זיו בן שמחון. "אני לא אוהב לקטלג את עצמי כזמר ים תיכוני, מבחינתי אני זמר ישראלי" (צילום: אורלי רדינגר)
זיו בן שמחון. "אני לא אוהב לקטלג את עצמי כזמר ים תיכוני, מבחינתי אני זמר ישראלי" (צילום: אורלי רדינגר)

מופע הפריצה של זיו בן שמחון

ההופעה בפסטיגל בגיל 10, החברות עם משה פרץ בלהקת פיקוד צפון, ההשתתפות במחזמר "הלהקה", הניתוח שקטע את הקריירה, והקאמבק בדמות מופע חדש עם אביבה אבידן שמונגש לחירשים. זיו בן שמעון יעשה הכל כדי להגיע אל מרכז הבמה

פורסם בתאריך: 25.5.17 11:36

זיו בן שמחון הוא זמר. והוא חיפאי (טוב, נולד בחיפה והיום מתגורר בנשר). והוא כבר בן 35. והוא הופיע על הבמה המרכזית של יום העצמאות. אבל לא בחיפה אלא בירושלים. כי למרות שכבר בגיל 10 הוא הופיע בפסטיגל, המשיך בלהקות נוער, את שירותו הצבאי עשה בלהקת פיקוד הצפון ובהמשך הופיע במחזמר "הלהקה" ודיבב סדרות מצוירות, בחיפה הוא לא מוכר. אולי עכשיו זה הולך להשתנות.

"משה פרץ ואני היינו צמד מזרחי בלהקת פיקוד צפון", הוא מספר, "אחרי הצבא שיחקתי קצת במחזות זמר ואז עזבתי את התחום לכמה שנים בגלל בעיות רפואיות. עכשיו אני חוזר, ולאחרונה הוצאתי שיר של נועם חורב שהלחנתי אותו ביחד עם רן אביב. הוא היה שיר השבוע ברשת ג' והיה במצעד. שיתוף הפעולה שלי עם חורב החל כשהייתי זמר הסקיצות שלו. עכשיו הרמתי עם ההרכב שלי, שנקרא זיו בן שמחון ולהקת קיבוץ גלויות, מופע בשם 'שרים כחול-לבן' שבו אנחנו מארחים את אביבה אבידן. המופע הזה הוא חגיגה ישראלית, ואת הופעת הבכורה של סיבוב ההופעות אותה קיימנו בזאפה חיפה. במקביל אנחנו מתחילים לשחרר סינגלים לקיץ מהאלבום שלי".

איך התחיל שיתוף הפעולה עם אבידן?

"חיפשנו אמן שנארח אותו במופע שלנו, ובמשך הרבה זמן חשבנו על שיתוף פעולה עם זמר או זמרת מהתקופה הקלאסית. כשעלה לי לראש השם של אביבה, פניתי אליה, קיימנו פגישה ועשינו פיילוט. אחרי חזרות של כמעט חודשיים העלינו את ההופעה בזאפה".

 

בן שמעון עם אביבה אבידן. "חשבנו על שיתוף פעולה עם זמר או זמרת מהתקופה הקלאסית" (צילום: קרול כרמונה)

בן שמחון עם אביבה אבידן. "חשבנו על שיתוף פעולה עם אמן מהתקופה הקלאסית" (צילום: קרול כרמונה)

 

אתה שר גם מוזיקה מזרחית?

"יש נגיעות של מוזיקה מזרחית, אבל אני שר הכל. אני זמר ישראלי עם טיפה של טעמים ים תיכוניים. את הסגנון קיבלתי גם מהצד הטורקי וגם מהצד המערבי של המשפחה שלי. אני מביא כמה זרמים שונים במוזיקה אחת – שילוב בין מזרח למערב שאני קורא לו מוזיקה אוריינטלית ושירי נשמה. אני לא אוהב לקטלג את עצמי כזמר ים תיכוני, מבחינתי אני זמר ישראלי ששר הכל".

אמנם גדלת בחיפה עד גיל 15, אבל עברת למרכז וחזרת לנשר.

"גרתי במרכז במשך 12 שנה, ואז שיחקתי במחזות זמר, גם בתיאטרון הבימה. חזרתי לכאן אחרי ניתוח מורכב שעברתי במעיים ושבעקבותיו איבדתי את הקול. לפני שלוש שנים החלטתי לחזור לעסוק במוזיקה, ועכשיו אני עובד על חומרים אישיים ועושה הכל כדי להגיע למרכז הבמה. היום גם יש לי ניהול אישי".

חשבת לנסות להתקבל לאחת מתוכניות הריאליטי?

"לפני תשע שנים הלכתי לאודישנים של 'כוכב נולד' והגעתי לשלבים האחרונים. פונים אליי מ'דה וויס', מ'אקס פקטור' ומ'הכוכב הבא', אבל החלטתי לעשות את הדרך שלי לבד, להכשיר את הקרקע לבד ולשחרר את הסינגלים שלי לבד, תוך היעזרות במדיה האינטרנטית. חוץ מזה, כמה אנשים שיצאו מתוכניות ריאליטי ממלאים זאפות? החלטתי לעשות את זה לבד ויש לי קהל ואני עושים סולד אאוטים. בהתחלה לא האמנתי שזה יקרה. אנשים באים לשמוע מוזיקה ישראלית על כל גווניה – משלמה ארצי עד אביבה אבידן – והמופע שלנו מרכז את כל הקלאסיקות של בזמר הישראלי. המופע מוכר על ידי מפעל הפיס, והוא המופע היחיד בארץ שמתורגם כולו לחירשים בשפת הסימנים, ואכן להופעות שלנו מגיע גם קהל חירש".

איך נולד הרעיון להנגיש את המופע לחירשים?

"בתום אחת מההופעות שלנו ניגשה אלי ילדה עם אמא שלה ואמרה לי שהיה לה עצוב מאוד כי היא לא הבינה על מה אני שר ולמה הקהל התרגש ושמח. הרמתי את הכפפה, ומאז המופע שלנו מתורגם לשפת. זה מתאפשר בזכות שיתוף פעולה עם מרכז שמע חיפה, שבו הם תורמים למופע מתורגמנית במטרה להעלות את המודעות להנגשת תרבות לחירשים כדי שגם הם יצרכו תרבות".

ולסיום, אתה עדיין בקשר עם משה פרץ?

"בארבע-חמש השנים האחרונות כבר פחות. לכל אחד מאיתנו יש את הפינה שלו, ילדים. אבל הוא בחור מדהים".

 

בן שמעון בהופעה מונגשת לחירשים. "הרמתי את הכפפה" (צילום: קרול כרמונה)

בן שמחון בהופעה מונגשת לחירשים. "הרמתי את הכפפה" (צילום: קרול כרמונה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר