מטרונית קרית אתא. רחוב התעלה, מעגל תנועה בצומת מנדלי מוכר ספרים. מבט מצפון לדרום (הדמיה: אין3די בע"מ)
מטרונית קרית אתא. רחוב התעלה, מעגל תנועה בצומת מנדלי מוכר ספרים. מבט מצפון לדרום (הדמיה: אין3די בע"מ)

יוצא לדרך אחד הפרויקטים הגדולים בקריות: כביש "סובב אתא"

כביש "סובב אתא" יחבר את השכונות הוותיקות של קרית אתא עם השכונות החדשות הנמצאות בשלבים שונים של תכנון והקמה. בכביש יופעל קו מטרונית באורך של כ-8.5 ק"מ עם כ-16 תחנות. ראש העירייה יעקב פרץ: "מדובר בפרויקט ענק ומשנה חיים"

פורסם בתאריך: 20.6.22 16:03

בימים אלה יוצא לדרך פרויקט כביש "סובב אתא", שתכליתו לחבר בין השכונות הוותיקות של קרית אתא לשכונות החדשות המצויות בשלבי תכנון והקמה. הכביש, כשיושלם, יאפשר נגישות מרבית למסלולי תחבורה ציבורית, בהם המטרונית והרכבת הקלה.

"סובב אתא" מהווה השלמה למערך התחבורתי העתידי באזור הקריות, כך שבסיומו תחובר תשתית חדשה באורך כולל של כ-8.5 ק"מ לתשתית הקיימת כיום, ובה יופעל קו מטרונית באורך של כ-16 ק"מ. המטרונית תעבור בנתיבי נסיעה ייעודיים, תקבל העדפה ברמזורים ותאפשר נסיעה רציפה ומהירה שתקצר משמעותית את זמני ההגעה אל היעד.

מטרונית קרית. אתא רחוב התעלה, שלב סופי קטע ביאליק-מורדי הגטאות. (הדמיה: לוי, שטרק, זילברשטיין מהנדסים יועצים בע"מ)

מטרונית קרית. אתא רחוב התעלה, שלב סופי קטע ביאליק-מורדי הגטאות. (הדמיה: לוי, שטרק, זילברשטיין מהנדסים יועצים בע"מ)

מטרונית קרית אתא עתידה להיות חלק מרשת המטרוניות בגלעין מטרופולין חיפה והקריות. הפרויקט מורכב משני מקטעים: מקטע התעלה, שיצא במכרז לביצוע, ומקטע העוקף המזרחי, שנמצא בשלבי תכנון.

מקטע הפרויקט הראשון, שאורכו  כ- 1.3 ק"מ, ישתרע ברחוב התעלה בקרית אתא, בקטע שבין רחוב ביאליק ועד רחוב מורדי הגטאות.

 

 

אורכו הכולל של תוואי המטרונית, על שני חלקיו: מקטע התעלה ומקטע העוקף המזרחי הוא כ-8.5 ק"מ מכיכר ביאליק ועד מחלפון טל. בקו זה, לאחר השלמתו, מתוכננות 16 תחנות מתקדמות הכוללת שילוט והנגשת מידע לנוסעים. תוואי מטרונית קרית אתא יוכל בעתיד להכיל קווי מטרונית נוספים ותחבורה ציבורית עתידית בהיקף של 30-40 אוטובוסים לכיוון בשעה. התקציב הכולל של פרויקט מטרונית קרית אתא מוערך בכ-760 מיליון שקלים.

בהתאם למכרז לביצוע של חברת "חוצה ישראל", מקטע התעלה יכלול את המרכיבים העיקריים: כביש דו מסלולי ודו נתיבי, מדרכות, שבילי אופניים והכנה למסלול מטרונית עתידי; חניון "חנה וסע" בצמוד לכיכר ביאליק; הסדרת צומת זבולון, צומת מרומזר; מוביל ניקוז תת קרקעי גדול המנקז את מי הגשמים באזור; טיפול בתשתיות קיימות ו/או מתוכננות.

ראש העירייה יעקב פרץ: "אני שמח ונרגש להודיע שהפרויקט הענק 'סובב אתא' יוצא לדרך. זהו פרויקט מקיף ומשנה חיים במובן הכי בסיסי ויומיומי של כל אחת ואחד מאיתנו. 'חוצה ישראל' ומשרד התחבורה הם השותפים הטובים ביותר שיכולנו לבקש להגשמת החזון ולמימוש פרויקט בסדר גודל כזה. אני מודה להם ומצפה לעבודה המשותפת לטובת רווחתם של תושבי קרית אתא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר