מבקר המדינה במרכז הרפואי לגליל (צילום: רוני אלברט)

מבקר המדינה במרכז הרפואי לגליל: "הוצגו בפניי פערים משמעותיים, אותם בכוונתנו לבחון"

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן בסיור ראשון הבוקר במרכז הרפואי: "היה לי חשוב להגיע לכאן, להיפגש עם העובדים ולשמוע על האתגרים והמורכבויות. הוצגו בפניי פערים משמעותיים בין הפריפריה ומרכז הארץ, אותם בכוונתנו לבחון".

פורסם בתאריך: 10.1.22 20:19

 

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ערך היום (שני) פגישת עבודה וסיור ראשון במרכז הרפואי לגליל בנהריה.

בתחילה התכנסו המשתתפים במרכז לחינוך לבריאות ע"ש אנגל, שם הציגו מנהל המרכז, פרופ' מסעד ברהום, וסגנו ד"ר צבי שלג, את הישגי ביה"ח, לצד האתגרים הרבים והצרכים הנדרשים, ובהם הצורך בשיפוץ המחלקות הפנימיות ובניית מרתפי אישפוז פנימיים לשעת חירום, העומס הגדול והיעדר תשתיות וכוח אדם מספקים ביחידות טיפול נמרץ וכן אתגרי הקורונה ושחיקת הצוותים.

בתום פגישת העבודה ערך המבקר יחד עם פרופ' ברהום, ד"ר שלג וחברי הנהלה, סיור בביה"ח התת-קרקעי, במחלקה פנימית ב' ובאגף נשים ויולדות.

מבקר המדינה במרכז הרפואי לגליל (צילום: רוני אלברט)

בתום הסיור אמר המבקר אנגלמן: "היה לי חשוב להגיע לכאן, להיפגש עם העובדים ולשמוע על האתגרים והמורכבויות. הוצגו בפניי פערים משמעותיים בין הפריפריה ומרכז הארץ, אותם בכוונתנו לבחון".

בעניין זה הדגיש מבקר המדינה, כי באוקטובר 2021 פירסם משרדו דוח בנושא התוכניות הלאומיות לפיתוח הצפון ומימושן, בו מצא כי שיעור תמותת התינוקות בצפון עומד על 2.6 ל-1,000 נפש, שיעור מהגבוהים בארץ, וכי שיעור הרופאים במחוז צפון הוא 2.2 רופאים ל-1,000 נפש – מהנמוכים בארץ. בעניין זה אמר: "אני מצפה שהממשלה תפעל לתיקון הליקויים שעלו בביקורת ותבחן את יישום ההמלצות כדי להביא את הרפואה המתקדמת ביותר לצפון".

פרופ' ברהום: "אני מודה למבקר המדינה על ביקורו. המרכז הרפואי לגליל הוא ביה"ח הגדול ביותר בגליל, השני בגודלו צפונית לת"א והכי קרוב לגבול כלשהו במדינה. אם, חלילה, תפרוץ מלחמה בחזית הצפונית, אנו אמורים לקבל את המספר הגדול ביותר של פצועים (חיילים ואזרחים), ונצטרך להיות מוכנים גם בביה"ח התת-קרקעי וגם מעל הקרקע. צריך לבוא לקראת הפריפריה, לה אין מספיק משאבים לתת מכיסה, כדי שנוכל להמשיך ולתת את השירות הטוב ביותר בשגרה ובחירום.

דוחות המבקר בנושא הפערים בין פריפריה והמרכז חשובים מאוד, ואין לי ספק שאת הדברים שהמבקר ראה כעת בעיניו, נקרא כולנו בדוח הבא".


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר