חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

תושב קרית מוצקין הורשע במתן שוחד לראש העירייה חיים צורי

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (רביעי) את דובי שפיגלר לאחר שהודה בביצוע העבירה במסגרת הסדר טיעון. על פי כתב האישום, שפיגלר נאות להסיר פרסומים מהפייסבוק שפרסם בגנותם של צורי והעירייה, ובתמורה סודרה לו ולאשתו עבודה במסגרות השונות של העירייה. שפיגלר צפוי לרצות תשעה חודשי מאסר בפועל, שייתכן שירוצו בעבודות שירות

פורסם בתאריך: 28.6.23 12:43

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (רביעי) את דובי שפיגלר, תושב קרית מוצקין, במתן שוחד לראש העירייה חיים צורי, וזאת לאחר שהודה בביצוע העבירות במסגרת הסדר טיעון.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש באמצעות עורכות הדין אלכסנדרה קרא ושרה גרין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, במהלך שנת 2017 פנו צורי ובעל מקומון באזור הקריות, הנחשב מקורב לצורי, אל דובי שפיגלר, שהיה באותה העת פעיל בסיעת רוח חדשה, בראשותו של צבי (ציקי) אבישר, שהתמודדה לבחירות לרשויות המקומיות מול סיעתו של צורי, מוצקינטו. בפנייתם, כך נטען, הציעו השניים לסדר לשפיגלר ולאשתו עבודה במסגרות שונות של עיריית קרית מוצקין.

על פי כתב האישום, על רקע חובותיו לעירייה, במועדים שונים בין אוגוסט 2016 ועד לאפריל  2017, פרסם שפיגלר פרסומים בפייסבוק בגנות צורי והעירייה. בעקבות פרסומים אלה, פנה אבישר לשפיגלר, והציע לו להצטרף לסיעת רוח חדשה שבראשותו. שפיגלר, כך על פי האישום, נענה להצעה, ובהמשך הוא גם צורף לקבוצת הוואטסאפ של פעילי רוח חדשה.

עוד נטען באישום, כי בעקבות הפרסומים של שפיגלר בגנות צורי, הועברה אליו דרישה מטעמו של ראש העירייה, להסיר את פרסומיו מהפייסבוק לאלתר, בטענה כי הם מהווים לשון הרע. שפיגלר, כך נטען, התעלם מדרישה זו ולא הסיר את הפרסומים.

בהמשך, כך נטען, התקיימה בין בעל המקומון לשפיגלר פגישה, שבה נאמר לשפיגלר, כי בתמורה למחיקת הפרסומים מהפייסבוק, בעל המקומון יסייע לו בסידור עבודה עבורו ועבור אשתו, אווה. בהמשך התקיימה גם פגישת פיוס בהשתתפות השלושה בלשכתו של צורי. במעמד אותה פגישה, כך נטען, ביצע צורי שתי שיחות טלפון, על מנת להביא להעסקתם של שפיגלר ואשתו אווה על ידי העירייה או גופים המתוקצבים על ידה.

על פי כתב האישום, בחודש מאי 2017 החלה אווה לעבוד כסייעת מחליפה בגן עירייה, ומאוגוסט 2017 עד פברואר 2018 הועסקה כסייעת קבועה. נוסף על כך, ביוני 2017, החל הנאשם לעבוד כאב בית במספר מתנ"סים בקרית מוצקין עד ספטמבר 2017.

 

 

עוד נטען בכתב האישום, כי בתמורה לפעולותיו של צורי, שנעשו תוך שימוש במעמדו כראש העירייה, לטובת שפיגלר ואשתו, נתן האחרון לצורי טובת הנאה, בכך שמחק את פרסומיו בפייסבוק בגנותו של צורי ולא פרסם פרסומים נוספים בגנותו. נוסף על כך, כנטען, בהתאם לסיכום בין צורי ובעל המקומון לבין שפיגלר, בכ-17 הזדמנויות שונות, לאורך תקופה של כחצי שנה, בין מאי לאוקטובר 2017, נתן שפיגלר לצורי טובות הנאה, בדמות תכנים שהעביר לידיו מתוך קבוצת הוואטסאפ של פעילי רוח חדשה. בין היתר, כך נטען, העביר להם שפיגלר את רשימת החברים בקבוצה, וכמו כן הקליט והעביר לידיהם שתי הקלטות מפגישות של פעילי רוח חדשה, שבהן השתתף.

שפיגלר הודה, במסגרת הסדר הטיעון, בעבירה של מתן שוחד, ועתיד להיגזר עליו בהסכמה עונש מאסר של תשעה חודשים, שייתכן שירוצה בעבודות שירות, בכפוף לחוות דעתו של הממונה לעבודות שירות. זאת בנוסף למאסר על תנאי וקנס כספי. שפיגלר עתיד לשמש עד תביעה נגד צורי במסגרת ההליך המתנהל נגדו בבית המשפט המחוזי בחיפה.

עו"ד שגיא מלח מהסנגוריה הציבורית, שייצג את שפיגלר: "מדובר באדם מבוגר שמתמודד עם בעיות בריאות ונקלע למשבר כלכלי כבד. גורמים פוליטיים ניצלו את מצוקתו הקשה עד שהובל לביצוע העבירה. הוא לקח אחריות על מעשיו וכבר בחקירתו הראשונה, לפני שנים, קידם את החקירה, הודה במיוחס לו והביע חרטה עמוקה. לאחר שישלם את חובו אנו מקווים שיצליח לשקם חייו וחיי משפחתו".

עורכי הדין תמי אולמן ויובל זמר, המייצגים את צורי, ביחד עם עו"ד יעקב שלומוביץ, מסרו בתגובה: "ההודעה על הסדר הטיעון בעניינו של שפיגלר אינה מפתיעה כלל ועיקר. הפרקליטות ממשיכה, למרבה הצער, להסתמך על עדותו של עבריין ונוכל סדרתי, שבתי המשפט הביעו לא אחת את דעתם על אופיו ועל סיפורי הבדים שהוא נוטה להפיץ על פי האינטרס הרגעי שלו. אין לנו אלא להצר על העיוורון שבו לקתה הפרקליטות בלהיטותה לסלק את חיים צורי מלשכת ראש העירייה, ואנחנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יבין במי ובמה מדובר ויורה על זיכויו של צורי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר