקי) אבישר, וחבר המועצה מסיעתו ("רוח חדשה במוצקין"), יריב ענבר, הגישו שלשום (שלישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, נגד עיריית קרית מוצקין, ראש העירייה חיים צורי, מנכ"ל העירייה יריב גסר, היועץ המשפטי לממשלה ומשרד עורכי הדין אבי גולדהמר ושות'. בעתירה מבקשים השניים מבית המשפט להורות, כי החלטת העירייה, באמצעות ראש העירייה ומנכ"ל העירייה, להגיש נגדם ונגד אדם נוסף תביעה אזרחית בסך של יותר מ-3 מיליון שקלים – בטלה, וכי על העירייה למחוק את התביעה. עוד מבקשים השניים מבית המשפט "לקבוע כי התקשרות העירייה עם עו"ד אבי גולדהמר, המייצג את העירייה בתביעה הנדונה – בטלה אף היא".

עתירתם של אבישר וענבר זו מגיעה בעקבות התביעה שהגישה לפני כחודשיים עיריית קרית מוצקין נגד אבישר, ענבר וטל קטרון, אחיו למחצה של ענבר, שעבד בחברה שסיפקה לעירייה שירותי פיתוח תוכנה. דבר התביעה פורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות".

השתלשלות העניינים: ביוני 2019 הגיש אבישר תביעה נגד העירייה, ראש העירייה צורי ויו"ר רשת המתנ"סים עומר זוהר. אבישר טוען בתביעה, כי צורי וזוהר "רתמו" את משאבי העירייה לטובת יצירת מאגר מידע, הכולל פרטים אישיים של תושבי העיר, מאגר המשמש בפועל את צרכיו הפוליטיים של צורי. בעירייה טוענים, כי תביעת אבישר נסמכה על כתבה שפורסמה במארס 2018 בחדשות 12. בעקבות כך, לפני כחודשיים הגישה עיריית קרית מוצקין תביעה כנגד התביעה של אבישר, שבה היא טוענת, כי מי שעשה בפועל שימוש במאגר המידע של העירייה הוא אבישר עצמו.

עוד טוענת העירייה בכתב התביעה: "הלכה למעשה, הנתבע 3 (קטרון – ב"כ) פעל כ'סוס טרויאני', ביצע הקלטות סתר של פגישות בעירייה והעביר את מאגר המידע הנדון, על הנתונים שבו, לידי אחיו למחצה, הנתבע 2 (ענבר – ב"כ)  ולידי הנתבע 1 (אבישר – ב"כ), וזאת לצורכיהם האישיים הפוליטיים".

לטענת העירייה, אבישר העביר את חומרי מאגר המידע לכתב ערוץ 2, "זאת תוך שהוא מוסר לכתב מידע מטעה ביחס למאגר המידע ולשימוש שנעשה בו על ידי העירייה", לשון כתב התביעה.

בעתירה שהגישו אבישר וענבר ביום רביעי, באמצעות עו"ד מימון פאר, נכתב: "עתירה זו תוקפת את החלטת ראש עיריית קרית מוצקין להגיש, ללא סמכות בדין ובחוסר סבירות קיצוני, תביעת השתקה והפחדה תקדימית, במימון בכספי ציבור, נגד חברי מועצה מהאופוזיציה העירונית, בה בשעה שתלויים ועומדים הליכים פליליים נגד ראש העירייה, מנהלה הכללי וגורמים נוספים בעירייה – באותן סוגיות המועלות בכתב התביעה – בניסיון לכאורי לשבש את ההליכים הפליליים נגד אותם הבכירים ולהטיל אימה על העותרים".

עוד טוענים אבישר וענבר, כי בעצם הגשת תביעת העירייה נגדם מדובר ב"החלטות מינהליות בלתי חוקיות, שהתקבלו בחוסר סמכות, תוך ניגוד עניינים חמור וחוסר תום לב, ממניעים פסולים ובניגוד לחובה לפעול בסבירות ובמידתיות. בהחליטם להגיש תביעה בשם העירייה, ראש העירייה והמנכ"ל ניצלו את כוחם השלטוני ורתמו את הכסף הציבורי כדי להטיל אימה על חברי אופוזיציה בעיר. החלטה מינהלית פגומה שכזו חייבת להיות מוכרזת כבטלה על ידי בית משפט נכבד זה, לאחר שישמע בעניין גם היועץ המשפטי לממשלה, האמון על ניהול ההליכים הפליליים ביחס לראש העירייה והמנכ"ל".

בעתירה טוענים אבישר וענבר: "תביעת העירייה באה כביכול כתגובה לתביעה כספית-אזרחית שהגישו העותרים (אבישר וענבר – ב"כ), ביחד עם 23 תושבים נוספים מקרית מוצקין. עניינה של תביעת העותרים, בתמצית, בנזקים שנגרמו ל-25 מתושבי קרית מוצקין בגין ניהול והחזקה אסורים של מאגרי מידע על ידי העירייה… מסכת העובדות בתביעתם של העותרים התבררה בחקירה פלילית משולבת של היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל ושל הרשות להגנת הפרטיות, ובימים אלה תלויה ועומדת המלצה של משטרת ישראל להגיש כתב אישום נגד המעורבים בה – ראש העירייה ובכירים נוספים בעירייה – בגין שורה של עבירות מתחום טוהר המידות והגנת הפרטיות".

 

 

מוסיפים וטוענים השניים: "במסגרת ההליכים המקדמיים בתביעת העותרים (אבישר וענבר – ב"כ) התחוור למשיבים 3-2 (צורי ומנכ"ל העירייה, גסר – ב"כ), חלקם של העותרים והמשיב 4 (טל קטרון – ב"כ) בחשיפת פרשת מאגר המידע ופרשת האזנת הסתר, והתברר מה יהא חלקם בהוכחת העובדות, הן במסגרת ההליך האזרחי והן במסגרת ההליכים הפליליים, שעשויים להבשיל בקרוב לכדי כתבי אישום חמורים. לפיכך, במהלך שאין דרך אחרת להגדירו מלבד הטרדת עדים, הטלת מורא וסגירת חשבון עם נפגעי עבירה ועם עדים פוטנציאליים ובניסיון להשתיק ביקורת מצד שניים מנציגי האופוזיציה העירונית ובני משפחתם, החליטו המשיבים 3-2, בחוסר סמכות, בחוסר סבירות ומבלי שקיבלו ייעוץ משפטי כנדרש, לפנות לעורך דין חיצוני ולהגיש בשם העירייה ובמימון כספי ציבור, תביעה מופרזת נגד העותרים ונגד המשיב 4".

לדברי אבישר וענבר הגשת התביעה נגדם, היא "שימוש ציני ופסול בסמכות שלטונית ובהוצאה שלא כדין של כספי ציבור, כדי לקנות יתרון אישי בהליכים אזרחיים ופליליים מתנהלים". הם מוסיפים בעתירה כי למיטב ידיעתם "בימים אלה מנהלת משטרת ישראל חקירה שעניינה עצם הגשת התביעה האמורה והתהליך שקדם לה (התביעה שהגישה נגדם העירייה נגדם לפני כחודשיים – ב"כ)… אולם חקירת המשטרה כשלעצמה אינה מביאה לעיכוב ההליך האזרחי, ואין צורך להמתין לתוצאות חקירה זו כדי להיווכח שלפנינו החלטה מנהלית פסולה ובלתי חוקית שאין להשלים עימה. זו גם הסיבה שהיועץ המשפטי לממשלה הוגדר כמשיב בהליך זה", לשון העתירה.

תגובת עיריית קרית מוצקין לא התקבלה עד כה ותפורסם כשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר