היולדת ששוחררה, מירה עלי עם התינוק (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר חודשיים: חולת קורונה מונשמת שילדה תינוק בניתוח קיסרי דחוף שוחררה לביתה

מירה בת ה־33 חלתה בקורונה בשבוע ה־35 להריונה והובהלה למרכז הרפואי לגליל במצב קשה. מחשש לחיי העובר נאלצו הרופאים ליילד אותה בניתוח קיסרי דחוף כשהיא מורדמת ומונשמת. חודשיים לאחר מכן התאוששה ופגשה את בנה סאבר לראשונה

פורסם בתאריך: 14.10.21 16:34

 

במהלך חודש אוגוסט הובאה מירה עלי, בת 33, למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהיא במצב קשה. כשהיא סובלת מכשל נשימתי ודלקת ריאות חמורה, עקב מחלת הקורונה.

מירה, שהיתה בשבוע ה-35 להריונה, אושפזה במחלקת כתר מונשמים (טיפול נמרץ קורונה), בהובלתה של מנהלת המחלקה, ד"ר לריסה יעקובסון, שם נאלץ הצוות להנשימה עוד באותו היום.

ימים ספורים לאחר מכן, בעת שהיתה עדיין מונשמת, הועברה מירה לחדר לידה, שם בוצע בה ניתוח קיסרי דחוף, במטרה ליילד את בנה, ולאחר מכן הוחזרה למחלקה.

כעבור 15 ימים נגמלה מירה מהנשמה, ואחרי שהחלימה מהקורונה, הועברה למחלקת השיקום הסמוכה. "כשמירה הגיעה אלינו, היא למעשה היתה סיעודית לכל דבר", מסבירה מנהלת המחלקה, ד"ר יוליה קובלנקו. "בשל ההשלכות הקשות של הקורונה, היא היתה מרותקת למיטה, עם חולשה בארבע גפיים ואי ספיקת לב. לאט לאט חל שיפור במצבה, ואנו שמחים מאוד לשחרר אותה היום הביתה במצב טוב".

מירה עלי (בחולצה האפורה) עם צוותי מחלקות טיפול נמרץ קורונה ושיקום (צילום: רוני אלברט)

 

 

במהלך התקופה בה אושפזה בשיקום, היא טופלה באופן צמוד ע"י צוות רב-מערכתי, הכולל פרט לצוותים הרפואיים והסיעודיים גם פיזיותרפיסטית, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת ופסיכולוג.

היום, כשהיא עצמאית כמעט לחלוטין, ולאחר שחל שיפור משמעותי במצבה, שוחררה מירה לביתה, וסוף סוף תוכל לבלות זמן איכות עם בנה התינוק.

מירה משתפת: "קיבלתי שתי מתנות: גם תינוק וגם את חיי. חשוב לי להודות לצוותים המסורים של מחלקות כתר מונשמים ושיקום, שעשו עבודה נפלאה ובזכותם אני בחיים".

למירה, שלא התחסנה נגד הקורונה, יש מסר חשוב להעביר: "אם הייתי יכולה להחזיר את הגלגל לאחור, הייתי מתחסנת. זו מחלה קשה מאוד ואסור לזלזל בה. אני מבקשת מכל מי שלא התחסן, שיעשה זאת".


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר