רקיחת קוקטייל. המרכיבים הכי לא שגרתיים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
רקיחת קוקטייל. המרכיבים הכי לא שגרתיים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

חג שבועות טרי, משוקשק ומנוער: הקוקטיילים הכי חגיגיים

במקום היין הלבן המסורתי, ביקשנו מאנשי בר היין והקוקטיילים Batard כמה מתכונים לקוקטיילים על בסיס פירות וירקות העונה. אלא שבבר מכירים בעיקר את המדפים הנסתרים בחנות הירקות, וכך קיבלנו רשימת משקאות על בסיס אלוורה, טרגון, תמרינדי ועוד מרכיבים מעולם הצומח האקזוטי

פורסם בתאריך: 19.5.18 16:18

החברים בבר היין והקוקטיילים Batard הם בעלי דמיון עשיר ומקורי. הם נענו בשמחה לאתגר להכין לקראת חג שבועות קוקטיילים על בסיס מה שניתן למצוא אצל הירקן, אבל אז, כמו תמיד איתם, גילינו שהתפישה שלהם לגבי “מה שיש אצל הירקן” היא קצת שונה מהמקובל. אז אלא אם כן אתם שייכים לאותה קבוצה שיוצאת לקניות עם רשימה שכוללת פריטים כמו תמרינדי, אלוורה, טרגון וריבס, תצטרכו להתאמץ קצת בשביל להשיג את מה שנחוץ כדי להכין את המשקאות שהגה עבורנו המיקסולוג אנדרי טאקי פרנקל, אבל המאמץ ראוי – גם טעים ומקורי. וגם אין יותר ביכורים מזה – הסיכוי שלכם להשיג אלוורה, למשל, כרוך בחיפוש בגינה הקרובה. אבל זהו, בסופו של דבר, גם אחד הדברים המענגים בהכנת קוקטיילים – האיתור של מרכיבים לא שגרתיים.

קוקטייל תמרינדי

התמרינדי או תמר הינדי מוכר לנו מחנויות המזון האסייתיות, והוא אחד מהמרכיבים ברוטב פד תאי. באזורנו מכינים ממנו משקה מתוק, וניתן למצוא אותו בצורה של סירופ, של מחית חלקה או של גוש הכולל גם את הסיבים ואת הגרעינים. לצורך הקוקטייל רצוי להשתמש במחית שניתן למצוא די בקלות אפילו בסופרמרקטים, והוא יוצא חמוץ-מתוק ודי מרוכז. הצבע של הקוקטייל, שהוא כמעט שחור לחלוטין, גורם למשקה הזה להיות אפילו יותר מפתיע ובלתי צפוי, וכל לגימה ממנו היא פצצת טעמים ורכבת הרים.

המרכיבים:
60 מ”ל טקילה
30 מ”ל מחית תמרינדי
20 מ”ל מיץ לימון
20 מ”ל סירופ שקדים
אפשר להוסיף נגיעה של מזקל או וויסקי מעושן
ג’ינג’ר ביר/ג’ינג’ר אייל

אופן ההכנה:
משקשקים את הטקילה, מחית התמרינדי, הלימון וסירופ השקדים בשייקר עם קרח. מוזגים לכוס וסוגרים עם ג’ינג’ר ביר או ג’ינג’ר אייל.

 

תמרינדי (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

תמרינדי (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

 

קוקטייל ריבס (רברבר)

הריבס מופיע לעתים רחוקות בשווקים, והוא נראה קצת כמו סלרי אדום אך טעמו שונה מאוד. הוא שייך למשפחת הארכובתיים (תחשבו כוסמת) והוא בעל טעם מרענן. במטבח האנגלי מכינים ממנו פאי פופולרי מאוד. אנחנו נכין ממנו מחית על ידי בישול של שניים-שלושה גבעולים בסירופ פשוט שעשוי מכמויות שוות של מים וסוכר. נביא את המים והסוכר ביחד עם הריבס לרתיחה, נוריד מהאש, וכשהתערובת תצטנן נטחן אותה ונסנן. ניתן לשמור את התערובת במקרר עד חמישה ימים, ואפשר אפילו להוסיף קצת לסודה ולסגור את הפינה של שייק בריאות/ירקות בבוקר. טאקי אומר שהוא מעדיף לדבוק בגרסה האלכוהולית גם בבוקר. אם נשארה לכם וודקה בטעמים מהחתונה ואתם לא יודעים מה לעשות איתה, זאת אחלה הזדמנות לחסל אותה וגם ליהנות על הדרך. וודקה וניל תעבוד מצוין. הטעם מזכיר קצת את הפאי האנגלי שהוזכר קודם, בגרסה שכיף לשתות במרפסת.

המרכיבים:
60 מ”ל וודקה
30 מ”ל מחית ריבס
25 מ”ל מיץ לימון
חופן דובדבנים

אופן ההכנה:
למעוך את כל המרכיבים בשייקר ולשקשק עם קרח. לסנן לתוך כוס ולסגור עם מעט סודה.

 

ריבס (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

ריבס (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

 

 

קוקטייל טרגון

הקוקטייל הזה הוא גרסה פשוטה יותר של קוקטייל נפלא שנקרא Green Park, שהוא למעשה ג’ין סאוור עם בזיליקום. ככל שהוא פשוט כך הוא טעים ומרענן בטירוף. אנחנו נשתמש בטרגון – עשב תיבול המוכר לנו מהמטבח הצרפתי, מליקר שרטרז ומיותר מדי מתכונים של ג’יימי אוליבר. בחרנו להוסיף את התבלין לרשימה למרות שהוא גידול רב שנתי, מכיוון שהשנה היה מחסור של טרגון בשוק. מתברר שישראל היא אחת מהיצואניות הגדולות של טרגון, ובגלל החורף הלא יציב, מעריציו של אוליבר באירופה נאלצו להתאמץ קצת יותר כדי להשיג אותו. ניתן להחליף את הטרגון, ואולי עדיף להוסיף לו כמעט כל עלה ירוק – בזיליקום, נענע, מנטה ואפילו פטרוזיליה וכוסברה. לאמיצים יותר מומלץ להוסיף סלייס או שניים של צ’ילי חריף.

המרכיבים:
60 מ”ל ג’ין
30 מ”ל מיץ לימון
25 מ”ל מי סוכר
10 מ”ל חומץ בלסמי לבן
5-4 עלי טרגון

אופן ההכנה:
למעוך את כל המרכיבים בשייקר עם קרח ולשקשק. לסנן סינון כפול (דרך מסננת השייקר ומסננת דקה) לתוך כוס קוקטייל מצוננת.

 

טרגון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

טרגון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

 

מימוסת אבטיח

על אבטיח אין צורך להרחיב. הוא זמין עכשיו ובכמויות, וכשכבר מחליטים להביא אותו הביתה, לפעמים מתנפלים עליו, גומרים חצי והחצי שנשאר נשכח ונזרק לבסוף. הנה שימוש מצוין באותו חצי שתופס שטח במקרר. מימוסה היא קוקטייל על בסיס שמפניה שנהוג לשתות בארוחת בוקר, רצוי על האוריינט אקספרס אבל גם מבט לעבר הים הרוגע של חיפה משתלב היטב. מומלץ לשתות סמוך לשעת ההכנה כי אבטיח מאבד מטעמו מהר מאוד. מומלץ להכין כמות גדולה, ובכל מקרה, כשפותחים יין מבעבע כדאי לחסל אותו. לצורך הקוקטייל נטחן אבטיח ומיץ תפוזים בכמויות שוות, נסנן עם מסננת דקה ונצנן. לא כדאי להשתמש בשמפניית וינטג’ צרפתית, אבל קאווה יבשה וטובה תעשה את העבודה.

המרכיבים:
90 מ”ל שמפניה (או יין מבעבע חמצמץ אחר)
90 מ”ל מיץ אבטיח-תפוז

אופן ההכנה:
מוזגים כמויות שוות של שמפניה קרה ומיץ מצונן לכוסות שמפניה. מגישים לאורחים או שותים לבד.

 

מימוסת אבטיח (צילום: Roshianu & Moloko)

מימוסת אבטיח (צילום: Roshianu & Moloko)

 

קוקטייל אלוורה

זהו אולי הצמח הקל ביותר לגידול. הוא כמעט לא זקוק למים ויכול לצמוח בעציץ או בגינה (טיפ – הוא בעיקר זקוק לניקוז טוב וכדאי לא לשתול אותו באדמה כבדה. עדיף בחול, ואם זה בעציץ אז באדמה מעורבבת בחול). קיימים אין ספור מחקרים, סיפורים ותרופות סבתא המבוססים על הסגולות הרפואיות של הצמח. טאקי אומר שהוא לא יודע מה נכון ומה עובד, אבל זה סוגר לו את הפינה של “הכנסתי משהו בריא לגוף”. את העלים מפלטים בסכין חדה, שוטפים, מניחים על קרש חיתוך, מסירים את הקוצים מהצדדים ומורידים קודם את הצד השטח של הקליפה, כולל החלק הנוזלי. אחר כך מסירים את הג’ל השקוף ומשתמשים אך ורק בו. לקליפה יש טעם נוראי וטאקי מזהיר שאם תאכלו אותה תישארו בבית כל החג (יש בה חומר משלשל). את הג’ל אפשר, דרך אגב, לשמור בהקפאה חודשים ולהשתמש בו לטיפול בפצעים ובכוויות. לצורך הקוקטייל נטחן את הג’ל ביחד עם כמות שווה של מיץ תפוזים בבלנדר. אפשר גם פשוט לזרוק את הכל ישר לשייקר, אבל התוצאה יוצאת פחות חלקה.

המרכיבים:
30 מ”ל ג’ין
30 מ”ל ליקר בנדיקטין (סב הליקרים. אם אין בנדיקטין אפשר להשתמש בשרטרז ירוק. המשקה יוצא שונה אבל עדיין טעים ומשאיר רושם בריא. אם אין גם שרטרז אפשר להשתמש ב-60 מ”ל ג’ין ולהוסיף עוד 5 מ”ל של ממתיק)
25 מ”ל מיץ לימון
שתי פרוסות מלפפון
15 מ”ל נקטר אגבה (אם כבר קקטוסים. אם אין זה עובד מצוין גם עם 20 מ”ל סירופ שקדים. להרפתקנים שהכינו מחית ריבס ולא סיימו אותה, אפשר להוסיף גם אותה).

אופן ההכנה:
למעוך את כל המרכיבים בשייקר. לשקשק עם קרח ולסנן סינון כפול לכוס קוקטייל.

 

קוקטייל אלוורה (צילום: Roshianu & Moloko)

קוקטייל אלוורה (צילום: Roshianu & Moloko)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר