חיים צורי, אלי דוקורסקי ודוד אבן צור (צילומים: דורון גולן)
חיים צורי, אלי דוקורסקי ודוד אבן צור (צילומים: דורון גולן)

עיריית קרית ביאליק תובעת מיליונים מעיריית קרית מוצקין ועיריית קרית ים

עיריית קרית ביאליק הגישה היום שתי תביעות במקביל נגד קרית מוצקין וקרית ים. משתיהן היא תובעת מיליוני שקלים בגין עבודות תשתית שביצעה בבית העלמין צור שלום, המשותף לשלוש הקריות. בכתב התביעה טוענת קרית ביאליק כי כל הניסיונות לגבות את החוב מחוץ לכותלי בית המשפט לא צלחו

פורסם בתאריך: 16.6.21 17:23

עיריית קרית ביאליק הגישה היום (רביעי) שתי תביעות מקבילות לבית משפט השלום בחיפה. האחת – נגד עיריית קרית מוצקין על סכום של 2,050,964 שקלים בגין היטלי סלילה ותיעול עבור עבודות תשתית שעשתה בבית העלמין המשותף – צור שלום. בתביעה השנייה, אותה הגישה נגד עיריית קרית ים, מבקשת עיריית קרית ביאליק מבית המשפט לחייב את קרית ים ביותר מ-1.7 מיליון שקלים, גם כן בגין היטלי סלילה ותיעול עבור עבודות התשתית שביצעה בבית העלמין.

בכתב נגד עיריית קרית מוצקין נטען, בין השאר: "בהתאם לחוק העזר לתיעול ולחוק העזר לסלילה היה על הנתבעת לפרוע את החוב לעיריית קרית ביאליק בתוך 30 יום ממועד הוצאת דרישת החיוב. אלא שהתובעת (עיריית קרית ביאליק – ב"כ) ראתה, כי למרות כל פניותיה החוזרות ונשנות אל הנתבעת (עיריית קרית מוצקין – ב"כ), בעל פה ובכתב, גמרה הנתבעת אומר שלא לשלם את החוב המגיע מכוח הוראות הדין, ובצר לה פונה היא כעת אל בית המשפט".

מוקד הסכסוך בין הרשויות הוא בית העלמין צור שלום, שהוא משותף לשלוש הרשויות המקומיות: קרית מוצקין, קרית ים וקרית ביאליק, כאשר לכל אחת מהן חלק יחסי במקרקעין. עיריית קרית ביאליק טוענת, כי עיריית קרית מוצקין חייבת לה כספים על היטלי סלילה ותיעול בגין עבודות תשתית נרחבות שגם כוללות סלילת כבישים ומדרכות חדשות וכן התקנת תשתיות ניקוז, הנמצאות בזיקה לשטח של קרית מוצקין ומשרתות אותה.

 

 

מכתב התביעה: "ב-20 ביוני 2016 נשלחה לנתבעת הודעת חיוב לתשלום אגרות והיטלי פיתוח כמתחייב ממנה על פי דין בסך כולל של 1,888,554 מיליון שקלים הכוללת חיוב בהיטל סלילה והיטל תיעול…. במהלך התקופה ניסו הצדדים ליישב את המחלוקת ביניהם מחוץ לכותלי בית המשפט ופנו בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ליישוב הסכסוך אצל הממונה על המחוז במשרד הפנים. לאחר בירור הטענות הגיעו הצדדים להסכמות כי הנתבעת (עיריית קרית מוצקין) תישא בחלקה היחסי (בשיעור 31 אחוז) מתוך סכום המוערך בכ-3 מיליון שקלים".

מוסיפה וטוענת עיריית קרית ביאליק: "הליך ההידברות מוצה, וב-30 במארס 2020, הוציאה הנתבעת מכתב בחתימתו ובאישורו של ראש העירייה חיים צורי, לפיו הנתבעת מאשרת ומקבלת את תנאי הסיכום בכפוף לוועדת היגוי שתוקם. מאז, ועל אף פניות חוזרות ונשנות, מסרבת הנתבעת להסדיר את חובה והתחייבויותיה כאמור ובחרה להתעלם ממכתבי התראת החוב, ניסיונות התובעת לבוא בדין ודברים מול הנתבעת עלו בתוהו".

בתביעה נוספת זהה שהגישה היום עיריית קרית ביאליק נגד עיריית קרית ים בשל אותה עילה – היא דורשת מבית המשפט לחייב את עיריית קרית ים לשלם לה חוב של 1,701,462 מיליון שקל בשל היטלי סלילה ותיעול עבור עבודות תשתית שהיא ביצעה בבית העלמין צור שלום. גם בתביעה  זו טוענת עיריית קרית ביאליק, כי ב-20 ביוני 2016 הוציאה לעיריית קרית ים הודעת חיוב לתשלום אגרות והיטלי פיתוח בסך כולל של 1,330,903 מיליון שקלים. בפגישת יישוב הסכסוך אצל הממונה על המחוז של משרד הפנים, הוסכם כי עיריית קרית ים תישא בחלקה היחסי (בשיעור של 31 אחוז) מתוך הסכום המוערך בכ-3 מיליון שקלים. גם במקרה זה, טוענת עיריית קרית ביאליק: "מאז, ועל אף פניות חוזרות ונשנות מסרבת הנתבעת להסדיר את חובה והתחייבויותיה כאמור ובחרה להתעלם ממכתבי התראת החוב. ניסיונות התובעת לבוא בדין ודברים מול הנתבעת עלו בתוהו".

מעיריית קרית מוצקין ועיריית קרית ים נמסר בתגובה, כי התביעה טרם התקבלה אצלן וכשתתקבל יגיבו באופן ענייני.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ממש מצער זה פוגע בתושבי כל הערים

    עצוב כל כך. במקום להתאחד 3 הקריות יחד להיות עיר גדולה וחזקה מעל 120 אלף תושבים, שתבטיח יותר תקציבים ויעילה יותר
    אז מתפצלים לשלוש עיריות קטנות שרבות ביניהן על כל דבר עם רחובות שצד אחד עיר קטנה כזאת והצד השני עיר קטנה אחרת
    כוחנו באחדותנו ובגודלנו
    עיר של 120 אלף זה כח. עיר של 35 אלף תושבים זה דרדלה.
    הגיע זמן שקרית חיים, קרית ביאליק, קרית ים וקרית מוצקין יתאחדו לעיר אחד, עיר הקריות.

  2. סילי

    במחילה, אבל חייבת לציין שהנסיון של כתבה זו לוקה בחסר.
    משפטים מבולבלים, חזרה רבה על אותו המשפט האינפורמציה, קצב האירועים נמרח ללא צורך. בכל אופן מקווה שיגיעו להסדר והפרשה תשאר מאחור. חן חן

  3. חומי

    לאחד 3 ערים לעיר אחת תהיה טעות. תושבי מוצקין צעירים תושבי ביאליק צעירים תושבי קריית ים זקנים.. למה שכל הנטל הכלכלי יפול על תושבי הקריות האחרות? בגלל שקרית ים לא משקיעה הצעירים? לא מעוניין.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר