פרעות לאומניות במהלך מבצע "שומר חומות"
פרעות לאומניות במהלך מבצע "שומר חומות"

כתב אישום נגד מחבל מעכו בגין מעשה טרור בפרעות מאי 2021

בכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד איימן זלפי מעכו, הוא מואשם בעבירות של מעשה טרור - חבלה חמורה בכוונה מחמירה, ייצור נשק למטרת טרור, התפרעות, שימוש מהלכי משפט, היזק לרכוש, חבלה במזיד והפרעה לשוטר

פורסם בתאריך: 1.9.22 15:55

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד איימן זלפי, תושב עכו בן 29, בגין עבירות של מעשה טרור – חבלה חמורה בכוונה מחמירה, ייצור נשק למטרת טרור, התפרעות, שיבוש מהלכי משפט, היזק לרכוש, חבלה במזיד והפרעה לשוטר. כתב אישום זה מתווסף לארבעה כתבי אישום שהוגשו נגד שישה נאשמים בתקיפת יהודי בעכו בפרעות מאי 2021.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אוהד כהן, במהלך חודש מאי 2021 נערך מבצע "שומר חומות" נגד ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בשעות ובימים שקדמו לאירועים בכתב האישום היתה נתונה האוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל תחת מתקפה של אלפי רקטות. בה בעת התעורר גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני-גזעני, שכלל תקיפות כלפי כוחות המשטרה והביטחון וכלפי אזרחים יהודים וערבים. גם בעכו התרחשו התפרעויות אלימות, שבמהלכן בוצעו מעשי אלימות נגד שוטרים ואזרחים.

לאחר שנחשף לקריאות ברשתות החברתיות על הפגנות למען מסגד אל-אקצא, ב-21 במאי 2021, סמוך לשעה 20:30, הגיע הנאשם לכיכר התותח בעכו ביחד עם עשרות רבות של אנשים שהתקהלו במקום, וזאת מבלי שקיבלו אישור או רישיון לכך מהמשטרה. בשלב מסוים יידה הנאשם, לבדו וביחד עם משתתפים נוספים בהתפרעות, אבנים לעבר כוחות המשטרה שהגיעו למקום על מנת לפזר את ההתפרעות ולשמור על הסדר הציבורי.

כחלק מהאמצעים שהפעילה המשטרה לפיזור ההתפרעות בוצע שימוש ברימוני הלם ובגז מדמיע, שגרם לצריבה בעיניו של הנאשם. בתגובה הוא יידה אבנים לעבר שוטרים במטרה להפריע להם במילוי תפקידם. כמו כן השתתף הנאשם בהתפרעות בכך שהשתתף בהתקהלות אסורה שמטרתה היא הפרת השלום שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור.

באותו היום גמלה בלבו של הנאשם החלטה להכין עשרות בקבוקי תבערה לצורך השלכתם לעבר אזרחים יהודים שיגיעו לשכונת וולפסון בעכו. לצורך הכנת הבקת"בים הצטייד הנאשם בעשרות בקבוקים ריקים, רכש עשרות זיקוקים ורוקן בנזין מאופנועים שברשותו. לאחר שסיים להכין את הבקת"בים הוא הניח אותם סמוך לבניין מגוריו, וחלקם נלקחו מהמקום באותו הלילה על ידי אדם אחר שזהותו אינה ידועה. בשעות הערב נעו הנאשם ועשרות צעירים רעולי פנים ברחבי השכונה, כשהם חמושים במקלות ובאבנים. המתפרעים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר שוטרים שהוזעקו לשמור על הסדר הציבורי ולסייע לנפגעים בעקבות אירועי האלימות בעיר, והשחיתו רכוש ציבורי, כאשר הנאשם בעצמו יידה אבנים לעבר אזרחים יהודים שיידו אף הם אבנים לעבר המתפרעים. מאוחר יותר חסמו המתפרעים את נתיבי הנסיעה באמצעות רהיטים וחפצים שונים.

 

 

באותה העת נסע המתלונן ברכבו, שעליו היו תלויים דגלי ישראל שאותם הוא תלה ביום העצמאות. הוא הבחין במתפרעים ובחסימת הדרך, בעוד שהם זיהו כי הרכב שייך ליהודי. המתלונן ניסה להימלט באמצעות נסיעה לאחור, אך מכיוון שאחד מהמתפרעים התקרב לרכב וניסה לפתוח את הדלת, ולנוכח העובדה שרכב אחר חסם את אחת מהיציאות מהרחוב, עצר המתלונן את הרכב וניסה להימלט בנסיעה קדימה.

בשלב זה, ותוך שהרכב בנסיעה, יידו המתפרעים שעמדו לאורך הרחוב עשרות אבנים לעבר הרכב ופגעו בו, בין השאר בשמשת הרכב הקדמית. בניסיון להימלט מהמתפרעים האיץ המתלונן את מהירות הרכב, בעוד שהם מיידים ברכבו אבנים נוספות ופוגעים בו. כתוצאה מפגיעת האבנים ברכב איבד המתלונן שליטה והתנגש בחומה בפינת הרחובות.

עם עצירת הרכב עטו עליו מתפרעים, ובהם הנאשם, תוך שהם מיידים עשרות אבנים ומשליכים רהיטים וחפצים שונים על הרכב. גם הנאשם יידה אבן על הרכב מתוך כוונה לגרום למתלונן חבלה חמורה, וזאת מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. במעשה זה היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם.

בשלב זה, המתלונן חשש כי המתפרעים והנאשם יהרגו אותו, ויצא מהרכב כדי לברוח מהמקום. עם יציאתו מהרכב היכו אותו המתפרעים באמצעות אלות עץ ומוטות ברזל, יידו לעברו אבנים וחפצים שונים, לרבות מגירות של ארון מעץ, שפגעו בו, והיכו אותו בבעיטות ובאגרופים. בשלב זה יידה הנאשם אבן נוספת על הרכב, ולאחר מכן רץ לכיוון המתלונן שהספיק לרוץ כמה מטרים, אך אז אחד מהמתפרעים הפיל אותו בבעיטה לקרקע. בעודו שרוע על גבו ניגשו אליו המתפרעים וחבטו בו מספר רב של פעמים בכל חלקי גופו באמצעות אלות, אבנים ובעיטות. המתפרעים היכו את המתלונן במשך זמן ממושך ולא הפסיקו גם כאשר דם מילא את פניו והוא איבד את הכרתו. בו בזמן הצית אחד מתפרעים, שזהותו אינה ידועה, את הרכב, והאש שאחזה בו שרפה אותו כליל.

עם הגעתם של כוחות משטרה ברח הנאשם מהמקום ביחד עם המתפרעים האחרים. בהמשך שברו הנאשם ושני אחרים מצלמות אבטחה של גני ילדים בשכונה באמצעות מקלות ואבנים, וכל זאת כדי במזיד ושלא כדין, וכדי למנוע או להכשיל הליך שיפוטי בדרך של העלמת ראיות. לאחר מכן עלה הנאשם לגג הבניין שבו הוא מתגורר כדי לתצפת על תנועת כוחות המשטרה, ואף הזהיר את המתפרעים כשהגיעו כוחות משטרה לשכונה.

כתוצאה ממעשיהם של הנאשם ושאר המתפרעים פונה המתלונן לחדר הלם בבית חולים כשהוא במצב בינוני. למתלונן נגרמו שברים בעצמות האף, חתכים רבים בראשו שלחלקם נדרשו תפרים, שבר בשיניים, שלושה בלטי דיסק שהובילו לריתוק המתלונן לכיסא גלגלים במשך מספר שבועות, שטפי דם בירכיים ובבטן התחתונה ושפשופים רבים. המתלונן אושפז למשך שבעה ימים ונאלץ לעבור שיקום במשך ארבעה וחצי חודשים בבית לוינשטיין.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איש

    כתב אישום חמור, אבל הכתיבה והצגת האירועים גזענית ונמוכה ולא הייתה מביישת את ערוץ 7 או את דר שטריימר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר